Stromer-ontmoetingen in het wild

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

mboelis schreef: 08 apr 2020, 21:44 Straks krijgt dit draadje een nieuwe naam: De wilde Stromer ontmoeting van .....
Golvas :mrgreen:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 08 apr 2020, 20:52 Je tekst las gewoon heel erg leuk zoals die ouderwetse zoekertjes die je vroeger in de krant zag, van mensen die b.v. als een blok vielen voor iemand die tegenover hen in de trein zat, maar die ze niet aan durfden te spreken, waarvan spijt dus nu op zoek naar etc. Die zoekertjes betaalde je per letter, dus moest ook zo kort mogelijk.
Jij weet er veel van... ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Gisteren onderweg van Balgeroeke naar de Leie opnieuw een fijne goeiendag gekregen van een Stromeraar. Leuk dat dit gebeurt, een beetje zoals bij Volkswagen-busjes-rijders.
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 09 apr 2020, 08:33 Jij weet er veel van... ;p
Ze heeft er waarschijnlijk ervaring mee ... met de trein hé ! :lol:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Een vrouw met een ST5, vanochtend rond 07u15 langs de Werchtersebaan op de grens Tremelo / Werchter ... je had je helm blijkbaar niet nodig of had je kindje in de fietskar hem misschien op ? :bn: :shock: :ai :bu:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oei..
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik rij al een paar weken woon<>werk met de Diverge en wordt regelmatig tussen Oosthuizen&Middelie, soms in Middelie ingehaald door stromeraar .....wieOwie? :cool2:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Vanmorgen omstreeks 7:20. Jij reed op een zwarte Stromer (ST1x of ST3). Ik op een oranje ST1x. Je reed in Tiel aan de verkeerde kant tégen het verkeer in de Grotebrugse Grindweg over. Daarna reed je op het fietspad over de Laan van Westrooijen door Tiel. Ik denk dat je op de rotonde linksaf sloeg richting het station. Ik reed rechtdoor over de rotonde en hoorde je daar afremmen. Je reed dus ook nog eens volgas over het fietspad.

Tegen het verkeer de Grotebrugse Grindweg: Dat heb ik ook ca. 5 jaar gedaan dus ik verhef me niet boven jou! Totdat ik haast van de fiets af geslagen werd door een agressieve fietser die zojuist door een scooter aangetikt was en lelijk was gevallen. Die scooter reed ook tegen het verkeer in. Ik ben afgestapt, heb de beste man gerustgesteld en geholpen en beloofd daar nooit meer tegen het verkeer in te rijden. Ja, het scheelt 2 verkeerslichten maar aangezien ik even later zelfs voor je reed op de rijbaan denk ik dat dit niet veel tijd scheelt.

Dan laan van Westrooijen. Het is daar heel goed te doen om op de rijbaan te fietsen. Heerlijk mooi asfalt zelfs met een paar leuke bochten. Denk je eens in wat die automobilist achter mij zou kunnen denken die zowel een Stromer vóór zich ziet rijden én er een op het fietspad ziet rijden? Gaat die óóit begrijpen dat SP's op de rijbaan moeten fietsen? Nee. Hij zal in jou een goed voorbeeld zien en mij vervolgens van de weg af wensen/toeteren/enz.

De verkeerslichten bij het Van der Valk hotel springen niet op groen als je daar alléén staat op de rijbaan met je Stromer. Soms steek ik dan over via het fietspad en ga op de kruising de rijbaan weer op. Zou je, net als een ander forumlid en ik, ook een mail naar de gemeente willen sturen of ze dit aan kunnen/willen passen?

Hartelijk dank en nog veel veilige km's gewenst!

Stromerlijke groeten,

Mathijs
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Idd Mathijs, die verkeerslussen doen het nog steeds niet. Zelfs hebben motoren er soms last van. Ik zal nogmaals een mailtje sturen.
Ik rij op de Grote Brugsegrindweg ook nooit aan de linkerkant van de weg, veel te link. Dan maar twee minuten later. Fietsen in Tiel gaat prima op de weg, soms wat getoeter, maar daar blijft het meestal bij, Dan vind ik het stukje Van Heemstrabaan bij Beuningen vervelender. Autos accepteren een tractor wel maar een SP....... Zeker bij tegenwind verkies ik dan het fietspad want niets is zo frustrerend als met je tong op je schoenen het hart uit je lijf te fietsen en een toeterende madam achter je te hebben.
Groet, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
ocra

mhuibers schreef: 13 jul 2020, 07:50
Dan laan van Westrooijen. Het is daar heel goed te doen om op de rijbaan te fietsen. Heerlijk mooi asfalt zelfs met een paar leuke bochten. Denk je eens in wat die automobilist achter mij zou kunnen denken die zowel een Stromer vóór zich ziet rijden én er een op het fietspad ziet rijden? Gaat die óóit begrijpen dat SP's op de rijbaan moeten fietsen? Nee. Hij zal in jou een goed voorbeeld zien en mij vervolgens van de weg af wensen/toeteren/enz.
Eerst moest ik hier wel om lachen aangezien je een bestuurlijke dwaling omtrent het concept speed pedelec in de schoen probeert te schuiven van 1 persoon. Je neemt hem kwalijk dat hij de schuldige is dat autos het niet gaan begrijpen en dat bestuurders agressief worden? Kom op zeg. Waar jij je veilig voelt hoeft de ander het niet te doen. Als fietspad verder leeg is en overzichtelijk zie ik los van de burgelijk ongehoorzaamheid geen problemen. Als je me dit IRL zou vertellen zou ik het toch weg slikken en behoorlijk in moeten houden, maargoed wie ben ik. :av
Plaats reactie