Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Hoi,

ik ben Stijn en lees al zo'n 3,5 jaar mee op dit boeiende forum.
Ik heb in april 2017 de ST1x eens kunnen meenemen voor een test en ben sindsdien altijd geïnteresseerd gebleven in Stromer en speed pedelecs in het algemeen.
Nooit tot een aankoop overgegaan omdat het hoge prijskaartje mij een beetje tegenhield.
Ik ga wel zeer regelmatig met mijn koersfiets of met een gewone elektrische (bedrijfs)fiets naar het werk, dat is dan van Westerlo tot in Zolder, zo'n 35 kilometer.
En dat fietsen naar het werk gebeurt meer en meer, mijn doel is om echt altijd met de fiets te pendelen, maar dat is dan natuurlijk veel makkelijker vol te houden met een speed pedelec.
Nu onlangs de fietsvergoeding op het werk is opgetrokken naar 24 cent/kilometer ben ik opnieuw getriggerd om tot de aankoop van een speed pedelec over te gaan.
Na die eerste keer op een Stromer ST1x heb ik ook al op een Riese & Müller gereden en een Klever X-speed.
Ik was eveneens op het Stromer Event in Genk vorig weekend, daar heb ik ook kort op de ST2 met riem gereden, die viel ook verrassend goed mee, maar de rit was te kort om te kunnen achterhalen of dit iets voor mij is. Die moet ik dus in de toekomst nog beter kunnen testen.
En dan heb ik gisteren ook de Ellio eens een dagje kunnen uitproberen.
Ik zal hierover nog wat foto's en mijn ervaring posten in het Ellio-draadje op het forum.

Groeten,

Stijn
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Stijn, welkom! Gaaf dat je al sinds het ontstaan van dit forum meeleest. Dan zul je het ook wel leuk vinden dat ik onlangs meer ruimte heb gecreëerd om ervaringen met andere SP-merken te delen. :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stinus
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2020, 19:44
Locatie: Westerlo
Merk SP: Ellio Original
Km-stand: 10000

Absoluut!
Superinteressant om o.a. je uitgebreide testverslag van de Klever Pinion te kunnen lezen, bedankt daarvoor :ay
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

treehugger schreef: 02 sep 2020, 09:00 Hallo, ik ben Sander, 43 jaar, woon in het buitengebied van Deventer en had me voorgenomen om een goedkope Stella e-bike te kopen zodat ik wat vaker de fiets zou pakken voor mijn ww-verkeer (28km <>). Ik ben me toen gaan verdiepen in e-bikes, de verschillende motortypes en heb wat proefritjes gemaakt. Vrijdag haal ik mijn nieuwe ST1 op bij Riesewijk in Deventer :D
Dag Sander, hik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met Riesewijk als dealer. Wil je deze met mij delen? Wat is precies je ww route?

Hoor graag van je.

Groet, Sander (Schullie1989)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De echte ervaringen komen natuurlijk pas als er iets is. Hoe wordt het gerepareerd, hoe moeilijk wordt er gedaan, ...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
treehugger
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2020, 15:42
Merk SP: Stromer ST3

Schullie1989 schreef: 15 sep 2020, 00:28 Dag Sander, hik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met Riesewijk als dealer. Wil je deze met mij delen? Wat is precies je ww route?
Niets dan lof voor Riesewijk. Ik ben erheen gegaan op referentie van mijn ouders, die daar al jaren hun fietsen gekocht en in onderhoud hebben. Had dus een ST1 gekocht, omdat ik de ST3 veel te duur vond, laat staan dat ik ooit zou overwegen een ST5 te kopen. Na aankoop van de ST1 kwam ik er pas achter dat ik de KIA/MIA/Vamil route nog kon bewandelen. Toen werd de ST3 dus ineens netto even duur als de ST1. Had toen al 100km op de teller van de ST1 staan. Heb Ben bij Riesewijk gemaild en die vond het geen probleem als ik nog wilde ruilen, tegen dezelfde afspraken. Die middag langsgereden, leenfiets (ST3) meegekregen en de volgende morgen kon ik de nieuwe ST3 ophalen. Heel blij met deze fiets en de geleverde service!

Ik woon zelf in het buitengebied en rij via de Oerdijk, bij de Croddenbrug langs het kanaal, langs het ziekenhuis en onder de Henry Dunantlaan naar het centrum. En jij?
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

treehugger schreef: 15 sep 2020, 09:35
Schullie1989 schreef: 15 sep 2020, 00:28 Dag Sander, hik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met Riesewijk als dealer. Wil je deze met mij delen? Wat is precies je ww route?
Niets dan lof voor Riesewijk. Ik ben erheen gegaan op referentie van mijn ouders, die daar al jaren hun fietsen gekocht en in onderhoud hebben. Had dus een ST1 gekocht, omdat ik de ST3 veel te duur vond, laat staan dat ik ooit zou overwegen een ST5 te kopen. Na aankoop van de ST1 kwam ik er pas achter dat ik de KIA/MIA/Vamil route nog kon bewandelen. Toen werd de ST3 dus ineens netto even duur als de ST1. Had toen al 100km op de teller van de ST1 staan. Heb Ben bij Riesewijk gemaild en die vond het geen probleem als ik nog wilde ruilen, tegen dezelfde afspraken. Die middag langsgereden, leenfiets (ST3) meegekregen en de volgende morgen kon ik de nieuwe ST3 ophalen. Heel blij met deze fiets en de geleverde service!

Ik woon zelf in het buitengebied en rij via de Oerdijk, bij de Croddenbrug langs het kanaal, langs het ziekenhuis en onder de Henry Dunantlaan naar het centrum. En jij?
Helaas heb ik nog geen stromer. De ST2 gaat hem worden straks. Vanaf januari via fietsplan. Woon-werkverkeer is dan Rijssen - Apeldoorn (43km)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Wel fijn dat je ervaringen met Riesewijk zo positief zijn. Deze dealer is perfect voor mij, precies op de route ww. Ook bijna halverwege. Dus daarom benieuwd naar de ervaringen. Ik ga 10 oktober proefrijden in Herveld op de ST2
treehugger
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2020, 15:42
Merk SP: Stromer ST3

Schullie1989 schreef: 16 sep 2020, 12:39
treehugger schreef: 15 sep 2020, 09:35
Schullie1989 schreef: 15 sep 2020, 00:28 Dag Sander, hik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met Riesewijk als dealer. Wil je deze met mij delen? Wat is precies je ww route?
Niets dan lof voor Riesewijk. Ik ben erheen gegaan op referentie van mijn ouders, die daar al jaren hun fietsen gekocht en in onderhoud hebben. Had dus een ST1 gekocht, omdat ik de ST3 veel te duur vond, laat staan dat ik ooit zou overwegen een ST5 te kopen. Na aankoop van de ST1 kwam ik er pas achter dat ik de KIA/MIA/Vamil route nog kon bewandelen. Toen werd de ST3 dus ineens netto even duur als de ST1. Had toen al 100km op de teller van de ST1 staan. Heb Ben bij Riesewijk gemaild en die vond het geen probleem als ik nog wilde ruilen, tegen dezelfde afspraken. Die middag langsgereden, leenfiets (ST3) meegekregen en de volgende morgen kon ik de nieuwe ST3 ophalen. Heel blij met deze fiets en de geleverde service!

Ik woon zelf in het buitengebied en rij via de Oerdijk, bij de Croddenbrug langs het kanaal, langs het ziekenhuis en onder de Henry Dunantlaan naar het centrum. En jij?
Helaas heb ik nog geen stromer. De ST2 gaat hem worden straks. Vanaf januari via fietsplan. Woon-werkverkeer is dan Rijssen - Apeldoorn (43km)
Dat is meer dan eventjes geduld nog dus, sterkte gewenst daarmee! 😄
Mirei
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 sep 2020, 21:40
Locatie: Wijchen
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Goedeavond allemaal,

Ik ben Mireille, ik ben ondernemer en sinds een jaar of 2,5 heb ik een zeer langdurige, lees: ik hoop nog zeker enkele jaren, vaste opdracht op twee locaties (15 en 23 km enkele reis 3/4 dagen p/wk).

Ik leg deze afstand tot nu tot met de auto af. En daar begin ik zo langzamerhand genoeg van te krijgen. Ik ben graag buiten, als het even kan daar ook nog actief in de vorm van wandelen. Langere afstanden zoals vierdaagse en kennedymars (vooruit, die 2x), maar ook lekker ontspannen het Pieterpad en meer lange paden en paadjes.
Dat bewegen buiten beperkt zich nu tot de weekenden en dat is te weinig. Ik mis het buiten zijn, mijn hoofd leeg bij aankomst thuis of op werk en de beweging, kortom de balans in mijn best volle leven. Want daarnaast nog een eigen beroepskeuzepraktijk, thuis drie pubers, twee katten én een man, die ook een eigen bedrijf heeft.

Zo langzamerhand ontstond dus een paar maanden geleden het idee om te kijken of het anders kan. Daarbij komt dat de aanschaf van een SP voor mij als ZZP-er ook nét een beetje gunstiger is :D

Na maanden van oriënteren, denken, kijken, hier meelezen etc. was ik het zat, tijd voor actie: ik maakte een proefrit bij Vietz in Herveld op een Stromer ST1. Ik had niet verwacht dat ik zo vlot weg zou kunnen rijden want ik heb dus ook nog nooit op een elektrische fiets oid gereden. Wel scooter, ooit, eventjes. Wat fietste dát lekker! Als ik er nu aan terugdenk krijg ik nog een smile op mijn gezicht. Meevaller was ook nog dat mijn man op dezelfde fiets zou passen qua framemaat. Hij kan hem dus ook af toe lenen (als ik hem nog af wil staan) want: vandaag heb ik er een besteld!!!! :bp: :d3: :bp:
Een mooie rooie, dat past wel bij me, een sport L. Volgende week woensdag mag ik hem ophalen, kan niet wachten!

Ondertussen blijf ik hier bij wijze van voorpret lekker meelezen. Maar niet alleen voor de pret ook voor de volle bak info en ervaringen die hier te vinden zijn, Bedankt daarvoor alvast!!!
Plaats reactie