Overstap van ST2S naar ST5

Ivo3.4
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 jun 2020, 03:00

dagelijks 141 km w-w ga ik niet halen met de ST1 522Wh. Na 35-40 km enkele reis houdt ie het echt voor gezien.
Stromer ST2 Sport 2015, Stromer ST1 Sport 2017 ,matt black, cane creek thudbuster st.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Na 1 maand wel maar een 10 tal ritten 1300 Km en eerste Ctl na aankoop zeer tevreden over de fiets. Met gemak haal ik mijn afstand woon werk verkeer dus een tevreden stomerrijder. Wat een fiets met gemak rij ik zo'n 40 per uur in vermogen 2. Jammer genoeg ook al de eerste stukken , mijne claxon stuk is besteld maar hopelijk is dit geen voorbode voor meer stukken. Nu tijdelijk een stomme bel erop gezet in afwachting tot het stuk aankomt. Ondertussen nog verder aan het experimenteren blijkbaar kan je de rem instellingen van de motor aanpassen zodat hij wat sneller afremt bij een zachte aanraking van de remmen waardoor je de schijfremmen wat spaart, ben benieuwd. :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 09 aug 2020, 19:48 een stomme bel erop gezet
Als je een bel hoort is ze niet stom ... bovendien komt ze veel zachter / minder arrogant over dan de claxon die standaard op onze SP's zit ... gebruik ze bij het inhalen, men zal er je dankbaar voor zijn. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Golvas schreef: 09 aug 2020, 20:31
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 09 aug 2020, 19:48 een stomme bel erop gezet
Als je een bel hoort is ze niet stom ... bovendien komt ze veel zachter / minder arrogant over dan de claxon die standaard op onze SP's zit ... gebruik ze bij het inhalen, men zal er je dankbaar voor zijn. :ay
Klopt volledig maar de claxon is nu eenmaal verplicht op de SP sinds 2018 dus zullen ze dit nu al wel gewend zijn , ze moeten ook wel reageren op de bel of claxon en dat gebeurd niet altijd .....
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn 2017 ST2 S heeft geen toeter, wel een geweldige SpurCycle bel. Maar in de twee maanden dat ik op een 2020 test-Klever rondreed heb ik gemerkt dat je je komst met een toeter veel ruimer van tevoren kenbaar kunt te maken, waardoor je minder hoeft af te remmen. Al blijft het credo: met gematigde snelheid inhalen, het scheelt toch als je niet helemaaaaaaaaal hoeft in te zakken naar 18km/u.

Dit wel met het gebruikelijke misverstand dat mensen een claxon horen, maar niet het geluid van een verbrandingsmotor, en alsnog niet reageren. En van dichtbij gebruik ik de toeter liever niet, ook niet met een klein "pép"-je. Mensen schrikken toch, vooral ouderen.

Als ik een post 31-12-2017 model SP koop, dan monteer ik daar zeker een fietsbel op, maar de toeter zal niet onbenut blijven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 09 aug 2020, 22:40 Mijn 2017 ST2 S heeft geen toeter, wel een geweldige SpurCycle bel. Maar in de twee maanden dat ik op een 2020 test-Klever rondreed heb ik gemerkt dat je je komst met een toeter veel ruimer van tevoren kenbaar kunt te maken, waardoor je minder hoeft af te remmen. Al blijft het credo: met gematigde snelheid inhalen, het scheelt toch als je niet helemaaaaaaaaal hoeft in te zakken naar 18km/u.

Dit wel met het gebruikelijke misverstand dat mensen een claxon horen, maar niet het geluid van een verbrandingsmotor, en alsnog niet reageren. En van dichtbij gebruik ik de toeter liever niet, ook niet met een klein "pép"-je. Mensen schrikken toch, vooral ouderen.

Als ik een post 31-12-2017 model SP koop, dan monteer ik daar zeker een fietsbel op, maar de toeter zal niet onbenut blijven.
Klopt volledig mijn vorige was ne ST2S was ik zeer tevreden over tot een paar maanden voor ik de overstap deed veel te veel stukken achter elkaar maar zeer goede fiets had ik op 2 jaar tijd 35000km mee gedaan hopelijk heb ik evenveel plezier van mij ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als-ie geen problemen geeft, dan 100% zeker. De Vijf is een beul van een bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie