knorrend achterwiel

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 14 feb 2020, 01:26 Eens. Een wiellager dat, zoals het achterwiellager van een Stromer, niet los te vervangen is, moet gewoon langer meegaan dan de hele Stromer zelf. Of het lager er nou mee stopt bij 6k of 25k, het is sowieso te kort.
Akkoord, maar 25k km is nog op één of andere manier aanvaardbaar te noemen. 6k km (onafhankelijk van hoe oud de fiets is) is gewoonweg ronduit absurd. Als niets anders aan de fiets zou slijten kom je al aan een kostprijs van 46 cent per kilometer voor de twee motoren/wielen alleen al. Dat is meer dan wat een BMW 5reeks je kost... :bu:
ST3 black 983wh
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

Bon.
Ik heb het gehad met Stromer.
Deze morgen met de FM gebeld.
Fiets staat daar nu een maand voor het knorrende achterwiel.
Achterwiel werd naar Zwitserland gezonden.
Blijkbaar zijn er (weeral) problemen met de toeleveringen. En dus kan FM in de verste verte niet zeggen wanneer ik terug kan fietsen.
Een fiets van 5K die binnen de garantieperiode stuk gaat en waarvan men in de verste verte niet kan zeggen wat het probleem is, hoe het opgelost raakt en wanneer? Shame on you Stromer!
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Maarten schreef: 03 mar 2020, 13:44 Bon.
Ik heb het gehad met Stromer.
Deze morgen met de FM gebeld.
Fiets staat daar nu een maand voor het knorrende achterwiel.
Achterwiel werd naar Zwitserland gezonden.
Blijkbaar zijn er (weeral) problemen met de toeleveringen. En dus kan FM in de verste verte niet zeggen wanneer ik terug kan fietsen.
Een fiets van 5K die binnen de garantieperiode stuk gaat en waarvan men in de verste verte niet kan zeggen wat het probleem is, hoe het opgelost raakt en wanneer? Shame on you Stromer!
Dat is ongelofelijk balen en echt geen service inderdaad vanuit stromer....
Als je van de fiets afhankelijk bent en je auto hebt weggedaan ben je dik de klos.
Als FM zou ik wel van alles minimum één onderdeel op stock houden zodat je de klant snel kan helpen, ook al zijn er toeleveringsproblemen. Er zijn heus niet zoveel modellen om dat een onmogelijke zaak te maken en steeds dezelfde dingen gaan kapot, dus alle FM's zouden moeten afdichtingen frame, achterwiel, batterij en cranckarm op stock houden...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens.

Die leveringsproblemen op Stromer onderdelen, dat is ongehoord. Maar een dealer kan dit vaak wel afvangen. Het voorwiel van mijn ST1 X had binnen de eerste paar 100km een defect lager. Omdat dit model destijds gloednieuw was (begin 2017) en de dealer het lager nog niet op voorraad had, jeeft de dealer meteen het voorwiel uit een nieuw model gehaald en dat naar me opgestuurd, zodat ik met een heel nieuw wiel door kon.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RRRRonald
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
Locatie: Houtem
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 17000

Mijn achterwiel is op 4 februari richting Zwitserland gegaan, ook met lagerprobleem. Heb vandaag nog gebeld met FM en ze hebben eigenlijk geen idee wanneer ie weer terug komt. Het kan vandaag zijn maar ook nog een tijd duren. Belachelijk. :aq
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik wacht nu zelf sinds begin januari op de vervangmotor, ze zijn ondertussen verzonden, volgende week zal mijn stromer dus hersteld zijn.
Ik zal mijn stromer dus maar 8-9 weken gemist hebben. Je ziet het, echt een topservice, bij Stromer. :bf:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 03 mar 2020, 19:46 Eens.

Die leveringsproblemen op Stromer onderdelen, dat is ongehoord. Maar een dealer kan dit vaak wel afvangen. Het voorwiel van mijn ST1 X had binnen de eerste paar 100km een defect lager. Omdat dit model destijds gloednieuw was (begin 2017) en de dealer het lager nog niet op voorraad had, jeeft de dealer meteen het voorwiel uit een nieuw model gehaald en dat naar me opgestuurd, zodat ik met een heel nieuw wiel door kon.
Dat lukt bij een voorwiel, niet bij een achterwiel, waar het lager in de motor geïntegreerd zit
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Mijn dealer had er ook voor kunnen kiezen om het lager uit het voorwiel te halen en dat los naar mij op te sturen, maar ze besloten om het mij gemakkelijk te maken en een compleet nieuw wiel op te sturen. Prima service van mijn dealer, die trouwens ook gratis leen-Stromers aan huis aflevert bij problemen die binnen garantie vallen, zodat je mobiel blijft.

Zolang Stromer steken laat vallen, ben je afhankelijk van de kwaliteit van je dealer. Dan wil ik een dealer met gratis leen-Stromers, service aan huis, onderdelen op de plank en een voorraad nieuwe Stromers die als donor kunnen worden gebruikt als een onderdeel bij hen of bij Stromer op is. Ik heb voor diezelfde ST1 X (een zorgenkindje) ook eens een controller uit een andere Stromer van ze gekregen, omdat ze er geen meer hadden liggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Maarten
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jun 2018, 13:18

We zijn dus met 3 op het forum met een stromer die ongeveer in dezelfde periode is gemaakt (eerste maanden 2018) met een gelijkaardig probleem?
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Welke spannende lagertjes van duistere makelij zullen er in de achterwielen zitten?
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Plaats reactie