Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Goedenavond,

Even een kleine reactie betreffende mijn verhaal van fietsenwinkel en het niet registreren van mijn Stromer.

Heb van Stromer een mail gekregen, fm zou de fiets registreren en op mijn naam moeten zetten maar Stromer heeft deze service vanmorgen zonder tussenkomst van fietsenwinkel voor me uitgevoerd, ben er weer blij mee :cool2: :cool2: !

Fijne avond :ay
Dentista
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 feb 2020, 14:28

marcd schreef: 18 mei 2020, 16:13 Even voorstellen

Ik ben Marc uit Zuid-West Vlaanderen.
Ik overweeg een e-bike te kopen maar twijfel heel hard tussen een pedelec en een speed-pedelec.
Ik vind Stromer wel een heel bijzondere fiets.
Het valt me wel bijzonder op dat vrijwel alle bijdragen op dit forum het over woon-werkverkeer hebben.

Voor mij zou het puur om recreatief gebruik gaan. Laat ons zeggen deels om er af en toe aan een stevig tempo (35 à 40 km/h)mee te toeren en deels ook om rustige ritjes te maken aan 20 km/h met vrienden die een pedelec (25 km/h) bike hebben.

Ik stel me dan ook de volgende vragen:
- Is een Stromer een goede keuze voor mijn puur recreatief gebruik, of zijn er andere alternatieven?
- Welk type Stromer is hier het meest voor geschikt?
- Kunnen jullie een dealer aanbevelen, in Zuid-West of Zuid-Oost Vlaanderen om even een Stromer te testen.


Graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Marc
Ik heb de stromer ook gekocht voor veel recreatief gebruik. Ga er wel elke dag mee naar werk maar is maar een kort stukje. Had hiervoor een vanmoof electric en wilde een beter fiets. Ben erg blij met mijn aankoop. Als zijn de ritje zo kort ik wordt er wel mega blij van!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BertH schreef: 18 mei 2020, 19:19 Heb van Stromer een mail gekregen, fm zou de fiets registreren en op mijn naam moeten zetten maar Stromer heeft deze service vanmorgen zonder tussenkomst van fietsenwinkel voor me uitgevoerd, ben er weer blij mee :cool2: :cool2: !
Mooi opgelost.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bartje
Runner-up
Runner-up
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 mei 2020, 22:59
Locatie: Twente

Ik ben Bart en nieuw op dit forum. Sinds enige maanden volg ik dit forum omdat ik zoek was naar een Stromer. Sinds 2013 ben ik in bezit van een Bulls e45 , maar met 40.000 km op de trappers heeft de Bulls mij in de steek gelaten met accu en motor problemen. Omdat de Zwitserse fabrikant go swiss in december 2019 failliet Is gegaan, was reparatie geen optie meer. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en ben dit forum gaan volgen. Ik was op zoek naar een St 1 of een St 3. Vanwege de korte woon werk afstand van 17 km enkel, is het een St 1 geworden met een accu van 983 Wh. Verschil in tijd zal gering zijn , dus een beetje gelet op de portemonnee en kan met deze accu hopelijk jaren verder. Inmiddels besteld bij Juizz en nog even wachten op de levering.
Heb er zin in, kan niet wachten.
Gebruikersavatar
nnicloo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2020, 09:30
Locatie: Alsemberg, België

Hallo, mijn naam is Nico, ik ben 51 jaar, woonachtig te Alsemberg, dat is een deelgemeente van Beersel, in de provincie Vlaams-Brabant in België. Gelegen net op de taalgrens met Wallonië ; een behoorlijk heuvelachtige streek. Ik ben sedert 8 jaar een dagelijks fietspendelaar naar Brussel (traject 21km enkel).
Mijn fiets-traject loopt voor een deel langs het jaagpad van het kanaal Brussel-Charleroi, waardoor ik tot in het centrum Brussel kan fietsen zonder veel interactie met autoverkeer.
2 jaar geleden ben ik binnen dezelfde gemeente verhuisd, en doordat ik nu letterlijk op een berg woon, is mijn traject heel wat zwaarder (lees trager) geworden. Doordat ik bovendien ’s morgens naar het noorden fiets, is het dan meestal wind mee, én berg af. ’s Avonds wordt ik dus gekweld door wind tegen, én bergop. Daardoor ben ik nu reeds een tijdje op zoek naar een speed pedelec. Maar een fiets met een derailleur is absoluut niet aan mij besteed, ik rijd nu al 6 jaar met een IDWorx Off Rohler met een Rohloff naaf. Dat is een zalige fiets. Betrouwbaar, en met absoluut weinig onderhoud te rijden. Dezelfde degelijkheid zoek ik dan ook in een speed pedelec.
Momenteel gaat mijn theoretische voorkeur uit naar een MTB Cycletech met Pinion, de Klever X Speed Pinion, of de Ellio Elite (nieuw Belgisch merk/model). Een testrit met de MTB Cycletech heb ik al gedaan. Daarbij was ik positief verrast door de vele ondersteuningsniveau’s, de souplesse van de fiets, het relatieve gemak waarmee de fiets zelfs met behoorlijke wind tegen toch 45km/h haalde (in ondersteuningsstand 3 vd 5). Negatief vond ik de algemene degelijkheid ; rammeltjes aan de fiets (nieuwe fiets !), (mijn IDWorx met 35000km op de teller voelt veel degelijker), en het batterijverbruik (in stand 3 - 50% batterij op 22km). Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de Klever Pinion, én de Ellio. Alhoewel ik deze laatste lelijk vind, zitten er wel een aantal innovatieve features op, zoals de motorrem, en de automatische versnellingen, die hem het testen waard maken. Het gerucht dat volgend jaar mogelijks een elektrische schakeling van de Pinion op de markt komt, in combinatie met grotere batterijen bij Klever en MTB Cycletech, doet mij alvast besluiten de aankoopbeslissing weloverwogen en niet overhaast te maken. Ik lees heel graag de ervaringen van Sylvia met de Klever Pinion, en ben behoorlijk benieuwd naar haar conclusie op het einde van de test. Een Stromer gaat het dus voor mij niet worden, die hebben helaas (ik vind ze wel heel mooi) allemaal een derailleur en ketting. Behalve het nieuw aangekondigde model, dat ik ook al even zag op de Velofollies in Kortrijk, maar daarvan vind ik dan die Sturmey Archer naaf weer een vreemde keuze... Hartelijke groeten aan alle forumleden !
IDworx Off Rohler
zyves
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2020, 11:01

Hallo, ik ben Yves uit Erpe-Mere, ik lees al een 2-tal maand mee hier op het forum en toch maar werk gemaakt van mn registratie. Top forum trouwens! Ik heb de laatste dag voor de lockdown een stromer ST3 in mijn bezit. Hoofdzakelijk om naar mijn werk te rijden (voorlopig 25km enkel), maar door de lockdown hier nog niet aan toe gekomen. Ondertussen wel al een 600km op de teller, hoofdzakelijk van 3 ritten (124, 144 en 106km). Deze ritten doen naar meer smaken en ik geloof dat de stromer naast het woon werk verkeer in het weekend ook uitgehaald zal worden voor langere ritten.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Bart, Nico en Yves, allemaal hartelijk welkom op dit forum. Veel plezier op jullie nieuwe fiets en succes met het maken van een goede keuze Nico.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Proficiat gewenst aan de nieuwe Stromer bezitters, veel veilige fiets kilometers gewenst met jullie aanwinst! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
WouterdeB
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2020, 14:41

Dag, ik ben Wouter, 57 jaar en woon in de regio Amsterdam.
Ik ging al regelmatig op de fiets naar mijn werk, maar wil nu met Corona in het achterhoofd dagelijks gaan doen. Fietsen voelt momenteel toch echt een stuk beter dan het OV. Omdat mijn woon-werk afstand met 20 km net iets te groot voor mij is, heb ik besloten een speed pedelec aan te schaffen. Dat is een Stromer ST1 LE geworden.
Hoewel we nu allemaal veel thuis werken heb ik er in ruim 2 weken toch alweer 300 km op zitten. Nou maar hopen dat we binnenkort weer eens naar onze werkplek mogen.
Helaas las ik eergisteren over het ongeval met de afgebroken voorvork van precies zo'n mooie gele ST1 LE als ik heb. De berijder is er gelukkig heel goed vanaf gekomen, maar het maakt me wel erg huiverig om weer op de fiets te stappen. Eerst maar even afwachten wat er uit de onderzoeken van zijn fiets volgt.
Verder ben ik natuurlijk vol goede moed om vooral heel veel kilometers te gaan fietsen.
Groet, Wouter
maaike
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:33

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Maaike, 40 jaar, fulltime leerkracht, levensgenieter, sportief.

Sinds 4 weken in bezit van Een knalgele Stromer st1 le. Omdat ik onlangs verhuisd ben, en de afstand woon-werk groter is geworden heb ik deze fiets aangeschaft. Dagelijks fiets ik 30 km enkele reis(Heemstede-Amsterdam).

Ik hoop op dit forum antwoorden op mijn (toekomstige) vragen te vinden.
Plaats reactie