Ombouw Magura MT2 remmen (ST2 2015) naar MT5

Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Stromas dat klopt helemaal
Deze heb ik besteld en gemonteerd voor en achter
Sorry voor de raare foto 📸
Bijlagen
Screenshot_20200409-142333.png
Screenshot_20200409-142333.png (807.31 KiB) 2913 keer bekeken
ST2 Black
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

@ benoist1

Mijn 2015 ST2 heeft ook een probleem met de remhendels meer bepaald dat het contact blijft hangen zodat men niet meer kan vertrekken na te hebben geremd omdat de moterrem actief is, zal wel slijtage zijn na de +25K km.

Mijn vraag,

Wat kost het voor de ombouw naar MT5 voor en achter.
Voor de stekkers dacht ik aan volgende oplossing, oude stekker afknippen en aan nieuw hendelcontact solderen, uiteraard afschermen met krimpkous met lijm van 3M (word ook gebruikt voor elektrische industriële toepassingen dus zeker geschikt voor de fiets) eventueel draden voor het krimpen ingieten in hars is waarschijnlijk overdone.

Zijn er nog zaken die niet standaard passen?
alle tips welcome.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Streumer schreef: 27 sep 2020, 17:12 Mijn 2015 ST2 heeft ook een probleem met de remhendels meer bepaald dat het contact blijft hangen zodat men niet meer kan vertrekken na te hebben geremd omdat de moterrem actief is, zal wel slijtage zijn na de +25K km.
De remsensor is geen slijtage-onderdeel. Kun je weer gangbaar maken met een drupje olie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Stromeur schreef: 27 sep 2020, 18:41 De remsensor is geen slijtage-onderdeel. Kun je weer gangbaar maken met een drupje olie.
Dat moet ik in mijn specifieke geval tegenspreken, jouw voorstel reeds geprobeerd en zeer tijdelijke oplossing.
Hier wel sprake van slijtage maar oorzaak onbekend tot ik het ontmantel, maar eerst nieuw nodig.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als olie niet helpt dan is waarschijnlijk het veermechanisme van de sensorswitch defect.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Stromeur schreef: 27 sep 2020, 20:40 Als olie niet helpt dan is waarschijnlijk het veermechanisme van de sensorswitch defect.
Dat was ook 1 van de mogelijke conclusies, had al ergens gelezen dat dit niet is open te maken en eventueel te herstellen
gezien ingegoten in vaste gedeelte van de remhendel. Zal dus nieuw worden maar helaas niet meer verkrijgbaar.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Streumer schreef: 27 sep 2020, 22:33
Stromeur schreef: 27 sep 2020, 20:40 Als olie niet helpt dan is waarschijnlijk het veermechanisme van de sensorswitch defect.
Dat was ook 1 van de mogelijke conclusies, had al ergens gelezen dat dit niet is open te maken en eventueel te herstellen
gezien ingegoten in vaste gedeelte van de remhendel. Zal dus nieuw worden maar helaas niet meer verkrijgbaar.
Zijn ze niet meer verkrijgbaar bij de dealer? Ik heb de ombouw al weer enige tijd geleden gedaan omdat een originele remhendel toen bijna net zo duur was als een compleet nieuwe MT5 remset. Ik heb originele ST2S kabels gebruikt tussen de nieuwe remhendels en de omni. Plug and play. Die kon ik toen gewoon bij de dealer kopen.

Achter paste de remklauw bij mij niet dus heb ik achter de oude remklauw en voor de nieuwe. De MT5 klauw is groter waardoor hij ging aanlopen bij de spaken. Sinds de upgrade geen enkel probleem meer gehad.

Überhaupt 0 problemen met mijn 2015 ST2. Hij staat nu wel te veel stil door corona.
Wel iets speling op de achterwiellagers maar dat wordt niet meer dus lekker blijven rijden totdat de boel kapot gaat.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
cupcakemonsteres
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2023, 22:34
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 13431

Hi,

Michel hier uit Amsterdam. Sinds afgelopen december eigenaar van oudere Stromer ST2S uit 2014. Gebruik deze voornamelijk om van huis naar werk te fietsen 3-4x per week. Kijk al enige tijd zonder registratie rond een nu maar toch gedaan.

Ik wil graag de remmen vernieuwen van deze ST2 en overweeg een ombouw naar MT5. Stromer zelf vraagt voor eenzelfde setje €310,- terwijl webshops in Duitsland de MT5e voor rond €100,- aanbieden. De remhandels zijn andersat weet ik maar echt belachelijk wat Stromer ervoor vraagt.

Nu ben ik benieuwd of de remhandle, is die ik heb met de juiste sterkers eraan, wellicht uitwisselbaar zijn met die remhandle van de MT5. Dan hoef ik denk ik niet eens MT5e te bestellen en kan ik gewoon MT5 bestellen die zelfs in Duitsland maar +/-€75,- kosten. Heeft iemand dit ooit geprobeerd?? Groetjes Michel
:bf:
Plaats reactie