Ongoing review: de Klever X SPEED PINION
Ze hebben van Klever uit een speciale accu tas waarin je een extra accu mee kan nemen, is wel gewoon van ortlieb met een Klever logo erop
Dit is ze :
Nog eentje (mogelijks voor Klever zelf ?): volgens info die ik lees op het Kleverforum zou de X Speed nu ook verkrijgbaar zijn met het rise (comfort) stuur van de X Comfort ... wat mag dit kosten en wordt het originele stuur dan wel / niet meegeleverd ?
Hier (en verder) staan er nog wel wat van mboelis en mezelf (o.a. trapfrequentie) ...
Nog eentje (mogelijks voor Klever zelf ?): volgens info die ik lees op het Kleverforum zou de X Speed nu ook verkrijgbaar zijn met het rise (comfort) stuur van de X Comfort ... wat mag dit kosten en wordt het originele stuur dan wel / niet meegeleverd ?
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Golvas schreef: ↑17 mei 2020, 10:24 Hier (en verder) staan er nog wel wat van mboelis en mezelf (o.a. trapfrequentie) ...
Ik ben klein en licht; mijn zadel staat erg laag en het frame wordt dus niet heel erg belast. Dat gezegd hebbende: frame voelt prima aan. Niks gemerkt van enig gebrek aan stijfheid. Geen enkel verschil met mijn ST2 S.
Range is 600%. De stappen zijn allemaal 17,7%.
Veel te laag. Ik rij op topsnelheid (49,4km/u op de teller) in zijn 10. De 11 en 12 vind ik alleen bruikbaar bij afdalingen. Ik verwacht alleen de 7, 8, 9 en 10 in dit vlakke landschap te gebruiken, de 6 misschien nog eens bij het optrekken.
Zal eens zien of ik mijn cadansmeter kan overzetten. Als dat lukt, laat ik hier de gegevens wel even weten.
In looks, prijs en kwaliteit vergelijkbaar met de Suntour/Stromer voorvork. Gewoon een prima verende vork, met een veerweg van 100mm. Dat is overkill voor gebruik op de weg 80mm is al meer dan genoeg, maar dat zit me niks in de weg, want de vork is goed af te stellen. Ik ben blij dat-ie erop zit.
Eerste indruk onder perfecte omstandigheden (droog, warm): prima, maar mijn CTCII banden grippen beter. Kan ook zijn dat ik gewoon nog wat onwennig ben, omdat deze Klever, o.a. met zijn 27,5" wielen, een totaal ander weggevoel heeft dan mijn ST2 S met 26" wielen.
Uitstekend!
Niet mogelijk, tenzij je alle kabels buitenom gaat geleiden, maar dat zou ik persoonlijk echt niet doen.
Lijkt me dat dit stuur er gewoon op past, alles aan deze Klever heeft standaard maten. Ik zal de vragen even bij Klever uitzetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Nee.
Geen ABUS o.i.d. Wel een e-key, dat is een HDMI-stickje die je in de display steekt. Je kunt in het menu kiezen of de e-key altijd in de display moet zitten alvorens je met je Klever kunt rijden, of niet. Deze Klever heeft motorblokkering en een akoestisch alarm (nog niet getest).
De app is feitelijk alleen een uitbreiding van wat je al op de display ziet, en geeft zaken weer zoals snelheid, resterende accu-capaciteit etc. Niet heel erg spannend. (Nog niet getest.)
Handgrepen: uitstekend. Zadel: niet mijn ding. Maar dat zadel heeft een verkoopprijs van ca. 23 euro, dus die vervang je gewoon voor een zadel dat 100% jouw keus is.
Je kunt bij ABUS een vouwslot bestellen o.v.v. het sleutelnummer, en dan krijg je een vouwslot dat je met hetzelfde sleuteltje kunt bedien als het accuslot.
Ortlieb tas met Klever print voor een extra accu.
1,2kWh accu (eind 2020 leverbaar).
USB lader.
Verder verwijst Klever voor opties naar de dealer. Ik zie er ook niks over staan in de folder die ik bij mijn testbike kreeg.
Mij niet bekend.
De maat van de Schwalbe Super Moto-X is 27.5” x 2.40” of 62-584 mm. Breder kan niet.
Klever adviseert de CTCIIWP winterband. Die is volgens mij wat smaller.
Zie:
https://www.klever-mobility.com/nl/supp ... t-warranty
Garantie op de accu is te verlengen van 2 naar 3 jaar, maar wel met heel veel mitsen en maren.
Yup, yup. Wel een lawaaiding.
Eitje.
Klever zegt dat alle reguliere fietsonderdelen bij de gewone fietsenwinkel te krijgen zijn.
Ik heb geen boekje bij mijn testbike meegekregen. Ik zie online wel Nederlandstalige handleidingen staan (alleen nog niet van dit model), dus ik verwacht dat dat wel goed zit.
Ik zal Klever eens vragen of er al een digitale versie van de handleiding van deze X Speed Pinion beschikbaar is, dan kan ik daarin door de kleine lettertjes struinen.
Wat ik al wel gezien heb, is dat garantie wat Klever betreft alleen geldt voor de eerste eigenaar, en dat op vervangen onderdelen geen nieuwe garantietermijn ingaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Dank.
Dat betekent dat de demo waarop je rijdt geen garantie heeft als ie wordt verkocht.
Een tweedehands Klever < 2 jaar wordt zo een Risico. Net als Sparta
Mag dat wel?
Dat betekent dat de demo waarop je rijdt geen garantie heeft als ie wordt verkocht.
Een tweedehands Klever < 2 jaar wordt zo een Risico. Net als Sparta
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Ik rij zelf rond op een demo S45 van Klever en daar zat gewoon de volledige garantie op toen ik deze in gebruik nam.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een demo is wat anders dan een tweedehands. Een winkel kan afspraken maken met de koper over de garantie (van b.v. een demo). Zulke afspraken kunnen niet gemaakt worden tussen de ene en de andere particulier, en juridisch gezien heeft de tweede eigenaar dan geen overeenkomst met de dealer (de koop). Dat heb jij, met de aanschaf van deze demo bij een dealer wel. (Dat heeft iemand die een inruiler bij een dealer koopt ook.)
Het is dus niet zo dat je als tweede eigenaar helemaal geen garantie meer hebt, maar wel eentje die aanzienlijk is uitgekleed en waar veel kleine lettertjes voor gelden.
De wettelijke garantie verhuist automatisch mee naar de nieuwe eigenaar. De fabrieksgarantie, een uitbreiding op de wettelijke garantie, verhuist conform de voorwaarden van Klever niet mee naar de nieuwe eigenaar. Dat mag Klever doen.
Het is dus niet zo dat je als tweede eigenaar helemaal geen garantie meer hebt, maar wel eentje die aanzienlijk is uitgekleed en waar veel kleine lettertjes voor gelden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Waar ik erg benieuw naar ben is waar voor verschil je ervaart tussen 'comfort' en 'power' mode en als dat ook invloed heeft op snelheid met tegenwind en actieradius.
Je kan op het display vinden (ergens bij alle info over de fiets) in welke mode hij staat. Je kan helaas niet zelf aanpassen (waarom niet ...), daar moet klever/FM bij helpen.
Je kan op het display vinden (ergens bij alle info over de fiets) in welke mode hij staat. Je kan helaas niet zelf aanpassen (waarom niet ...), daar moet klever/FM bij helpen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Net nagekeken. De mijne staat op Comfort. Ik kan je helaas niet vertellen wat het verschil is met de Power Mode, want dit is de eerste Klever waar ik op zit. Ik kan me echter wel voorstellen dat de - m.i. toch al krappe - actieradius krapper wordt als hij op Power wordt gezet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023