48km woon-werk (enkel)

wimvanc
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 dec 2020, 07:41
Locatie: Beerzel
Merk SP: Stromer ST3

hanslo schreef: 06 dec 2020, 09:48 Hey!

Alvast bedankt voor de info!

Eerst en vooral wil ik mijn typfout rechtzetten: Het gaat dus over € 0.24/km belastingvrij (België). Dus niet cent. Ik vang dus bij volledige maand werken en iedere dag ww met de stromer rond de €450. Wat toch wel een mooi bedrag is :D

Ik heb de ST3 gisteren toch gratis mogen testrijden bij Godefroot Sport. Wat een power! Gewoon in een trek de batterij leeggereden, ik kreeg er niet genoeg van 8-)

Ik denk dat ik die ST3 toch maar even zal aanschaffen!
Hallo kroket, 450€ per maand ?? Ik dacht eens gelezen te hebben dat daar een max bedrag op zit en ook boven een bepaald bedrag wordt het als een inkomst bekeken, misschien eventjes navragen.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST3 2019 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 20 ㎞. :: ⏱ ~30 min
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

Als ik 20 dagen in de maand werk komt dit neer op 48km x2 x €0.24/km x 20 = € 460.8.
De enige info die ik vind is dat de fietsvergoeding belastingvrij is tot 0.24 €/km. Ik heb geen weet van maximumbedragen. Ik heb het nu wel eens gevraagd aan HR. Ben benieuwd :)
Mooiweerfietser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:05
Locatie: Zuid-Holland NL

In NL is het € 0,19 per kilometer, maar hier zijn de wegen beter (dus minder slijtage en afschrijving :D ). Keuze tussen werkelijk aantal kilometers (declaratie) of 214 dagen per jaar (bij 5 dagen per week).
ST1ᵡ 2019 22" Charcoal 814Wh
G.2 by.Schulz verende zadelpen | Ortlieb Trunk-Bag | Garmin Edge Explore | ABUS YourPlus slotenset | Uebler X21S fietsendrager
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

De fietsvergoeding is een gunst. De werkgever kan zelf beslissen ze al dan niet toe te kennen en beslist ook zelf over het bedrag.

Die fietsvergoeding dient ervoor de kosten van de fietser te dekken, maar moet vooral meer werknemers aanzetten hun fiets te gebruiken.De fietsvergoeding is vrijgesteld van inkomstenbelasting tot 0,24 euro per afgelegde km voor aanslagjaar 2020.

Als de fietsvergoeding die u ontvangt niet hoger is dan 0,24 euro per afgelegde km voor aanslagjaar 2020, inkomsten 2019, moet u die niet aangeven in uw belastingaangifte. Ontvangt u een hogere vergoeding, dan zult u het verschil moeten aangeven en daarop belast worden.

bron: https://financien.belgium.be/nl/particu ... r/fiets#q3
Bluuf me je fikn van me velo!
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

Ook nog eens nagevraagd bij de werkgever, er is geen maximum op wat je kan 'bijverdienen' met de fietsvergoeding. :bp:
Latje!
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 sep 2020, 10:46
Locatie: Reusel

hanslo schreef: 11 dec 2020, 09:21 Eergisteren de ST3 besteld!

Momenteel nog zonder extra lader en batterij. Ik zou toch graag eerst eens proberen of het niet mogelijk is zonder, aangezien het toch een heel grote extra kost is. We zullen wel zien :)
Enkel over de aankoop van winterbanden ben ik nog aan het twijfelen...

Normaal kan ik hem volgende week al ophalen!
Ik dacht er precies hetzelfde over als jij, ook geen extra oplader en accu ivm de kosten. Nu na iets meer dan een maand gebruik ben ik toch wel serieus na aan het denken over een tweede lader voor op het werk. Ik rijd nu met 2 volle tassen naar het werk en moet de oplader altijd goed inpakken om hem te beschermen, en de kans bestaat altijd dat ik hem een keer vergeet (dan wordt het wel heel stevig trappen om weer thuis te komen). Een extra accu vindt ik voor nu ook nog niet nodig, ik haal het momenteel ruimschoots en heb op het werk tijd genoeg om weer op te laden. Mocht de accu over een X aantal maanden/jaren veel slechter worden kan ik altijd nog besluiten om er 1 extra aan te schaffen.
voor wat betreft de winterbanden: ik heb ze er ook op liggen en absoluut geen spijt van, ze geven echt ontzettend veel grip (goed uit kunnen testen afgelopen weken met veel regen/rotzooi op de weg/ temperaturen rond het vriespunt). Ik kan niet echt oordelen of de rolweerstand veel hoger is dan de zomerbanden aangezien ik direct met winterbanden ben gaan rijden.
Stromer ST3- black L sport- 983wh- Kinekt seatpost
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook begonnen met één lader en mee op en neer nemen. Binnen een maand of twee lag er een extra lader op mijn werk, toen was ik er al klaar mee :lol:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Mijn WW afstand is 51km. Heb de sensorsensitiviteit op 70% staan. Bij een temperatuur onder de 5 graden en straffe tegenwind duikt de capaciteit onder de 5%. Maar gebruikelijk in de winter 10-15% over en in de zomer tot 30%. Ben ook meer op 13 ipv 11 krans gaan rijden. Dat scheelt denk ik ook wel.

Met 100% ondersteuning in 3, wordt het ook een soort semi-scooter. Met 70% is het nog wel een prima workout voor een niet geoefende fietser.

Slechts 1x range anxiety gehad toen TMM niet goed afgesteld stond. Toen had ik teveel capaciteit verbruikt in het begin van de rit.
Stromer ST3 LE
hanslo
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2020, 09:49
Locatie: Gent

StromerMoose schreef: 14 dec 2020, 10:33 Mijn WW afstand is 51km. Heb de sensorsensitiviteit op 70% staan. Bij een temperatuur onder de 5 graden en straffe tegenwind duikt de capaciteit onder de 5%. Maar gebruikelijk in de winter 10-15% over en in de zomer tot 30%. Ben ook meer op 13 ipv 11 krans gaan rijden. Dat scheelt denk ik ook wel.

Met 100% ondersteuning in 3, wordt het ook een soort semi-scooter. Met 70% is het nog wel een prima workout voor een niet geoefende fietser.

Slechts 1x range anxiety gehad toen TMM niet goed afgesteld stond. Toen had ik teveel capaciteit verbruikt in het begin van de rit.
Bedankt voor de tip! Stelt me wel wat gerust dat het haalbaar is. Die workout neem ik er graag bij, anders ging ik wel gewoon met de auto 8-)
kcornelis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:46
Locatie: Wingene

Ik doe er 37 enkel met een ST5 en dit is ruim haalbaar. Enige waar je rekening mee moet houden is de tijdsduur.. meer dan een uur woon werk (dus 2 uur per dag) zie ik niet echt zitten dus 40km is mijn max. Met de wagen ben ik er in 25 minuten, dus van mij echt een bewuste keuze om te fietsen.
Stromer ST5 (°februari 2020) - Ergon GP4 - Kinekt zadelpen - oktober 2020: 8500km
Stromer ST3 (°september 2019 - december 2019 :bc ) - Gestolen
Plaats reactie