Het minimum wat je mag verwachten van refurbished is dat men het gecheckt heeft, thats it.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Stromer effectief nieuwe cellen plaatst voor dat bedrag, maar ben het met stromeur eens qua prijs, voor dit bedrag heb ik destijds een reserve battarij gekocht (vijwel nieuwe).
Accu revisie: algemene informatie
ST7 2022: Geveerde vork
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
ST2 2016: OMNI Interface C, BodyFloat, Ergotec M99, Ergon ST Core, VanZijp spatbord/Brooks spatlap, Magura MT5/4 pots 203mm, Geveerde vork
ST3 2019: Ergotec M99, VanZijp spatbord/brooks spatlap, Coast suspension dropper post
Woutah, hoe bevalt jouw gereviseerde accu? Ik ben er met 1 accu ook bijna aan toe vrees ik, en de blauwe st1 accu zie ik helaas ook nergens in de aanbieding komen..woutah schreef: ↑18 jul 2019, 19:16 Ik ben toch voor https://www.fietsaccu-revisie.nl/ gegaan. De doorlooptijd was het kortst en no cure no pay garantie.
Heb een bestelling geplaatst voor 450 euro. Ik zou dan de 622wh krijgen. Morgen doe ik de accu en lader op de bus, laat weten als ik iets terug ontvangen heb!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Leuk artikel in tweewieler.nl over een BOVAG-pilot op het gebied van accu-revisie:
viewtopic.php?f=6&t=3514
viewtopic.php?f=6&t=3514
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Expert
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Stromer ST3-2019
- Km-stand: 9325
Dag Klaas, ik ben gelukkig weer actief op het forum, dank daarvoor Stromeur.
De revisie is prima gegaan en ik heb er een aantal keren op gereden met de revisie accu.
Hij leerde zichzelf in en de problemen die er aanvankelijk waren (verkeerde weergave percentage) losten zich vanzelf op na een aantal keren leegrijden en volladen.
Ik heb inmiddels een St2 gekocht en de oude St1 verkocht.
Wereld van verschil overigens!!
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
-
- Expert
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Stromer ST3-2019
- Km-stand: 9325
Zijn er al ervaringen met revisie van de st1LE,st2,st3 en st5 accu’s?
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
-
- Expert
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 27 mei 2019, 10:23
- Locatie: Groningen
- Merk SP: Stromer ST3-2019
- Km-stand: 9325
Ik ben zelf even op onderzoek uitgegaan.
https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccus&model=532
Ik kreeg als reactie op mijn vraag of ze het kunnen en of ze al ervaring hebben:
“ Indien de accu het nog doet zal dit zeker mogelijk zijn.
Als de accu niet meer doet niet want we moeten de BMS hergebruiken dus deze moet nog goed zijn.
Zie onderstaande link voor de (on)mogelijkheden:
https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccus&model=532
We hebben hier (nog) niet veel ervaring mee want deze komen tot nu toe niet veel voor.”
Als dit gaat werken zou dit super zijn, twijfel erover om dit maar eens te proberen. Je zou dan zelfs een 618 accu kunnen laten laten reviseren naar een 965...
Mijn ervaring met revisie van een (oude) ST1 accu is positief, maar denk dat de accu van de st2 lastiger is (ivm het op stroom houden van de BMS).
Wat denken jullie?
https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccus&model=532
Ik kreeg als reactie op mijn vraag of ze het kunnen en of ze al ervaring hebben:
“ Indien de accu het nog doet zal dit zeker mogelijk zijn.
Als de accu niet meer doet niet want we moeten de BMS hergebruiken dus deze moet nog goed zijn.
Zie onderstaande link voor de (on)mogelijkheden:
https://www.fietsaccu.nu/?page=fietsaccus&model=532
We hebben hier (nog) niet veel ervaring mee want deze komen tot nu toe niet veel voor.”
Als dit gaat werken zou dit super zijn, twijfel erover om dit maar eens te proberen. Je zou dan zelfs een 618 accu kunnen laten laten reviseren naar een 965...
Mijn ervaring met revisie van een (oude) ST1 accu is positief, maar denk dat de accu van de st2 lastiger is (ivm het op stroom houden van de BMS).
Wat denken jullie?
Huidig: Stromer St3 2019, 10.000, 983wh, Bodyfloat
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Voorheen:
Stromer ST2 2014 White
Stromer ST2 2016 Black
Stromer ST1 2012 Black
Batavus Milano Bosch performance
Cannondale 2012 Bosch Active line 1st gen
Trek 500 Bionx motor
Hallo,
ook ik ben toe aan accu-vernieuwing jammer genoeg. (ST1x, 17000km, 3j in gebruik)
De woon-werkafstand wordt moeilijker en moeilijker haalbaar met m'n huidige 814accu (35km enkel).
Ik vond nog geen firma die mij kan helpen in Vlaanderen.
Ik contacteerde een firma in m'n buurt die heel eerlijk en vriendelijk antwoordde dat ze het niet gingen doen:
"Dergelijke batterijen hebben we in het verleden proberen te herstellen maar telkens zonder resultaat. Dit heeft vooral te maken met de connectie achteraan op de fietsbatterij. Dit zorgt ervoor dat er slechts 50 % slaagkans is. Na het vervangen van de cellen werkt de batterij of helemaal niet. En helaas is dit al telkens negatief geweest… "
Een tweede firma die samenwerkt met veel FM's over gans Vlaanderen zagen het wel zitten:
"We hebben al een paar Stromer batterijen hersteld, ook met meer actieradius, werkt zeer goed",
ik stuurde volgende vragen enkele weken terug en kreeg jammer genoeg geen antwoord meer...
- Waren de andere stromer fietsen van het type ST1 of ST1X, ST2, ST3, ST5? De gewone ST1 zou een ander type batterij hebben die wel reviseerbaar zou zijn?
- Zou ik eventueel een referentie kunnen doorkrijgen? Een fietswinkel die een geslaagde revisie liet doen? Dan zou ik hen eens bellen om wat verder te informeren?
- Herkent de fiets de extra capaciteit dan?
- Jullie geven 1jaar garantie op de batterij, dat is prima voor mij, maar zit er ook een vorm van garantie op gevolgschade aan de fiets zelf?
(moest het toch foutgaan, ben ik dan m’n werkende batterij en misschien m’n fiets kwijt?
Jammer maar helaas dus voorlopig voor mij... Onvoldoende garanties om dit te proberen met m'n ST1x...
groeten!
Jonas
ook ik ben toe aan accu-vernieuwing jammer genoeg. (ST1x, 17000km, 3j in gebruik)
De woon-werkafstand wordt moeilijker en moeilijker haalbaar met m'n huidige 814accu (35km enkel).
Ik vond nog geen firma die mij kan helpen in Vlaanderen.
Ik contacteerde een firma in m'n buurt die heel eerlijk en vriendelijk antwoordde dat ze het niet gingen doen:
"Dergelijke batterijen hebben we in het verleden proberen te herstellen maar telkens zonder resultaat. Dit heeft vooral te maken met de connectie achteraan op de fietsbatterij. Dit zorgt ervoor dat er slechts 50 % slaagkans is. Na het vervangen van de cellen werkt de batterij of helemaal niet. En helaas is dit al telkens negatief geweest… "
Een tweede firma die samenwerkt met veel FM's over gans Vlaanderen zagen het wel zitten:
"We hebben al een paar Stromer batterijen hersteld, ook met meer actieradius, werkt zeer goed",
ik stuurde volgende vragen enkele weken terug en kreeg jammer genoeg geen antwoord meer...
- Waren de andere stromer fietsen van het type ST1 of ST1X, ST2, ST3, ST5? De gewone ST1 zou een ander type batterij hebben die wel reviseerbaar zou zijn?
- Zou ik eventueel een referentie kunnen doorkrijgen? Een fietswinkel die een geslaagde revisie liet doen? Dan zou ik hen eens bellen om wat verder te informeren?
- Herkent de fiets de extra capaciteit dan?
- Jullie geven 1jaar garantie op de batterij, dat is prima voor mij, maar zit er ook een vorm van garantie op gevolgschade aan de fiets zelf?
(moest het toch foutgaan, ben ik dan m’n werkende batterij en misschien m’n fiets kwijt?
Jammer maar helaas dus voorlopig voor mij... Onvoldoende garanties om dit te proberen met m'n ST1x...
groeten!
Jonas
Ik ben sinds enige weken aan het stoeien met de gereviseerde accu (522) op mijn ST1 2017. Het lukt maar niet om een vollading op de display te krijgen. Na 3 1/2 uur laden max 55%.
Vanwege garantie accu weer opgestuurd (fietsaccu-revisie.nl) maar uit metingen blijkt dat de volgeladen accu 95% vol bleek te zijn. Het inleren op de ST1 lukt dus niet. Steeds rijd ik totdat de accu leeg aangeeft.
Echter nu komt het . Als de accu leeg aangeeft blijft er toch bij fietsen rechts een streepje komen. Wanneer ik de move/boost knop gebruik blijft ie ook rijden.
Dus ik heb geprobeerd om met de boost knop de accu leeg te rijden. (15/ km/u) Na bijna een uur was ik het zat maar de accu nog steeds niet.
Patroon op de display is ook verwarrend. Max lading is 55% maar na 25 km stand 4 flink trappen is de stand 47%. Echter ga ik daarna weer terug naar huis dan is na 3 km de boel leeg.
Tijdens opladen zelfde patroon. In 2 minuten is de accu weer op 45% en na 3 1/2 uur 55%. Het revisie bedrijf adviseert nu om de fiets te laten uitlezen omdat daar wellicht het probleem ligt.
Wie heeft er ook dergelijke ervaringen?
Ik fiets woon = werk dagelijks 25 km (enkel)
gr. Ivo
Vanwege garantie accu weer opgestuurd (fietsaccu-revisie.nl) maar uit metingen blijkt dat de volgeladen accu 95% vol bleek te zijn. Het inleren op de ST1 lukt dus niet. Steeds rijd ik totdat de accu leeg aangeeft.
Echter nu komt het . Als de accu leeg aangeeft blijft er toch bij fietsen rechts een streepje komen. Wanneer ik de move/boost knop gebruik blijft ie ook rijden.
Dus ik heb geprobeerd om met de boost knop de accu leeg te rijden. (15/ km/u) Na bijna een uur was ik het zat maar de accu nog steeds niet.
Patroon op de display is ook verwarrend. Max lading is 55% maar na 25 km stand 4 flink trappen is de stand 47%. Echter ga ik daarna weer terug naar huis dan is na 3 km de boel leeg.
Tijdens opladen zelfde patroon. In 2 minuten is de accu weer op 45% en na 3 1/2 uur 55%. Het revisie bedrijf adviseert nu om de fiets te laten uitlezen omdat daar wellicht het probleem ligt.
Wie heeft er ook dergelijke ervaringen?
Ik fiets woon = werk dagelijks 25 km (enkel)
gr. Ivo
Stromer ST2 Sport 2015, Stromer ST1 Sport 2017 ,matt black, cane creek thudbuster st.
Vertoont je fiets hetzelfde gedrag met een andere (niet gereviseerde) batterij ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)