Aanpassingen ST3 stuur (triatlon stuur, Spirgrips, inkorten)

Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

mrstrom schreef: 07 nov 2019, 14:00 Zal je dit gaan merken op je range? iemand al ervaring mee? is het noemenswaardig? Ik snap dat je het in eerste instantie doet voor ergonomie, dat moet ook je uitgangspunt zijn.
Dit geeft een aardig inzicht in de invloed van luchtweerstand op de fiets: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ac ... an-bagage/
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Let met de inner barends wel op dat je niet teveel gaat steunen op de binnenkant van je handen.. Bij tintelende handen niet doorgaan maar positie fixen!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Dit geeft een aardig inzicht in de invloed van luchtweerstand op de fiets: https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/ac ... an-bagage/
[/quote]

Leuk artikeltje piotr
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Zo vanochtend voor het eerst een rit gemaakt met de Spirgrips gemonteerd.

Duidelijk verschil... voor je gevoel snij je als het ware door de wind.

Rij ik normaal typisch tussen de 42-45 op de lange rechte stukken, nu was dat redelijk consequent 45-48 op de teller.

Vermogens meter op het Omni scherm kwam ook duidelijk minder in het rode gebied.

Normaal gesproken kom ik aan met 53-57% lading over nu was dat 60%.

En dat was met een extra achtertas die ik van het weekend ook gemonteerd had.

En een ander voordeel met je handen om de grips worden je vingers minder snel koud!

En geen tintelend gevoel gelukkig. :D

Kortom toppertje wat mij betreft!
20191111_093216_resized_ken.jpg
20191111_093216_resized_ken.jpg (1.27 MiB) 4067 keer bekeken
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

RikC schreef: 11 nov 2019, 10:41 Zo vanochtend voor het eerst een rit gemaakt met de Spirgrips gemonteerd.

Duidelijk verschil... voor je gevoel snij je als het ware door de wind.

Rij ik normaal typisch tussen de 42-45 op de lange rechte stukken, nu was dat redelijk consequent 45-48 op de teller.

Vermogens meter op het Omni scherm kwam ook duidelijk minder in het rode gebied.

Normaal gesproken kom ik aan met 53-57% lading over nu was dat 60%.

En dat was met een extra achtertas die ik van het weekend ook gemonteerd had.

En een ander voordeel met je handen om de grips worden je vingers minder snel koud!

En geen tintelend gevoel gelukkig. :D

Kortom toppertje wat mij betreft!

20191111_093216_resized_ken.jpg
Welke heb je precies? De racefiets of de MTB versie; ivm met stuur buis diameter? En wat heb je er ongeveer voor betaald?

Model for ROAD handlebars of 31.8 mm (1.25”) in diameter.
Model for MTB handlebars of 22.2 mm (0.87”) in diameter.

Zoiets (mag ik eigenlijk direct linken naar een webshop Stromer?):
https://www.dress2bike.nl/a-55074343/ba ... escription
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Voor de Stromer heb je de MTB versie nodig; ik had ze zowel op de ST2, als nu op de ST3.
Met name vanwege een motorongeluk een tijd geleden (met blijvend letsel aan de polsgewrichten), is een optionele stuurgreep voor mij echt een uitkomst.
Daarnaast zijn de remmen en de schakeling in die positie nog goed te bedienen.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Ha JW,

De MTB versie moet je hebben,

Groetjes!
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Dank beide! Ga ik de mtb versie bestellen. Want dit lijkt me wel wat voor mijn polsen. Ik fiets zelf al soms in deze houding... terwijl ik dus alleen maar leun op het stuur en niets vast heb. Dus dit lijkt me een prachtige oplossing!
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Erik3
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jul 2019, 16:08

Gebruik nu ook 3 weken spirgrips. Vind ze erg prettig. Sturen in "snelle" bochten gaat ook lekker.
In drukke verkeerssituaties houd ik mijn handen wel op de gewone handvatten.
Ronald
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 mei 2020, 08:58
Locatie: Zürich, Zwitserland

Mark78 schreef: 24 apr 2019, 08:31 Weet niet waarom, maar had gisteren een foto bijgevoegd die niet te zien is..

Ondertussen zo'n 30 kilometer gereden met heul veul wind. Conclusie: helemaal goedgekeurd! Ik heb ze inderdaad tussen handvat en remhevels geplaatst. Hiervoor wel de selectie op voor de ondersteuning verplaatst naar buiten de remhevels. Dit wou ik al langer, zo druk je niet per ongeluk op het groot licht.
Kun je de spirigrips monteren zonder de handvatten los te halen?

Ik krijg zaterdag mijn nieuwe fiets en heb vroeger gemerkt dat handvatten verwijderen een kriem is, zeker omdat ze erna vaak wat los gaan zitten dat ze loskomen.

Hoe is jullie ervaring hiermee?

Verder hebben meer mensen last van de locatie van de toeter? Ik merk dat ik tijdens proefrit deze soms indruk, omdat ik altijd mijn hand daar in de buurt plaats.
ST3 AE
Plaats reactie