Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Gekukkig maar.
Ik ververs olie omdat ik dan zeker weet dat het gedaan is.
Niet omdat ik het leuk vindt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, als je vanuit zulk wantrouwen te werk gaat, dan kun je helemaal niks meer uitbesteden. Dat is natuurlijk prima, maar in veel gevallen kun je dan gedoe krijgen met de garantie, zeker als zelf klussen mis gaat. Of het nou om een tv, je auto of een Speed Pedelec gaat, dat is de consequentie. Dat weet je en dat blijft zo ook al ga je op je kop staan. Als je die consequenties aanvaardt dan is er verder niks aan de hand.

Nou heb ik inmiddels de indruk dat jij sowieso liever zelf klust en veelal tweedehands loopt, dus wat dat betreft is er - in deze Klever X-Speed PINION context - niks aan de hand :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Maar als je onderhouds contractje hebt bij een fietsenmaker zal dit er wel in zitten lijkt me? Het is makkelijk te doen maar ik zou er zelf geen tijd aan willen besteden en die mensen heb je genoeg.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Dat zal ook wel maar voor mij speelt mee als ik op vakantie ben,met motor auto of fiets kan wel heel hard schreeuwen anwb maar die komt je echt niet helpen in de bergen als je vaststaat met pech of weggezakt in de sneeuw.
Dus beetje van je spullen afweten vind ik belangrijk als je met pech staat.
En ja ik vul ook de remleidingen van m,n motor en fiets maar niet met magura olie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tja, als je met je ST2 in de sneeuw in de bergen staat en niet weet wat te doen, dan heb je inderdaad een probleem. Gelukkig gebruiken de meesten van ons hun SP enkel voor woon-werkverkeer in NL of BE en hebben ze een verzekering voor hulp bij pech onderweg.

Verder ben ik het trouwens helemaal met je eens hoor. Het is goed om iets af te weten van de spullen die je gebruikt. Het houdt je onafhankelijk. Ik doe het onderhoud aan mijn ST2 S zelf en ik kan mijn Stromer inclusief elektronica volledig uit elkaar halen en weer succesvol in elkaar zetten.

Maar daarnaast is het zo, en dat blijkt ook wel uit posts op ons forum, dat minimaal de helft van de "talentjes" geen flauw benul heeft van waar-ie mee bezig is. Ik vind het logisch dat fabrikanten zichzelf daartegen beschermen en in garantievoorwaarden duidelijk maken wat je wel en wat je niet zelf mag doen, anders schieten ze zichzelf in de voet. (Al vind ik de olie in zo'n PINION C1.12 verversen ook echt geen rocket science.)

Mijn advies: binnen de garantieperiode op een bandje plakken en wat drivetrain onderhoud na een beetje je gemak houden en buiten garantie lekker doen waar je zelf zin in hebt, zolang je SP qua typegoedkeuring maar 100% intact blijft. Dat is nu eenmaal de wet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 12 jun 2020, 22:57 (Al vind ik de olie in zo'n PINION C1.12 verversen ook echt geen rocket science.)
En dan komt er zo'n lekker handige jongen aan die netjes 60ml olie in een maatbeker doet, vervolgens de helft ernaast schenkt, denkt dat ie goed bezig is en vervolgens draait ie zijn hele bak in de soep... Rocket science is het inderdaad niet, maar als je soms ziet dat mensen niet eens een bel op hun fiets kunnen zetten of niet eens een oplaadkabel op hun ST5 DI2 aansluiten...
Stromeur schreef: 12 jun 2020, 22:57 Mijn advies: binnen de garantieperiode op een bandje plakken en wat drivetrain onderhoud na een beetje je gemak houden en buiten garantie lekker doen waar je zelf zin in hebt, zolang je SP qua typegoedkeuring maar 100% intact blijft. Dat is nu eenmaal de wet.
Helemaal mee eens.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 12 jun 2020, 23:18 En dan komt er zo'n lekker handige jongen aan die netjes 60ml olie in een maatbeker doet, vervolgens de helft ernaast schenkt, denkt dat ie goed bezig is en vervolgens draait ie zijn hele bak in de soep... Rocket science is het inderdaad niet, maar als je soms ziet dat mensen niet eens een bel op hun fiets kunnen zetten of niet eens een oplaadkabel op hun ST5 DI2 aansluiten...
Ik wilde het niet zeggen, dus veel dank voor het inkoppen :mrgreen:

Zo hebben we hier inderdaad al meer schitterende voorbeelden voorbij zien komen. Dit gaat vrijwel altijd hand in hand met de schuld aan Stromer geven, klagen over "onwerpfouten", "moes-nie moge voor zon dure fiets" yadayada. Zelfs mensen die hun Stromer laten omdonderen presteren het om Stromer de schuld te geven van de schade..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou, ik ben zo een onhandige jongen die alles mooi laat doen. Hier besteed ik mijn reisvergoeding ook aan. Natuurlijk, bandje plakken, drivetrain onderhoud, spatlappie bevestigen doe ik wel. Voor de rest kom ik op weg naar mijn werk praktisch langs de jongens van Vietz. Volgende week demonteren ze mijn krakende trapas en krijg ik voor de resterende 25 km naar Tiel een fiets mee. Graag een 3 vroeg ik, het wordt een 5. Ik verkneuter me nu al!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Peerke1960 schreef: 12 jun 2020, 23:48 Nou, ik ben zo een onhandige jongen die alles mooi laat doen. Hier besteed ik mijn reisvergoeding ook aan. Natuurlijk, bandje plakken, drivetrain onderhoud, spatlappie bevestigen doe ik wel. Voor de rest kom ik op weg naar mijn werk praktisch langs de jongens van Vietz. Volgende week demonteren ze mijn krakende trapas en krijg ik voor de resterende 25 km naar Tiel een fiets mee. Graag een 3 vroeg ik, het wordt een 5. Ik verkneuter me nu al!
Dat doen ze gewoon om je telkens als je op je ST1 stapt te laten denken later als groot ben wil ik een st5 :D
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi niet :aq :aq
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie