Daarnet bij het afpikken van mijn zak viel dit me ineens op, ik weet 100% zeker dat ik 17kg gelezen had dus groot was mijn verbazing, nog even en het is puur cosmetisch denk ik
Bagagedrager capaciteit blijkbaar nog verlaagd
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Volgens mij stond er in den beginne niks op, toen 17kg en nu dus 10kg? Niet best, en inderdaad praktisch onbruikbaar voor een commute op deze manier.
Ik ga maar eens aanpikken bij het topic van Stromend, want dit kan (en moet) echt beter:
http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=413
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
En het is steeds hetzelfde rack gebleven dus ik ga mij er niet te veel zorgen om maken, als vroeger 17kg ok was zal dit nu nog wel zo zijn .Stromeur schreef: ↑25 okt 2017, 20:09Volgens mij stond er in den beginne niks op, toen 17kg en nu dus 10kg? Niet best, en inderdaad praktisch onbruikbaar voor een commute op deze manier.
Ik ga maar eens aanpikken bij het topic van Stromend, want dit kan (en moet) echt beter:
http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=413
Maar idd als mijn hoofd commute middel neemt dit wel belachelijke proporties aan.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Ook bij mijn St1x staat 17 kilo. En da's maar goed ook want zo ver zal ik daar niet van afwijken.
Moet er niet aan denken dat er maar 10 kg aan mag hangen.....de 2e accu is al 5 kilo !
Hoop dat dit een tijdelijke dwaasheid is.
Nou moet ik toegeven dat iedere x weken de bagagedrager weer een tikkie naar beneden kwam zetten.
Ik zie/hoor van opvulstukjes en 3D printer-stukje.......
Omdat ik zo vaak de originele schroefjes (sippe kwaliteit trouwens....) heb moeten aandraaien waren die op een gegeven moment dolgedraaid. Daar heb ik dus nette RVS imbusboutjes MET ringetje EN aandrukring voor gemonteerd. Sindsdien zit de boel strak. En mocht het nodig zijn is het eenvoudig te stellen want in deze imbusboutjes heeft je imbussleutel wel wat meer houvast.
Grtz,
Reinout
(sorry voor de foto met vuil. Het was weer een modderweekje)
Moet er niet aan denken dat er maar 10 kg aan mag hangen.....de 2e accu is al 5 kilo !
Hoop dat dit een tijdelijke dwaasheid is.
Nou moet ik toegeven dat iedere x weken de bagagedrager weer een tikkie naar beneden kwam zetten.
Ik zie/hoor van opvulstukjes en 3D printer-stukje.......
Omdat ik zo vaak de originele schroefjes (sippe kwaliteit trouwens....) heb moeten aandraaien waren die op een gegeven moment dolgedraaid. Daar heb ik dus nette RVS imbusboutjes MET ringetje EN aandrukring voor gemonteerd. Sindsdien zit de boel strak. En mocht het nodig zijn is het eenvoudig te stellen want in deze imbusboutjes heeft je imbussleutel wel wat meer houvast.
Grtz,
Reinout
(sorry voor de foto met vuil. Het was weer een modderweekje)
- Bijlagen
-
- IMG_9707.JPG (463.75 KiB) 4093 keer bekeken
-
- Pro
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
- Locatie: Hier
- Merk SP: ST2
- Km-stand: Veel
RVS bouten van bedenkelijke (Chinese) kwaliteit (minder chroom) voor een fiets van ?K € bij mij waren de inbusboutenReinout-St1x schreef: ↑26 okt 2017, 19:52 Nou moet ik toegeven dat iedere x weken de bagagedrager weer een tikkie naar beneden kwam zetten.
Ik zie/hoor van opvulstukjes en 3D printer-stukje.......
Omdat ik zo vaak de originele schroefjes (sippe kwaliteit trouwens....) heb moeten aandraaien waren die op een gegeven moment dolgedraaid. Daar heb ik dus nette RVS imbusboutjes MET ringetje EN aandrukring voor gemonteerd. Sindsdien zit de boel strak. En mocht het nodig zijn is het eenvoudig te stellen want in deze imbusboutjes heeft je imbussleutel wel wat meer houvast.
van het stuur roest, heb al bouten/schroeven vervangen maar wel naar A4 kwaliteit ipv A2.
Ik was het zat het spatbord elke keer weer omhoog te plaatsen daarom een opvulling gemaakt
van de vrije ruimte op het sleufgat van de bagagedrager.
Mijn fiets ziet er niet echt properder uit na dit pokkeweer, temperatuur is hier wel ok.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik heb dit toch maar eens nagevraagd bij mijn dealer: de bagagedragers waar Max 10kg op staat zijn juist oudere bagagedragers. Het is wel exact dezelfde drager als die waar Max 17kg op staat.
De maximale belastbaarheid is door Stromer dus niet verlaagd, maar een tijd geleden juist verhoogd. Gelukkig maar.
De maximale belastbaarheid is door Stromer dus niet verlaagd, maar een tijd geleden juist verhoogd. Gelukkig maar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Good to know Ik denk ook wel dat ik er net iets meer aan heb hangen dan 10kg
Effe offtopic Stromeur maar zou dit dan de reden zijn van het enkele tandwiel vooraan op mijn ST2, hadden de vorige ST2's dit misschien? Dan heb ik waarschijnlijk zo'n model te pakken gekregen.
Effe offtopic Stromeur maar zou dit dan de reden zijn van het enkele tandwiel vooraan op mijn ST2, hadden de vorige ST2's dit misschien? Dan heb ik waarschijnlijk zo'n model te pakken gekregen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De ST2 heeft altijd een derailleur voor gehad. Ik heb geen idee hoe jouw dealer aan (of tot?) deze Stromer is gekomen. We hebben dus nu één tandwiel voor i.p.v. twee en een oudere bagagedrager. Plus: als ik me niet vergis zag ik op één van de foto's dat jouw ST2 de kunststof pedalen heeft die ook op de ST1 X zitten.
Volgens mij is jouw ST2 een samengesteld model, dat door de dealer omgedoopt is tot ST2 Ltd. Maar wat voor voorgeschiedenis jouw ST2 nu precies heeft en waarom er allerlei onderdelen op zitten die je niet zou verwachten: geen idee. Dat zou de dealer je moeten kunnen vertellen.
Volgens mij is jouw ST2 een samengesteld model, dat door de dealer omgedoopt is tot ST2 Ltd. Maar wat voor voorgeschiedenis jouw ST2 nu precies heeft en waarom er allerlei onderdelen op zitten die je niet zou verwachten: geen idee. Dat zou de dealer je moeten kunnen vertellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Ik ga het wel eens vragen als ik er langs ga voor mijn eerste onderhoud, nu na 350km wel nog geen enkel probleem mee gehad dus dat is wel
Ook het enkel tandwiel bevalt me gelukkig heel goed en het is ook professioneel uitgevoerd dus ik ben wel eens benieuwd.
Ook het enkel tandwiel bevalt me gelukkig heel goed en het is ook professioneel uitgevoerd dus ik ben wel eens benieuwd.