Ongoing review: de nieuwe Stromer ST2 met riemaandrijving

Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Echt een machtige kleur, zo op de foto's te zien.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Bram Roose schreef: 19 nov 2020, 10:01 De achterwielhub heeft (behalve voorlopig voor high speed) vooral nadelen: Het ongemak bij banden vervangen, de moeilijkere torque meting, de ongelukkige gewichtsverdeling, het gebrek aan koppel, de gevoeligheid voor putten en bulten die onmiddellijk op de hub inwerken en de middenmotor niets deren, de vaste bekabeling naar een draaiend onderdeel, het gewicht op zich,...
- ongemak bij bandenwissel : buiten de stekker is er geen extra handeling vereist (onderweg in het donker met koude handen is het uiteraard wel een pak lastiger)
- moeilijke torque meting : torque kan ook in de trapas gemeten worden, er zijn complete trapas/lager units met ingebouwde sensor te krijgen
- de ongelukkige gewichtsverdeling : inderdaad
- het gebrek aan koppel : niet mee eens maar dat is mijn mening, uiteraard is het koppel niet te "schakelen" zoals bij een midden motor --> dat maakt de midden motor efficiënter, vooral bij lage snelheid met hoge belasting --> accelereren/hellingen
- putten en bulten die onmiddellijk op de hub inwerken : inderdaad
- de vaste bekabeling naar een draaiend onderdeel : al wat elektrisch is is stator, dat draait niet rond
- het gewicht op zich : inderdaad (al zeker zo met ingebouwde versnellingen) maar een midden motor die eenzelfde vermogen kan leveren wordt ook zwaarder
Er zijn voor elke soort aandrijving pro's en con's. Ieder kan kiezen wat in zijn/haar situatie het beste is.
Zoals het de dag van vandaag is kies ik voor de DD hub, als een aankoop nodig is kijk ik weer naar de situatie op dat moment (evolutie aandrijvingen) dus dat kan een midden motor worden als die, voor mij op dat moment, geschikter is.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenH schreef: 20 nov 2020, 09:51 Echt een machtige kleur, zo op de foto's te zien.
Inderdaad, en in het echt is ie nóg mooier :ba
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

FreddyH schreef: 19 nov 2020, 22:41 Inderdaad een mooie foto! Ook een fotograaf, da's mooi: kan jij de volgende Stromerforum kalender maken :mrgreen:
Ik doe het graag en met veel plezier dus ....... :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

JeroenH schreef: 20 nov 2020, 09:51 Echt een machtige kleur, zo op de foto's te zien.
Die kleur is echt top. Mooiste voor mij is die matte finish. Niet goed op de foto te krijgen, maar zo premium!!
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Dat de kleur geweldig is, en waarschijnlijk wel de mooiste kleur ooit is, is fantastisch natuurlijk, daar heb ik persoonlijk voor gezocht omdat jullie zo fantastisch zijn... 😜
Maar weer verder met review zou ik zeggen...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat zijn eigenlijk de voorgeschreven onderhoudsintervallen en onderhoudswerkzaamheden aan zo'n Sturmey Archer naaf ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wordt niet vermeld in de supplement handleiding van de ST2, wordt ook niet vermeld op de Sturmey Archer website/in hun eigen handleidingen. Ik zal het eens navragen bij de dealer en bij Sturmey zelf.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Misschien heb ik het gemist, maar hoe zit het met de trapfrequentie in de zwaarste versnelling? Is dat het zelfde als bijv. bij de ST2 (2018) of meer zoals de 'oude' ST1?

Ondertussen mijn fietsenmaker gevraagd wanneer ze de ST2 met riemaandrijving binnenkrijgen en of een proefrit mogelijk is. Ben reuze benieuwd aan het worden hoe het rijdt in vergelijking met mijn ST2 2018.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

tjeerd schreef: 20 nov 2020, 21:04 Misschien heb ik het gemist, maar hoe zit het met de trapfrequentie in de zwaarste versnelling?
Ik denk met trapfrequentie 65 a 70 en dan rij je 46-47 km/u
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie