fiets 'trapt door' (bij sneeuw?)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En de motor doet het werk wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Daniel1975 schreef: 26 feb 2020, 10:27 Een grote voorblad zou voor Stromer een goede oplossing zijn. Dan kun je achter op de 14-15-16 rijden, waardoor de ketting veel meer grip heeft op de cassette. Probeer nu zelf eens of je op die kransjes ook nog last hebt van overslaande ketting?
Met de grotere wielen van de ST3 en ST1 is dat eigenlijk al overbodig. Ik rijd alles van windkracht 2 mee tot windkracht 3-4 tegen op de 14. Vanaf windkracht 3 mee gebruik ik de 13. Vanaf windkracht 4-5 tegen gebruik ik de 16. De 11 en de 12 zijn nagenoeg ongebruikt.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij ook, ik ben een van de fanatiekste predikanten hier mbt het gebruik van de 13-14-15. 11 en 12 zijn nog vrijwel schoon.
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Zit de cassette niet vol sneeuw?
Daar is er een oplossing voor, een fietsbidon water meenemen,
en als de ketting overslaat de cassette spoelen met het water tot deze weer vrij is.
Of, je hebt geen water bij, en je moet jezelf "depaneren" ....
Op de cassette plassen.
En.... dat werkt goed ..... 😉
Allez, als "heer" toch 😁
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Wel een goede tip.....55-57t "narrow" voor, ik rij meestal op 15-14-13 voor de wind op 12 en voor de wind&moe/lui op 11 maar dan met nagenoeg geen belasting :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

[/quote]Met de grotere wielen van de ST3 en ST1 is dat eigenlijk al overbodig. Ik rijd alles van windkracht 2 mee tot windkracht 3-4 tegen op de 14. Vanaf windkracht 3 mee gebruik ik de 13. Vanaf windkracht 4-5 tegen gebruik ik de 16. De 11 en de 12 zijn nagenoeg ongebruikt.
[/quote]Wat zul jij de laatste weken een lamme duim&wijsvinger gehad hebben met die windvlagen van 5-9&11 Bft. :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

even een update. Vreemd genoeg heeft het probleem zich volledig zelf opgelost. Diezelfde dag de terugrit naar huis, was het probleem niet meer aanwezig... Ik hou het verder in de gaten. Maar dat doet mij dus eerder vermoeden van een sensor/softwarematig issue?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De sensor en software doen echt helemaal niks waardoor je wel of niet doortrapt, dit zit puur in je drivetrain.

Laat je FM ernaar kijken als het probleem zich weer voordoet, die heeft verstand van Stromers en van drivetrains ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Heeft ook volgens mij niks met software te maken.
Waarom je fiets doortrapt is nu niet meer (?) te achterhalen.
Zelf geloof ik niet in problemen die net zo snel verdwijnen als dat ze zijn gekomen.
Voor dit moment: gewoon genieten!
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Het lijkt er meer op dat je ketting tussen 2 tandwielen zit.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie