Lichte kras in Omni scherm.

Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Iemand een idee of er een middel is om deze te verwijderen?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat wil je verwijderen ? ... de Omni of de kras ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 19 mar 2020, 18:48 Wat wil je verwijderen ? ... de Omni of de kras ?
In beide gevallen zie je de kras niet meer vanaf je zadel :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Golvas schreef: 19 mar 2020, 18:48 Wat wil je verwijderen ? ... de Omni of de kras ?
???????? :bn:



Ik ken geen middeltje om krassen uit een scherm te verwijderen. Als dat middeltje bestond, dan zouden velen met een krasje op het scherm van hun telefoon er enorm blij mee zijn.

Je kunt er nu wel een beschermfolie op plakken, maar daarmee verdwijnt de lichte kras niet. Ik betwijfel of die folie in de juiste maat te koop is. Als je een beetje handig bent, dan moet je een folie in het juiste formaat kunnen knippen. Het blijft een gevalletje "mosterd na de maaltijd".

Blijft over het vervangen van de OMNI, maar het vervangen van de OMNI is een duur grapje. De schroef waarmee de OMNI wordt gemonteerd zit aan de onderkant van de horizontale buis en je hebt er een speciaal tooltje voor nodig. Je FM beschikt uiteraard over dat tooltje. Een handige doe-het-zelver kan dit tooltje denk ik maken.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 20 mar 2020, 07:45 Ik ken geen middeltje om krassen uit een scherm te verwijderen. Als dat middeltje bestond, dan zouden velen met een krasje op het scherm van hun telefoon er enorm blij mee zijn.
Ongekend ≠ onbestaand ... :mrgreen:

Eventjes de reactie van onze TS afwachten. ;)
Golvas schreef: 19 mar 2020, 18:48 Wat wil je verwijderen ? ... de Omni of de kras ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Je kan eens proberen met tandpasta en 'n doekje, als de kras niet diep zit.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Hey ja. Ik heb ook gelezen en gezien op YT filmpjes dat je met tandpasta lichte krassen uit glas kunt verwijderen.
Maar ik vraag me af of het scherm van de OMNI van glas is, of van één of andere kunststof. Weet iemand dit toevallig?

Nog een tip. Ik heb gemerkt dat de glass screen protectors van men sony A6400 perfect passen op het OMNI.
Niet helemaal tot beneden, maar toch al een behoorlijke bescherming. De breedte is nagenoeg identiek. Dus alle screen protectors van de sony A6000 reeks kunnen eventueel dienen....
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

- er is een ruim aanbod passende protectiefolie, zo hoef je niet liggen te knutselen : https://www.protectionfilms24.com/c/ALL ... i-display/

- krassen verwijderen kan o.a. met Autosol Acrylglas Polijstpasta, Meguiars PlastX, Displex Display Polish, Commandant, usw. ... of je contacteert een detailer als je hiermee geen ervaring hebt.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Bastiaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 mar 2020, 15:59
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Henry schreef: 20 mar 2020, 07:45 Blijft over het vervangen van de OMNI, maar het vervangen van de OMNI is een duur grapje. De schroef waarmee de OMNI wordt gemonteerd zit aan de onderkant van de horizontale buis en je hebt er een speciaal tooltje voor nodig. Je FM beschikt uiteraard over dat tooltje. Een handige doe-het-zelver kan dit tooltje denk ik maken.
Dat valt wel mee. Ik heb het toevallig vorige week moeten doen omdat m'n nieuwe OMNI niet goed aangemeld bleek te zijn en het nummer op de achterkant nodig was om dat te doen. Met 1 of 2 dunne inbussleuteltjes kun je de ring prima aan het draaien krijgen. Vastdraaien kun je met de hand.
Oceaanblauwe ST1X met geveerde vork en Kinect zadelpen
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Bedankt voor de tips.
Ga één van die producten proberen.
Toch niet veel anders te doen in deze C-tijden.
Plaats reactie