Ellio, met all wheel drive

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 07 apr 2020, 20:44 Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Ik gok de overtreffende trap van Facebook. Ofwel: neen, dank u :az
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ontvangen via mail :

Afbeelding
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Enkele vragen aan de degene die de fiets getest hebben.
Hoe is het fietsgevoel? Evenaart dit het natuurlijke gevoel van fietsen?
Is de het eigen geleverde trapvermogen instelbaar ?(trapfrequentie is al instelbaar las ik)
Hoe gedraagd de ondersteuning zich in functie van de batterij lading, hiermee bedoel ik, neemt de kracht en snelheid af bij afnemende batterij lading?
kilometervreter
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:12

Pedelecer:

ik vond het "fietsgevoel" heel natuurlijk aanvoelen, maar dat is natuurlijk iets heel subjectiefs.
Het trapvermogen is volgens mij niet instelbaar, evenals het ondersteunigsvermogen. In tegenstelling tot de meeste sp pd's is er geen mogelijk om te kiezen of je veel of weinig ondersteuning wil (althans dat is wat ik ervan begrepen heb). ik vermoed dat ze gewoonweg met preset ondersteuningscurves ofzo werken.
De Ellio werkt ook niet zonder ondersteuning (je kan er dus niet mee fietsen als de batterij echt op op op is als ik me niet vergis)
wat het vermogen betreft als de batterijlading afneemt, daar kan ik niks over zeggen, ik heb er amper 5 a 10 minuutjes op gezeten.
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

@ kilometervreter,
dat natuurlijk fietsgevoel is inderdaad iets subjectiefs.
Voor mij persoonlijk wil ik het gevoel van de racefiets benaderen, bij mij fietsen op soeplesse met redelijke krachtinspanning, welke ik op een fysiek mindere dag kan compenseren met krachtigere ondersteuning . Aangezien jij veel racefiets km's aflegd vermoed ik dat je kan vergelijken.

Niet instelbare mate van ondersteuning zie ik persoonlijk als minpunt, Afhankelijk van de vermoeidheid na een werkdag, of weersomstandigheden kies ik andere mate van ondersteuning.
Geen ondersteuning zonder batterij is normaal bij dit principe van aandrijving, met planetaire overbrenging. Ik denk in principe als je de motor zou blokkeren kan je nog wel zelf trappen. Misschien wel tegen lage snelheid, afhankelijk van de overbrengings verhoudingen.
pedelecer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03
Merk SP: Qwic RD10s , Flyer upstreet6
Km-stand: 33500

Misschien vragen voor straks Facebook live.
- Kan er gereden worden met lege accu? Is blokkering van de motor noodoplossing, zodat nog tegen lage snelheid kan gereden worden?
- is de mate/ kracht van ondersteuning instelbaar?
kilometervreter
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 apr 2020, 12:12

@pedelecer

Ik heb de comfort versie (met ietwat gebogen stuur) onder de voeten gekregen. Een racefiets geometrie/houding eruit halen zou ik (zelfs met de sport versie) vergeten. Zoals ze zelf zeggen zijn wij sportievelingen niet echt het doelpubliek, dat is de automobilist op de middellange afstand en die is nu eenmaal niet op zoek naar een sportieve maar wel een comfortabele houding. Ik geef ook eerlijk toe dat ik in mijn enthousiasme hier niet echt op gelet heb (I know, foei foei foei), het ding was gewoonweg prettig fietsen :).
Achteraf dacht ik ook nog: een sportieve zit met evt een kort ossekopje voor de lange eenzame rechte stukken zou ideaal zijn om wat marge uit de batterij te halen.

Met het corona circus en de hele lockdown toestand denk ik wel een aankoop nog een beetje uit te stellen, hij zou hier maar staan pijn doen aan mijn ogen zonder dat ik em echt kan/mag gebruiken...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 07 apr 2020, 20:44 Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

Herbekijken kan via deze link.
FreddyH schreef: 02 apr 2020, 14:54 En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Ik was bang dat je dan 70 rpm oid moet fietsen :bu:
Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
MichaelDP
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jan 2020, 16:09
Merk SP: Ellio
Km-stand: 500

Golvas schreef: 08 apr 2020, 20:49
Golvas schreef: 07 apr 2020, 20:44 Wat is dat voor iets, een Facebook Live ?
Was mooi te volgen via de link die ik vanochtend postte ... er waren gemiddeld zo'n 70 kijkers en er werden heel wat vragen beantwoord. :ay

Herbekijken kan via deze link.
FreddyH schreef: 02 apr 2020, 14:54 En tof dat je de kadans kunt instellen! Daar maakte ik me nogal zorgen om... :ay

Ik was bang dat je dan 70 rpm oid moet fietsen :bu:
Is idd instelbaar, max trapfrequentie = 80 (zie antwoord op vraag na +/- 9 minuten)
De max is niet 80 kan ook op 85 gezet worden stond in de reacties, de max weet ik niet dacht dat ik het zelfs met de test rit op 90 kon zetten
Plaats reactie