Scooteren. Autonoom rijden. Ondersteuning valt weg

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 23 feb 2020, 13:58
Stromeur schreef: 22 feb 2020, 22:29 Wat is een batterijhouder? Ik weet niet of je daarmee het accuvak bedoelt? Die kan toch niet afbreken? Zit in het frame ingebouwd. Of bedoel je de accu-deur?
Er zit een metalen stangetje die ervoor zorgt dat de batterij naar buiten wordt geduwt als je uw sleutel verdraaid zonder dit stangetje gaat de deur niet meer open tenzij je er hard aan trekt.
Ah ja, duidelijk. Die hebben we hier weleens vaker zien breken. Niet heel vaak, maar het komt voor.

Ik heb zelf ook een ST2 S (2017) en - in tegenstelling tot mijn ST1 X 2017 - heb ik er gelukkig nog nooit wat aan gehad.

Ik moet zeggen dat met name het vervangen van de OMNI, controller en nu de TMM-sensor mij wel zorgen baart. De rest, inclusief draadbreuk van sensorkabels e.d., lijkt me vooral het gevolg van stevig en intensief gebruik, al ben ik het roerend met je eens dat een Stromer dat gewoon allemaal moet kunnen hebben, en die kabeltjes zijn flinterdun.

Voor wat betreft al die loslatende boutjes e.d.: had niet mogelijk gebeuren als je FM ze bij elke onderhoudsbeurt naloopt en indien nodig voorziet van locktite. Met zoveel km's als jij maakt trilt er gegarandeerd weleens wat los anders.

Als ik het zo lees zijn de issues met jouw Stromer een combinatie van typische Stromer-kwaaltjes (dikke bummer), normale slijtage door intensief gebruik en wat mankementen die de FM had kunnen en moeten voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 23 feb 2020, 15:02
RUDIBOUCKENOOGHE schreef: 23 feb 2020, 13:58
Stromeur schreef: 22 feb 2020, 22:29 Wat is een batterijhouder? Ik weet niet of je daarmee het accuvak bedoelt? Die kan toch niet afbreken? Zit in het frame ingebouwd. Of bedoel je de accu-deur?
Er zit een metalen stangetje die ervoor zorgt dat de batterij naar buiten wordt geduwt als je uw sleutel verdraaid zonder dit stangetje gaat de deur niet meer open tenzij je er hard aan trekt.
Ah ja, duidelijk. Die hebben we hier weleens vaker zien breken. Niet heel vaak, maar het komt voor.

Ik heb zelf ook een ST2 S (2017) en - in tegenstelling tot mijn ST1 X 2017 - heb ik er gelukkig nog nooit wat aan gehad.

Ik moet zeggen dat met name het vervangen van de OMNI, controller en nu de TMM-sensor mij wel zorgen baart. De rest, inclusief draadbreuk van sensorkabels e.d., lijkt me vooral het gevolg van stevig en intensief gebruik, al ben ik het roerend met je eens dat een Stromer dat gewoon allemaal moet kunnen hebben, en die kabeltjes zijn flinterdun.

Voor wat betreft al die loslatende boutjes e.d.: had niet mogelijk gebeuren als je FM ze bij elke onderhoudsbeurt naloopt en indien nodig voorziet van locktite. Met zoveel km's als jij maakt trilt er gegarandeerd weleens wat los anders.

Als ik het zo lees zijn de issues met jouw Stromer een combinatie van typische Stromer-kwaaltjes (dikke bummer), normale slijtage door intensief gebruik en wat mankementen die de FM had kunnen en moeten voorkomen.
Klopt volledig en daarom doe ik ook om de 6000 Km een klein onderhoud na 10 à 12000 Km een groot waar de meeste slijtage kwaaltjes hersteld worden mijn fietsdealer vergelijkte het met een wagen die op dezelfde periode 150000Km reed daar een fiets toch meer afziet.zeker op de belgische fietspaden en wegen van die trekken op niks. Wekelijks wordt de fiets ook deftig gepoetst hé
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het onderhoud klinkt, op die los latende boutjes na, helemaal prima. Maar ik snap dat je baalt. Je gebruikt je Stromer erg intensief, en die Stromer-specifieke onderdelen (controller, OMNI, TMM-sensor) die moeten dat écht gewoon aan kunnen, want die slijten niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Henry schreef: 21 feb 2020, 10:45...Door de kleine beweginkjes in het materiaal kan ik me voorstellen dat er metaalmoeheid kan optreden, maar is dat ook hier op de TMM sensor van toepassing? Ik denk dat ik de leverancier maar eens die vraag ga stellen.
Belofte maakt schuld. De e-mail heb ik verzonden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Jawel, daar is het antwoord van IDBike al:


Beste Henry,

Dank voor je mail. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: er is geen enkele reden tot zorg over de duurzaamheid, robuustheid en levenscyclus van onze TMM4 sensoren. Geen idee waar die verhalen vandaan komt.

IDbike heeft de levensduur van de TMM4 sensor zowel berekend als getest. Het minimale aantal wisselingen dat een sensor moet halen is gesteld op 1 miljoen. Dit wordt getest met een speciale proefstand, waarmee we de krachten op de sensor kunnen simuleren. Hierbij zijn de krachten te vergelijken met die in een fiets ontstaan bij het beklimmen van een steile en lange helling zoals de Mont Ventoux. 1 miljoen wisselingen zijn hierbij gelijk aan 5.000 km., dat is dus de minimale afstand die een fiets met onze sensor moet halen onder volle belasting. De TMM4 sensor in jouw Stromer ST3 hebben we getest tot het 10-voudige, dus tot 50.000 km.: zonder enig probleem.
Let wel, de belasting in elektrische fietsen met een achterwielmotor is sowieso een factor 2 minder, omdat het motorvermogen niet door de ketting gaat; een groot voordeel van fietsen met een wielmotor t.o.v. fietsen met een middenmotor. En de gemiddelde belasting op een vlakke weg ligt een factor 5 lager dan bij het beklimmen van een steile helling ( globaal 100 t.o.v. 500 watt).
Verder worden onze sensoren getest in zout water, in een trillings-opstelling en in een EMC test. Op al deze punten hallen onze sensoren ruimschoots de testeisen.

Je hoeft je dus geen enkele zorgen te maken over de levensduur van de sensor in jouw Stromer ST3.
Ik wens je nog veel fietsplezier!

Vriendelijke groet,

Han Goes
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Weer een mythe de Stromerwereld uit! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Hallo,

Ben hier nogmaals terug na 3 maanden wachten op een nieuwe controller in Januari pas terug en ra ra donderdag tijdens regen rit opnieuw drive error viel de ondersteuning weg dus waarschijnlijk is de controller opnieuw stuk voor een fiets die 2,5 jaar oud is met ondertussen een pak garantie herstellingen Omni ,rem links achterlicht controller batterijhouder ,onderkant die eruitvzlt, tapas die loskomt nog aan het wachten op een nieuwe rechterrem die plots een barst had nu ook nog opnieuw de controller begin ik toch re denken dat de prijs voor de stromers te hoog ligt. Nochtans daar ik veel kilometers doe gaat hij 3 a 4 maandelijks binnen voor afwisselend een klein of groot onderhoud. Ik weet niet hoor......
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Drie maanden wachten op een controller, die dan tot overmaat van ramp ook weer in no time defect gaat is te zot voor woorden.

Heeft de dealer eigenlijk wel de connectoren van de controller ingetaped? Dat is een officiële mod van Stromer, die problemen met vocht bij 2017 modellen moet voorkomen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Daar hoop Ik seffens een antwoord op hebben
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Langs geweest bij de dealer en ja vermoedelijk vochtprobleem maar daar de controller pas vervangen is geen garantie meer niettegenstaande de fiets nog in garantie is zelfde voor de barst in de rem niettegenstaande ik niet gevallen ben geen garantie vervanging maar daar kan ik nog inkomen. Voor de controller niet want deze is nog geen 4 maanden oud. Terug een minpunt voor stromer dus begin serieus te twijfelen of ik een nieuwe zou kopen bij zware kosten
Plaats reactie