Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Stromeur schreef: 15 sep 2020, 19:06 Beterschap!
Tony Mb schreef: 15 sep 2020, 19:55 Ik hoop dat je snel weer de oude bent.
Dankjulliewel ! :ay
Tony Mb schreef: 15 sep 2020, 19:55 Ben je terhoogte van middenstijl op de wagen gebotst en stonden die raampjes ook al open...
Nee, ik ben er niet ingedoken, haha ... maar, de bluts onder de klink van de deur rechts vooraan komt dan weer wel van mijn knie.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Kl*te altijd dat soort incidenten..hopen dat herstel vlot gaat en je weer snel op de fiets durft.

Zelf ben ik ooit in de berm terechtgekomen en met eruit sturen ging het niet goed en ging ik voorover, gelukkig een normale `E bike en geen speed dus het ging ergens tussen de 25-30 ipv 40-45...gelukkig alleen een dikke pijnlijke knie aan over gehouden en de schrik in mijn lijf....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Moraal van het verhaal : ik rij geen meter meer op de SP zonder mijn handschoenen en ik fiets - met de stadsfiets en de e-bike - geen meter meer zonder helm.
[/quote]
Meestal gebeurt het dan ...juist als je eens zonder op weg bent!
Veel beterschap en sterkte!
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dankjewel ² ! :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
ocra

TomSP schreef: 17 sep 2020, 19:41 Is er al een prijs voor meest domme valpartij ooit?
Zo ja, mag ik mezelf dan opgeven hiervoor?

Vanmorgen m'n zoontje op school afgezet. Is maar paar 100m van huis dus heb hem op m'n stuur gezet en met slakkengang naar school gefietst. Spd schoenen niet ingeklikt (gewone zijde van het combipedaal) om het gemakkelijker te maken met stoppen.
Gestopt om hem op de grond te zetten. Halverwege het neerzetten rechts van me begin in m'n evenwicht te verliezen. Wil ik m'n rechtervoet neerzetten, is deze toch aan de spd kant van het pedaal ingeklikt. Zoonlief stond net op de grond, en net daarna lag ik..
Dopje van handvat beschadigd en m'n knie rechts voorzien van schaafwondje.

Dus in volledige stilstand toch weten te vallen. :bu: :bu:
Wow dat zou mijn zoontje ook geweldig vinden maar geen aanrader dus 8-)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Verplaats mijn kinderen nog steeds af en toe op de stang (hier heb je wel een XL voor nodig anders is deze te steil). Ze blijven het tof vinden, maar je moet idd niet vallen.

Mijn sufste is denk ik wel net de tuin uit en in het poortje willen opstappen om dan bij aanzet 1 te merken dat je fiets nog in lock staat en op kransje 11. En dan je kantelende gewicht net niet meer op kunnen vangen op je voet....😖

@Golvas: beterschap kerel 👍
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Vince
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2018, 16:23
Locatie: NH
Merk SP: Stromer ST3

Wow. Dat is waardeloos Golvas.
Ik herken zelf de angst om weer op de Stromer te stappen wel. Dit ging bij mij vanzelf weer kriebelen, maar het heeft tijd nodig.
Beterschap!
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Beterschap Golvas :ay
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Beterschap Golvas,

ook ik heb destijds aan den lijve mogen ondervinden wat asfalt op blote handen kan doen. Was nog in m'n Flyer-periode. Ellende. Rijd nooit meer zonder handschoenen; maakt niet uit hoe warm,
Een helm droeg ik al voor het verplicht was; dus daar hoefde ik nooit aan te wennen.

Voorspoedig herstel van jezelf (prio 1) en je Stromer (prio 2).
Hopelijk werkt verzekering, tegenpartij, getuigen (?), etc allemaal mee naar een aanvaardbaar resultaat.

Ik krijg nog wel eens een vraag hoe het komt dat ik met mijn hoge ochtend-gemiddelde van rond de 43 km/h toch "maar" een gemiddelde van 39 km/h heb over die 40.000 km totaal (St1X + ST3): omdat op de terugweg er medeweggebruikers zijn. En daar helpt alleen maar anticiperen zoals jij GELUKKIG ook al deed; en dat kost snelheid. Als je met volle snelheid tegen dat voertuig aan was geknalt weet ik niet of het bij een hersenschudding was gebleven.

Sterkte dus.
Grtz,
Reinout
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wiebe schreef: 17 sep 2020, 22:01 @Golvas: beterschap kerel 👍
Vince schreef: 18 sep 2020, 12:05 Beterschap!
Barry schreef: 18 sep 2020, 12:21 Beterschap Golvas :ay
Reinout-ST3 schreef: 18 sep 2020, 14:51 Beterschap Golvas
Thx allemaal ! :ay
Reinout-ST3 schreef: 18 sep 2020, 14:51 Hopelijk werkt verzekering, tegenpartij, getuigen (?), etc allemaal mee naar een aanvaardbaar resultaat.
Dat loopt (tot op heden) allemaal goed ... ik zit met de omniumverzekering (all risk denk ik in NL ?) bij ENRA en met de BA (burgerlijke aansprakelijkheid, ik denk WA in NL ?) en de rechtsbijstand bij een andere verzekeraar.

FM maakt bestek -> ENRA keurt goed en stort het begrote bedrag (min de vrijstelling / franchise) rechtstreeks op de rekening van de FM (die ondertussen de onderdelen in bestelling heeft).

ENRA kreeg van mij de vraag hoe ze in dit geval de vrijstelling zien, die staat ondertussen op mijn rekening.

ENRA verzekert geen losse onderdelen (helm !) dus daarvoor opent de BA verzekeraar via rechtsbijstand een dossier ... daarin worden - naast de helm - nog tig andere zaken opgenomen : alle gemaakte verplaatsingen + eventuele parkeerkosten (FM, spoed, apotheek, huisarts, verzekeraar, usw.), medische onkosten na aftrek tussenkomst ziekenfonds, usw.

Een hele stapel administratie en mails dus, maar het ziet er goed uit.

Er was inderdaad een getuige, zijn verklaring zal ondertussen ook wel aan het dossier toegevoegd zijn.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie