Stromer ST2 LE: een eerste indruk

Gebruikersavatar
mamojula
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 117
Lid geworden op: 17 aug 2020, 19:15
Merk SP: Stromer ST7 Dark Platinum
Km-stand: n.a.

mrstrom schreef: 08 sep 2020, 08:50 Het is wel een gave fiets hoor zo. Ben ook wel benieuwd naar de shifter met 5 versnellingen. Nu gebruik ik er ook maar een paar eigenlijk, NL is ook plat natuurlijk.
Nou hier in limburg hebben we wel wat heuveltjes hoor...maar desondanks gebruik ik ook maar 4-5 versnellingen op mijn ST1-2020. Ben zeer benieuwd naar de ST2...
Wellicht volgend jaar eens kijken.
Op mijn YT kanaal heb ik een aantal filmpjes staan van ritten met de ST1-2020...

Stromer ST7 Dark platinum -- CYCL WingLights 360 Magnetisch -- Verende zadelpen -- Ortlieb tassen -- Stromer Berlin Trunkbag -- Spatbordverlengers
Lazer Urbanize MIPS - Lazer Anverz NTA MIPS
mrstrom

mamojula schreef: 01 okt 2020, 21:39
mrstrom schreef: 08 sep 2020, 08:50 Het is wel een gave fiets hoor zo. Ben ook wel benieuwd naar de shifter met 5 versnellingen. Nu gebruik ik er ook maar een paar eigenlijk, NL is ook plat natuurlijk.
Nou hier in limburg hebben we wel wat heuveltjes hoor...maar desondanks gebruik ik ook maar 4-5 versnellingen op mijn ST1-2020. Ben zeer benieuwd naar de ST2...
Wellicht volgend jaar eens kijken.
Op mijn YT kanaal heb ik een aantal filmpjes staan van ritten met de ST1-2020...
Ziet er goed uit! MOOI.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Willen de Stromeraars de morgen naar Herfeld gaan hun ervaringen delen!? Uiteraard zeer benieuwd naar het oordeel van de experts. Ik hoop zelf zaterdagmiddag te gaan. Bedankt alvast.
Stijnemans
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 sep 2020, 20:06
Locatie: Noord Brabant
Merk SP: Stromer ST3

Schullie1989 schreef: 08 okt 2020, 17:56 Willen de Stromeraars de morgen naar Herfeld gaan hun ervaringen delen!? Uiteraard zeer benieuwd naar het oordeel van de experts. Ik hoop zelf zaterdagmiddag te gaan. Bedankt alvast.
Ja, ben ik ook benieuwd naar!
ST3 Cool white - 983Wh - 25km enkel ww
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik ga zaterdag. Wie volgt?
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
+Stromer-033
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 aug 2020, 14:52

Allen die dit weekend gaan genieten van de test dag, heel veel plezier!
Ben benieuwd naar jullie ervaringen :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allen,

ik ga zo dadelijk al richting Herveld.
Bewapend met camera en ST1X/ST3-ervaring wil ik nu wel eens die ST2 ondergaan. Reuze benieuwd.
Ga juist lekker vroeg zodat ik zeker ben van een ruime "oefentijd". De omgeving is mij goed bekend en ga een mooi traject pakken waar ik enige tijd "vol" kan gaan.

Mogelijk tot straks ?
Stromer ze,
Reinout
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

Ik zou morgen gaan, maar kan helaas niet doorgaan voor mij...
Dan maar een keertje zo gaan testen :lol:
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Reinout-ST3 schreef: 09 okt 2020, 08:04 Goedemorgen allen,

ik ga zo dadelijk al richting Herveld.
Bewapend met camera en ST1X/ST3-ervaring wil ik nu wel eens die ST2 ondergaan. Reuze benieuwd.
Ga juist lekker vroeg zodat ik zeker ben van een ruime "oefentijd". De omgeving is mij goed bekend en ga een mooi traject pakken waar ik enige tijd "vol" kan gaan.

Mogelijk tot straks ?
Stromer ze,
Reinout
Dag Reinout,

Maak je ook even mooie shots van de fiets zelf!? Niet alleen van de mooie route😃👍
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag allen,

terug uit Herveld; leuk event !
Positieve ST2-ervaring opgedaan, leuke gesprekjes met de aanwezigen.....en de tijd vloog.
Hopelijk voldoen de foto's/tekst aan de wensen ?
Opstart
Opstart
DSCN2182.JPG (510.21 KiB) 3526 keer bekeken
Was er vroeg bij. De spullen werden in gereedheid gebracht. Best wel mazzel met het weer want de afgelopen dagen was het sipjes.
De testfietsen staan gereed.
testfietsen
testfietsen
DSCN2183.JPG (744.38 KiB) 3526 keer bekeken
En voor de oplettende lezer: ze zijn zeker niet allemaal van Vietz. De importeur (ook aanwezig) had voor een kudde testmodellen gezorgd en die waren makkelijk te onderscheiden door hun nummerplaten (BE = Bern).
BE-fietsen
BE-fietsen
DSCN2196.JPG (933.11 KiB) 3526 keer bekeken
Mijn proeffiets voor de dag was een fraai blauwe ST2; maatje L gelukkig.
Goed gelukte kleur !
Goed gelukte kleur !
DSCN2188.JPG (889.38 KiB) 3526 keer bekeken
Een rit in de omgeving gemaakt en de accu gelijk voor een kwart leeggetrokken. Da's het voordeel van zeer vroeg komen: er is vast wel een rijijzer beschikbaar zonder dat je je opgejaagd voelt door een potentiele wachtrij.
lokale rit 1
lokale rit 1
DSCN2184.JPG (431.84 KiB) 3526 keer bekeken
lokale rit 2
lokale rit 2
DSCN2185.JPG (796.02 KiB) 3526 keer bekeken
lokale rit 3
lokale rit 3
DSCN2186.JPG (566.68 KiB) 3526 keer bekeken
lokale rit 4
lokale rit 4
DSCN2187.JPG (643.07 KiB) 3526 keer bekeken
Het was nog wat vochtig van afgelopen nacht en mooi de plassen weten op te zoeken. Die nieuwe Vee Tyre banden vielen niets tegen !!!! Geen idee hoe de lekbestendigheid is maar ze manoeuvreerden nog prima op bemodderde wegen.
Toch de ST2 een beetje vies kunnen maken.
tikkie vies
tikkie vies
DSCN2189.JPG (982.15 KiB) 3526 keer bekeken
Een prima eerste indruk van dit nieuwe model Stromer. En blij verrast. Dat er "slechts" 5 versnellingen op zitten is zeker geen beperking. Ook op mijn huidige ST3-casette heb ik de keus van 11 maar in de praktijk gebruik ik er maar 3. En zo is deze 5-gangs ST2 heel goed gekozen: een versnelling voor opstarten en standje 4 of 5 voor voluit (afhankelijk van de wind).

Geen enkel probleem met doortrappen, lekker vlot schakelend, mogelijkheid om te kunnen schakelen terwijl je kracht zet op de pedalen, etc.
45 km/h is geen probleem maar kost toch echt meer inspanning dan op m'n ST3.

Wat trouwens het eerste opviel bij het wegrijden was het totale gemis aan comfort. Ik kreeg keurig een ST2 mee maar die had geen zadelpenvering en voorvork-vering waar ik aan gewend ben. Dat was even een harde start ?! Weet gelijk weer waarom ik Kinekt een "logische verplichting" vind en voor de kilometervreters onder ons de geveerde voorvork een (veel te dure maar wel) fijne toevoeging.

De ST2 zelf is gelukkig voorzien van een grootlicht-mogelijkheid. Niet de SuperNova bouwlamp maar dezelfde Roxim die m'n ST3 heeft. Ronduit nuttig.
De dag-rijverlichting (de bekende V-lamp voorop) is wat sipjes in het frame gezet. De ST3 (en eerdere Stromers) hebben een complete verlichtingsmodule in de voorbuis geplaatst. Deze nieuwe ST2 heeft een v-vorm uit het frame gefreesd en daar is een lamp in gewurmd; niezomooi......

Grote winstpunt van dit type is natuurlijk de riemaandrijving. Dit zal zeker veel onderhoud schelen.

Is dit mijn nieuwe fiets ? Nee. Dit voelt als een terugstap van een ST3; die is ontegenzeggelijk krachtiger en voor mijn afstanden beter geschikt.
Is dit een nieuwe fiets voor een ST1X berijder ? Daar twijfel ik aan. Het prijsverschil naar de ST3 is (sorry; ik kan/mag niet in jullie portemonnee kijken) te overzien en dan krijg je een krachtiger model. De ST3 heeft prima Microshift versnelling (superlicht en precies). Je zal het makkelijker met onderhoud hebben maar da's een smak geld voor die luxe.

Voor een nieuwe Stromer-instapper is dit zo maar een waanzinnige fiets. Een nieuwe forens, mogelijk stukjes bebouwing op zijn/haar traject, wil niet te veel aan onderhoud doen: hier is je nieuwe fiets !!!!!!


En naast de hoofdreden van dit event, de ST2 uittesten, kom je altijd mede-Stromeraars tegen. In dit geval de eigenaar van Hi-Biking. https://www.hi-biking.nl/
Hi-Biking service bus
Hi-Biking service bus
DSCN2193.JPG (562.18 KiB) 3526 keer bekeken
Met deze firma Stromer je vrolijk door Europa. Traject Rome - Milaan, route naar Polen, etc etc. Jij rijdt; en de servicebus volgt met bagage, reservefiets, 12 ladende accu's en de mogelijkheid van 12 te plaatsen Stromers. Leuk concept; serieus doordacht uitgevoerd.
service bus 1
service bus 1
DSCN2190.JPG (696.9 KiB) 3526 keer bekeken
service bus 2
service bus 2
DSCN2191.JPG (549.57 KiB) 3526 keer bekeken
service bus 3
service bus 3
DSCN2192.JPG (610.74 KiB) 3526 keer bekeken
Benno, de eigenaar Hi-Biking, was heel blij met zo'n V1.1 info-tool ( viewtopic.php?f=9&t=3928 ). Kan hij wat makkelijk batterijen uitgeven aan "zijn" Stromeraars en al vooraf weten wat er nog in die batterij zit. Daarnaast heeft hij nu inzage in de State-of-Health van zijn vele blauwtjes. Voor hem bedrijfsinfo !

Geslaagd event.
Mooi nieuw Stromer-model.
Veel veilige kilometers toegewenst,
Grtz, Reinout
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 09 okt 2020, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie