Schade spiegel

Yvesdv
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2019, 21:17

Hallo
Ik heb gisteren een relatief zware val gemaakt met de fiets.
Hierbij is de spiegel ook beschadigd.
Kan ik dit schuren en nadien in zwart spuiten? Zo ja, hoe? :)
Of kan ik de houder vd spiegel apart kopen?
Bijlagen
82244238-B7B6-4955-9D08-039D44CDFC0C.jpeg
82244238-B7B6-4955-9D08-039D44CDFC0C.jpeg (2.75 MiB) 2382 keer bekeken
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Het zou mij verbazen dat je dit onderdeel apart kan verkrijgen.
Stromer hanteert de compleet vervangen methode en beschadigd component weggooien denk ik.

Als je het niet erg vindt dat er nog enige beschadiging zichtbaar is, dan zou je deze kunnen bij schuren zodat de braamvorming zoveel mogelijk weg is. Nogmaals, een oneffenheid (niet mooi rond meer o.i.d.) zal er altijd zijn.
Daarna met een speciale primer spuiten (zal in spuitbusvorm wel verkrijgbaar zijn), want dit onderdeel is van aluminium.
Nadien met mat zwarte (of als je liever satijn of glanzend hebt) spuitbus aflakken. Bijvoorbeeld van Motip :idea:

Je kan de spiegel uit het stuur halen door het schroefje te lossen, want dit zijn 2 aparte ronde stukjes die tegenover mekaar zich verplaatsen op een schuine zijde zodat deze zich vast zet in de stuurbuis. De Torx schroefjes zou ik van de spiegel zelf ook los maken zodat je enkel de beugel over houd. Dit werkt gemakkelijker en heb je geen afplakwerk ;) .

Altijd zonde uiteraard als je schade hebt aan de fiets, maar het belangrijkste is als je zelf ok bent :ay
Mogelijks hebben anderen betere ideeën of suggesties :roll:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Hopelijk ben je zelf OK ?

Vervangen is de meest nette oplossing (prijs = net geen € 30), maar met rubbercoating (die kost ook geld ...) zoals bvb. Motip Sprayplast of Plasti Dip ga je - na een schuurbeurt - ook wel een vrij goed resultaat hebben ... als je met rubbercoating werkt is een grondlaag niet van toepassing.

Als je de producten in huis hebt kan je ermee aan de slag, maar als je ze moet kopen dan zou ik vervangen durven overwegen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Golvas schreef: 23 jan 2021, 21:22 Vervangen is de meest nette oplossing
Zou ik eerlijk gezegd ook voor opteren.
Ik kan het echt niet hebben als er iets beschadigd is.
En niet alleen aan de Stromer, ook aan de auto('s). Beetje perfectionistisch ingesteld 8-)
Yvesdv
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2019, 21:17

Bedankt voor jullie reacties en uitgebreide reacties!
Op jullie aanraden bestel ik een nieuwe.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Cruiserben schreef: 23 jan 2021, 21:40 En niet alleen aan de Stromer, ook aan de auto('s). Beetje perfectionistisch ingesteld 8-)
Herkenbaar ! ... maniakaal perfectionistisch ... (ik klop maar een keer of twee per dag mijn mat uit ... ) :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik zou hem ff schuren en lakken.
Voor mij persoonlijk zouden de bramen vooral het probleem zijn. En waarschijnlijk zou ik zelf na het schuren gewoon een stift pakken en het donker kleuren.
Perfectionistisme heb ik grotendeels losgelaten. De eerste beschadiging doet het meeste pijn, maar voor mij is het gewoon een gebruiksartikel (maar wel een dure). Ik heb dan ook op aardig wat plekken al lakschade door een paar keer een klein ongelukje.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Cruiserben
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 jan 2021, 14:14
Merk SP: Stromer ST1-X
Km-stand: 7180

Yvesdv schreef: 23 jan 2021, 21:45 Bedankt voor jullie reacties en uitgebreide reacties!
Op jullie aanraden bestel ik een nieuwe.
Kan je deze nog altijd bijhouden voor als bij de nieuwe eens het spiegelglas o.i.d. moest stuk gaan.
Maar ik wens het je natuurlijk niet toe.
Een ongeluk is nooit leuk, maar als je zelf ongedeerd bent valt het nog mee ;)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

image.jpg
image.jpg (2.42 MiB) 2180 keer bekeken
Dit op een krant spuiten en met een penseel 2dunne lagen aanbrengen. Voor alles wat zwart is en een lichte beschadiging heeft kan je netjes wegwerken
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Yvesdv
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2019, 21:17

Bedankt voor jullie tips!!

Vandaag eerste x proefrit gedaan en gemerkt dat crankarm rechts ook geplooid is.
Deze worden enkel verkocht in set en zou me €275 kosten.
Een optie om deze proberen te rechten of beter toch vernieuwen?
Plaats reactie