Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 13 jan 2021, 10:55 Dat was het. Een mini-schuiver die je weer op de feiten drukt dat je kwetsbaar bent.
In dit geval kom ik er met een blauwe plek heel mooi van af.....
Zeg dat!

Ik denk dat je nog steeds één van de grootste kilometervreters van het forum bent (zelfs in deze rare COVID-tijden), dus je bent de vleesgeworden tegenstelling van de klassieke schuivers die helaas nogal eens binnen de eerste 1000km van een kersverse SP-rijder voor komen. En het is ook niet bepaald je eerste winter.

En dan nog kan het fout gaan, da's sip inderdaad. Mooi dat jij en je kleding en je Drie het er relatief goed vanaf hebben gebracht. Dat was wel anders geweest als je je rijgedrag niet al op voorhand had aangepast.

Beterschap voor je spiegel, ego en je blauwe plek :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Goed om deze verhalen te horen @Reinout.ST3. Het houdt mij bij de les. Ik controleer ook altijd van te voren bij vertrek op gladheid maar heb al meerdermalen meegemaakt dat mijn straatje een "negatieve" gladheidsindicatie geeft maar dat het platteland veel kouder dus gladder kan zijn. Ofwel, rustig de bochten in.....pfff
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik afgelopen weekend ook even het asfalt aangetikt....
Dochterlief net opgehaald en reed met haar (handje in de nek natuurlijk) met nog geen 20km/u over het fietspad en mijn voorwiel glibbert op het zebrapad gewoon compleet opzij. Broek stuk, rechterknie wat geschaafd, blauwe plek op de linker scheen en het ego weer een deukje erbij ;-).
Qua fiets het uiteinde van het stuur wat geschaafd, moet even afbramen nu. Verder geen schade gelukkig. En de dochter geschrokken, maar keurig overeind gebleven en de vader vermanend toegesproken dat deze wel eerder los moet laten omdat zij anders ook kan vallen :bj

En voor de nieuwsgierigen: ja, ik had nog een oude versleten bigben erop zitten :bu: . Gelijk even nieuwe GT-365s besteld.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Top dat je dochter overeind is gebleven, en assertief genoeg was om jou even op je plek te zetten :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Stromeur schreef: 13 jan 2021, 22:34
Ik denk dat je nog steeds één van de grootste kilometervreters van het forum bent (zelfs in deze rare COVID-tijden), dus je bent de vleesgeworden tegenstelling van de klassieke schuivers die helaas nogal eens binnen de eerste 1000km van een kersverse SP-rijder voor komen. En het is ook niet bepaald je eerste winter.
De stelling blijft dus jammer genoeg van kracht:
Er zijn twee soorten Speed Pedelec rijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog gaan vallen... ongeacht hoeveel kilomerters je al gemaakt hebt en hoeveel ervaring je hebt.

Gelukkig "valt" de schade mee, en daar telt dan weer de ervaring voor een flink stuk in mee.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 14 jan 2021, 08:04 De stelling blijft dus jammer genoeg van kracht:
Er zijn twee soorten Speed Pedelec rijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog gaan vallen...
Er is nog een 3e type: de spijtoptant. Iemand die na een korte tijd zijn/haar SP verkoopt en in die periode nog niet gevallen is :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Wiebe schreef: 13 jan 2021, 23:31 Ik afgelopen weekend ook even het asfalt aangetikt....
En voor de nieuwsgierigen: ja, ik had nog een oude versleten bigben erop zitten :bu: . Gelijk even nieuwe GT-365s besteld.
Ik denk dat we dit ook niet moeten onderschatten... In uitzonderlijke gevallen zoals met Reinout is er geen band tegen opgewassen, maar in de meeste gevallen maakt je band toch wel het verschil tussen tegen de vlakte gaan of niet (bij hetzelfde rijgedrag).
ST3 black 983wh
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Band maakt een enorm verschil . Waar elke band onderuitgaat is ijs en laat dat nu juist in deze periode het verraderlijke zijn.
Dat de bb voor geen haar te vertrouwen zijn op nat wegdek hebben er reeds velen ondervonden .... Maar goed met de marathons heb je een degelijke band .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Tony Mb schreef: 14 jan 2021, 08:04
Stromeur schreef: 13 jan 2021, 22:34
Ik denk dat je nog steeds één van de grootste kilometervreters van het forum bent (zelfs in deze rare COVID-tijden), dus je bent de vleesgeworden tegenstelling van de klassieke schuivers die helaas nogal eens binnen de eerste 1000km van een kersverse SP-rijder voor komen. En het is ook niet bepaald je eerste winter.
De stelling blijft dus jammer genoeg van kracht:
Er zijn twee soorten Speed Pedelec rijders, zij die al gevallen zijn en zij die nog gaan vallen... ongeacht hoeveel kilomerters je al gemaakt hebt en hoeveel ervaring je hebt.

Gelukkig "valt" de schade mee, en daar telt dan weer de ervaring voor een flink stuk in mee.
Oei dan behoor ik dus nog steeds tot die laatste catagorie. Ook al ben ik de eerste 1.500km zonder vallen doorgekomen. Ook tijdens deze gladheid. Het vooruitzicht om toch een keer te gaan vallen is niet heel prettig. Maar jullie verhalen scherpen wel op om voorzichtig te zijn :bu:
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Oeff, ik zal melden wanneer ik aan de beurt ben. @Schullie1989, het kan nog heel lang duren. Bij mij, ook een ST1, gaat het al 13000 km goed :ck: Het enige voordeel is dat ik mijn protectorvest kan uitproberen...............
Mvg, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie