Regenkleding

maaike
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:33

Ik heb nog maar een maand of drie de Stromer en heb nog geen slecht weer meegemaakt. Maar omdat ik dagelijks 60 km moet afleggen, en de herfst langzaam in aantocht is, ben ik mij aan het verdiepen in de juiste regenkleding.
Ik heb de berichten hiervoor grotendeels doorgelezen dus heb wel een idee welke merken goed zijn.

Maar wat ik mij nu afvraag.... moet ik nou regenkleding kopen dat ik over mijn gewone jas heen doe, of als vervanging van de gewone jas. Wat hebben jullie?

Groeten, Maaike
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zorgen dat het regenjack over je jas heen past, dan kun je - afhankelijk van kou en wind - zelf bepalen of je 'm los draagt of over je jas. En dan zou ik een jas eronder kiezen die dunner is dan een serieus winterjack, gewoon een herfst/lentejasje. Als je een beetje een goed onderjasje kiest, dan kun je i.c.m. de juiste basislagen met die basislagen + jasje + regenjack ook een heel eind de winter door.

Denk in laagjes :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kcornelis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 34
Lid geworden op: 23 apr 2019, 15:46
Locatie: Wingene

Ik ben na een jaar stromeren met regenpak als 'over kledij' op zoek naar een regen broek die volstaat als volwaardige broek (waar ik dus geen andere onder draag). Dit vooral omdat ik op de weg naar huis durf stoppen bij de bakker, beenhouwer, ... en dit met een regenpak een heel gedoe is en er niet uit ziet. Nadeel bij zo'n broek is dat je dan ook moet investeren in waterdichte schoenen of overschoenen. Mijn regenpak nu heeft een overtrek voor de schoenen er aan zitten. Mijn werkkledij (geklede broek, hemd, geklede schoenen, ...)neem ik mee in mijn fietstassen.
Stromer ST5 (°februari 2020) - Ergon GP4 - Kinekt zadelpen - oktober 2020: 8500km
Stromer ST3 (°september 2019 - december 2019 :bc ) - Gestolen
AntonW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 aug 2020, 15:07
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST1-2020
Km-stand: 10000

hoe zijn de langere termijn ervaringen met de regenkleding van raijn? heeft het de eerste herfst buitjes overleeft?
ST1 2020 L - 983 wh - redshift shockstop zadelpen - verende voorvork - ortlieb classic tassen
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Ik heb een Agu tegenpak met Poray aangeschaft. Een supersetje. Ik wilde eerste de overall, maar je kunt dat niet optimaal beenlengte en bovenlijf verwachten. Ze maken geen pakken voor de perfecte mens haha.
Je kunt de jas bij koud weer ook goed aan als windjack mits je daaronder niet al te veel aan doet.
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik ben aan het twijfelen om de 4 seasons jacket pro van futurumshop te kopen als windstopper/jas/regenjas alles in één voor de winter. Ipv mijn combinatie nu van verschillende jassen. Zou extreem ademend zijn waardoor je geen voordeel meer hebt van twee jassen te combineren (windstopper en regenjack).
https://www.futurumshop.nl/futurum-4-se ... een.phtml
Zou ook levenslange garantie hebben, wat bijzonder interessant is gezien het veelvuldige gebruik als dagelijkse commuter (itt recreatieve wielertoerist)
Zijn er onder jullie hier die deze jas hebben en hun mening erover willen delen?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Sinds een maand gebruik ik een Agu regenjas "commuter". Daarvoor een anwb regenjasje. Voordeel van deze commuter is de veel betere pasvorm. Jas lijkt goed te ventileren wat voor mijn wel lastig te beoordelen is omdat ik altijd een protectorvest draag. Dit dingen ventileren namelijk minimaal :bh: . Regen komt er niet doorheen. De kleur zwart was aanvankelijk een nadeel; je bent minder zichtbaar. De reflectiestrepen compenseren dit wel deels. Voordeel van zwart is wel dat je vuil niet ziet wat in mijn geval heel handig is....... Prijs was, met korting, onder de 200 euries, veel geld, maar ik merk dat regen geen groot beletsel is om op de fiets te stappen nu ik deze jas heb.
Groet Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Agu heeft sinds kort ook reflecterende Commuter regenkleding, ietwat goedkoper en deels ander materiaal:

Agu Commuter
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Max Cady
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 241
Lid geworden op: 21 feb 2020, 20:04
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST1LE
Km-stand: 9600

Dat beloofd een hoop. Ben ook erg benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben.
St1 DarkGrey (2020) 938wh (WW 2 x 28km) – Brooks C17 Cambium Copper – Ergon GP1 – Wellgo B233 – Pirelli Cycle-e – Ortlieb Atrack Core – Lazer Anverz NTA
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Gaat het dan om een regenjas, of een commuterjas die het hele herfst/winterseizoen gedragen worden?
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Plaats reactie