Ervaringen met de ST2 met riem

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Gisteren 2x alles uitgevallen na in een putje te rijden aan 40km/h. Effe stoppen, heropstarten en klaar.
Vandaag de eerste foutmelding gekregen: communicatiefout met de batterij. Controleer de connectoren... :?
Effe batterij uitgehaald en connectoren nagekeken (niets aan te zien) en kon weer verder.
Bij thuiskomst opnieuw een foutmelding. :ck: sensorfout... kalibreren.
Bij het achteruit draaien van de pedalen kwam er een ratelend geluid uit het achterwiel.
Dat had ik eerder nog niet opgemerkt.
Kallibreren lukt dus niet. Heb het een vijftal keer geprobeerd en krijg steeds terug dezelfde melding: koppelsensor kan niet worden gekalibreerd...

Iemand ervaring mee?
Naar de FM zeker?
20210225_173755.jpg
20210225_173755.jpg (3.48 MiB) 2113 keer bekeken
20210225_171108.jpg
20210225_171108.jpg (3.09 MiB) 2113 keer bekeken
Bluuf me je fikn van me velo!
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Vervelend Joker. Geen ervaring mee gelukkig. Ik vrees dat dit een gevalletje FM gaat worden!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Joker schreef: 25 feb 2021, 19:04 Gisteren 2x alles uitgevallen na in een putje te rijden aan 40km/h. Effe stoppen, heropstarten en klaar.
Vandaag de eerste foutmelding gekregen: communicatiefout met de batterij. Controleer de connectoren... :?
Waarschijnlijk heeft de accu nét wat teveel ruimte, waardoor de connectoren aan de accu en onderin het accuvak het contact verliezen bij het nemen van een hobbel. Dit hoort niet, de FM weet als het goed is hoe hij dit moet oplossen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Nou ik wil al een tijdje mijn indruk erop zetten maar schiet er telkens bij in.
De ST5 was weg voor een beurt en ik kreeg een splinternieuwe ST2 in de schitterende blauwe kleur te leen om te testen. Wat is hij gaaf in die kleur !

Ik moet wel toegeven dat ik vanaf de kerst niet meer gefietst had, dat merk je wel aan de conditie en de kerstkilo's,,,(moet iet de schuld geven) dus na een week of 6 weer op de fiets.....

Wat valt mij op:
Lichtvoetig, de fiets voelt veel beweeglijker dan de ST5, op zich lekker, maar de ST5 voelt daardoor veel degelijker aan, en is ook koersvaster.

Zithouding is iets comfortabeler, niet specifiek op mij afgesteld, gewoon gefietst zoals gekregen ;) vreemd is dat ik meer last van mijn polsen/handen had dan op de ST5....misschien even wennen.

RIjcomfort was goed ik heb een geveerde voorvork en dit was een vaste, er zat wel een verende zadelpen op (kinekt) alleen verkeerde veren voor mijn gewicht....dus geen zadelvering :oops: toch vond ik het comfort goed, wat een paar goede banden kunnen doen.

Wegligging is goed zoals gezegd de ST5 is koersvaster op rechte stukken, maar het bochtenwerk is net wat makkelijker en de banden zijn erg goed, al zijn die van de ST5 ook echt goed, winterbanden is er nooit van gekomen op de ST5 door de levertijden van de banden en toen was het alweer mooier weer.

Ondersteuning was goed de ST2 verraste mij in de 5e versnelling reed hij echt lekker, 42 - 46 km/h was goed te doen, ik vond de stappen tussen de versnellingen niet fijn te groot van 4 naar 5, voor mijn gevoel heel snel trappen in 4 en dan vloeiend over naar 5, voelde voor mij niet lekker.

Batterij ging goed, met de ST5 als ik in stand 3 heen en weer wil moet ik op mijn werk laden nu, dat ging met de ST2 zonder bijladen. Ik had het idee dat wat de ST5 in de zomer kan met 1 accu dat de ST2 dat in de winter kan, dat is wel een voordeel. Gemiddelde snelheid zit bij de ST2 wel enkele kilometers lager....dus niet helemaal eerlijk vergelijk. Maar de 54 km retour WW met 10-15 Accu over is prima.

Schakelen, ik vond het enorm wennen, moest continu nadenken wat omhoog of omlaag was, daarbij als je doortrapte schakelde hij gewoon niet, het ging niet altijd soepel genoeg, maar ik denk als je meer rijd dat het wel intuïtief wordt, de ST5 schakel gewoon makkelijk, knopje omhoog is ....en altijd goed.

Geluid van het schakelmechanisme, men zegt altijd dat een riem stiller is, maar eerlijk gezegd tikte de naafversnelling harder dan mijn ST5 versnellingen, dus het geluid tijdens het fietsen was meer.

Kortom ik snap absoluut dat deze fiets een klantenkring heeft. Mooie heerlijk rijdende fiets met een goede actieradius en zeker in de 5 lekker rijdend goed op snelheid te rijden. Als ik een stapje terug zou moeten zou de keuze erg lastig zijn ST2 of ST3......voor alsnog zou ik toch eerst op de Klever X speed alpha pinion vallen.....maar daar zou ik eerst op moeten rijden en ervaren, the looks is minder maar het fietsen is toch het belangrijkste....

Maar de ST5 rijd heerlijk en nog geen reden om hem weg te doen anders dan dat het soms leuk is iets nieuws te kopen. hij is ook pas 7 maanden oud en 3999 km achter de rug :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dankjewel voor het delen, altijd interessant hoe iemand, die zelf met het absolute topmodel rijdt, de ST2 ervaart. Ik kan me volledig vinden in je relaas, allemaal zeer herkenbaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

MarcelH schreef: 26 feb 2021, 09:51 Nou ik wil al een tijdje mijn indruk erop zetten maar schiet er telkens bij in.
De ST5 was weg voor een beurt en ik kreeg een splinternieuwe ST2 in de schitterende blauwe kleur te leen om te testen. Wat is hij gaaf in die kleur !


Maar de ST5 rijd heerlijk en nog geen reden om hem weg te doen anders dan dat het soms leuk is iets nieuws te kopen. hij is ook pas 7 maanden oud en 3999 km achter de rug :cool2:
Leuk om te lezen en dat ervaringen op andere versie’s een mooie vergelijking kunnen geven.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Deze week weer 216 km gereden zonder problemen. Wel heb ik wat meer comfort aangeschaft :D
Een verende zadelpen Redshift ShockStop, na 3 dagen fietsen moet ik zeggen dat het goed bevalt en en het ziet er mooi strak uit. Ik kan nog steeds mijn energie goed kwijt.
ik denk dat ik ook nog wat voor mijn stuur ga kopen..

Afbeelding

Gegevens van de ochtend naar mijn werk.
Afbeelding
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Mooie upgrade Marco👍
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Marco69 schreef: 26 feb 2021, 14:05 Deze week weer 216 km gereden zonder problemen. Wel heb ik wat meer comfort aangeschaft :D
Een verende zadelpen Redshift ShockStop, na 3 dagen fietsen moet ik zeggen dat het goed bevalt en en het ziet er mooi strak uit. Ik kan nog steeds mijn energie goed kwijt.
ik denk dat ik ook nog wat voor mijn stuur ga kopen..

Afbeelding

Gegevens van de ochtend naar mijn werk.
Afbeelding
Ik vindt deze ook veel mooier dan de kinekt ! Heb hem even op de Fuell gehad en werkte ook prima.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Bedacht mezelf nog twee noemenswaardige zaken.

1. De remmen zijn absoluut goed, wel rammelde de voorschijf, ten minste kwam een metalen geluidje vanaf...tja als je dan op de ST5 terug stapt....dat zijn ankers :bu: :)

2. Ondersteuning zelf, daar merkte ik toch echt wel verschil, zoals gezegd in zijn 5 heerlijk fietsend....maar tegenwind en berg op, dat was even andere koek, en dan kwam het gebrek aan versnellingen bij mij nog beter naar voren.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie