Scooteren. Autonoom rijden. Ondersteuning valt weg

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wtf? Dat van die controller zou ik zeker niet accepteren. Remhendel snap ik wel.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Weet ik maar kan er maar weinig aan doen denk ik snap zelfst niet hoe er aan zo een dure fiets vocht in geraakt
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

In NL is het simpel: jouw controller is minder dan 6 maanden oud, laat de dealer maar uitleggen waarom het jouw schuld is dat hij kapot is. Kan hij dat niet? Dan is het garantie. Ik weet niet hoe dit in België geregeld is.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat er vocht in komt en dat dit wel of niet de bedoeling is heeft niks te maken met de prijs van de fiets. Een fiets moet tegen een flinke bui regen kunnen. Dat geldt zowel voor een el-cheapo fiets als voor een dure fiets.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 06 jun 2020, 09:00 Langs geweest bij de dealer en ja vermoedelijk vochtprobleem maar daar de controller pas vervangen is geen garantie meer niettegenstaande de fiets nog in garantie is
Als een onderdeel binnen de garantieperiode op je Stromer onder garantie wordt vervangen (bij jou de controller dus), dan krijg je opnieuw een periode van twee jaar op het vervangen onderdeel. Zo staat het in de garantievoorwaarden van Stromer. Zie ook:

https://www.stromerbike.com/nl/service/garantie
Op een binnen de garantieperiode uitgevoerde reparatie op basis van een materiaal- resp. fabricagefout geeft Stromer op deze dienst (reparatie/vervanging) opnieuw 2 jaar garantie, onafhankelijk van andere garantieperioden;
Wat geeft de dealer op als reden dat-ie niet wil voldoen aan de garantievoorwaarden van Stromer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Omdat de controller in begin van het jaar reeds onder garantie vervangen is let op de rem begrijp ik dat daar twijfel is de controller niet s 'ochtends reed hij perfect over 70 km bij naar huis rijden s'avonds na 6 km in de regen viel de ondersteuning weg en na een paar keer kreeg ik opnieuw ondersteuning maar beperkt haalde maar39 tot 42 meer waar ik vanmorgen nog vlot in vermogen 2 met 35% ondersteuning 45 haalde
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Let op fiets heeft wel al 31000 km op 2,5 jaar
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 06 jun 2020, 11:12 Let op fiets heeft wel al 31000 km op 2,5 jaar
Er staat niks in de garantievoorwaarden over km stand... Dus niet relevant.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Even voor de duidelijkheid: heb je een ST2 model Sport (een witte of een zwarte dus), of heb je een ST2 S (de grijze)?

Op de ST2 zit twee jaar garantie, op de ST2 S drie jaar. Stromer heeft geen kilometerbeperking opgenomen in de garantie. En de controller is ook geen slijtage-gevoelig onderdeel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

ST2S Grijs model
Plaats reactie