De remschijf van de ST5 is niet stijver dan die van de ST3. De remschijf van de ST3 bestaat uit één deel, de remschijf van de ST5 bestaat uit twee delen. Bij een remschijf uit twee delen heb je minder last van piepende remmen.
Ervaringen met de nieuwe ST1 tot nu toe
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Heb je dan stijve en slappe remschijven ? , heeft daar helemaal niks mee te maken volgens mij. Wat de oorzaak is ligt bij de vork, deze is blijkbaar dan iets aan de slappere kant , zeker in bochten zul je dat wel wat voorhebben ( heb ik zelf ook trouwens op mijn nieuwe ST1 ) , helemaal geen ramp en doet ook totaal geen kwaad , mee leren leven. In het mountainbiken heb je identiek hetzelfde probleem met ietwat slappere of superlichte (geveerde) voorvorken, doordat de ene poot wat meer gaat dan de andere komt je wiel ( naaf ) ietwat schuin te staan waardoor de remschijf ook mee gaat schuin staan en heel lichtjes tegen de blokjes aanloopt voor een korte tijd. Meer dan dat is het in feite niet.
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
In potentie spreken we over het getingel van het klokkenspel van de remschijf en blokken tussen de benen van de vork en dat het zaakje wat slapjes is. Hebben we het dan over incompetentie of impotentie?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Omdat ik na een dikke 500km stromeren met m'n ST1 toch nog steeds wat last had van zadelpijn en lage rugpijn door de hier en daar toch behoorlijk slechte stukken op m'n WW traject eergisteren toch zo'n dure kinect besteld , vandaag eerste keer WW rit met dat ding... tja wat kan ik zeggen... , duur ja , maar dubbel en dit z'n geld waar , zonder meer !
- Bijlagen
-
- IMG_6950.JPG (695.11 KiB) 3914 keer bekeken
-
- Pro
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 19 jan 2020, 11:08
- Locatie: Blackpool
- Merk SP: Stromer ST1
- Km-stand: 10400
Gisteren een lekker stukje wezen fietsen samen met mijn vrouw op haar Ebike.
Na 30km gefietst te hebben kwam ik op een stuk waarbij we schijnbaar een gunstige weg en wind hadden want met een snelheid van 25km/h gaf mijn omni aan dat ik nog 373km ondersteuning te goed had. 1 km verder zakte dat al weer tot 260 en na nog een km zat ik weer op de 140 die daarvoor ook aangegeven werd.
Alles in ondersteuningstand 1.
Zat ik hier op een ideale flow waar de accu een tijdje niets hoefde te leveren?
De fiets trapte gewoon licht en constant dus het was geen extra werk van mijzelf.
Na 30km gefietst te hebben kwam ik op een stuk waarbij we schijnbaar een gunstige weg en wind hadden want met een snelheid van 25km/h gaf mijn omni aan dat ik nog 373km ondersteuning te goed had. 1 km verder zakte dat al weer tot 260 en na nog een km zat ik weer op de 140 die daarvoor ook aangegeven werd.
Alles in ondersteuningstand 1.
Zat ik hier op een ideale flow waar de accu een tijdje niets hoefde te leveren?
De fiets trapte gewoon licht en constant dus het was geen extra werk van mijzelf.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Als hij om de km zo extreem veranderd dan lijkt mij het algoritme te zenuwachtig.
Bij mijn fiets wordt er meer uitgegaan van het gemiddelde gebruik van de afgelopen zoveel km, dat wil wel eens naar enorme hoogten stijgen, maar dan is dat ook een goede benadering van de waarheid.
Het lijkt erop dat bij jouw fiets iets te sterk naar het huidige verbruik gekeken wordt. Als er dan even weinig verbruik is (of een rare sensor waarde) dan krijg je hetgeen jij omschrijft.
Bij mijn fiets wordt er meer uitgegaan van het gemiddelde gebruik van de afgelopen zoveel km, dat wil wel eens naar enorme hoogten stijgen, maar dan is dat ook een goede benadering van de waarheid.
Het lijkt erop dat bij jouw fiets iets te sterk naar het huidige verbruik gekeken wordt. Als er dan even weinig verbruik is (of een rare sensor waarde) dan krijg je hetgeen jij omschrijft.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het zou denk ik het beste zijn als dit algoritme rekening houdt met de ondersteuningsstand. Nu zal het waarschijnlijk wel aardig werken in stand 3, maar niet echt in stand 1, want dan worden de "hapjes" ineens hele grote "happen".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 04 apr 2019, 13:36
- Locatie: Brugge
- Merk SP: St1 (20) St2 (18) St5 (18)
Nu reeds 1800 km in 2 maanden gefietst en voorspatbord afgebroken. Waarschijnlijk door de hobbelige kasseien van de binnenstad Brugge.
- Bijlagen
-
- 20200515_085703.jpg (3.71 MiB) 3564 keer bekeken
-
- 20200515_085822.jpg (4.24 MiB) 3564 keer bekeken
St 2 2017 42000km sinds st1 2020 8500 km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Daar zou dat beugeltje gewoon tegen moeten kunnen. Hopelijk een maandagmorgen-beugeltje.rasenderobotor schreef: ↑15 mei 2020, 09:07 Nu reeds 1800 km in 2 maanden gefietst en voorspatbord afgebroken. Waarschijnlijk door de hobbelige kasseien van de binnenstad Brugge.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Pro
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37
May zeg.. Dat krijgt ge zonder voorvering