Batterijfout na update?

FredWest
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2018, 07:59
Locatie: Waarder

Vandaag een update binnen gekregen. Helaas doet mijn stromer nu niets meer. Ik krijg 2 foutcodes: E210102 en E210109. Bij het service menu, hartelijk dank voor de handleiding in een andere post, zie ik bij self check vd batterij alarm State NOK :bc
Morgen bellen naar de fb.

Heeft iemand eerder deze codes gezien?
Winters
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2018, 21:46
Locatie: Hechtel-BE

Ik heb deze foutmedling ook gekregen.
bij het opstarten ging de lampop en af 2 x. daarna kreeg ik de foutmelding:

E 210102 - E 210109

"for the 814Wh & 983Wh battery there is the new firmware version 54. If necessary, it will be installed automatically on the battery. This firmware includes new protective mechanisms that permanently deactivate the battery in the event of a short circuit at the 48V output. If the battery has been deactivated, the following error messages appear on the OMNI.
- E 210102
- E 210109
The battery cannot be reused and must be returned to the dealer for inspection."


dus dan zullen we de fiets maar eens binnendoen
ST1X 2018
Fietsnaam: Zwèrten Duvel
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Jeemig....ben je mooi klaar mee. Hopelijk is er snel een oplossing.
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
GJF
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2019, 23:17
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 20292

Daar wordt je niet vrolijk van, hoop dat het snel is opgelost.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

In dit topic vind je ook een aantal lotgenoten.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Met mijn een jaar oude (jonge) ST3, na een servicebeurt en update bij FM, een soortgelijke ervaring. FM kon niet uitsluiten dat het iets met de update te maken zou hebben. Hij had nog een klant met het zelfde probleem en omstandigheden. Voor de update een jaar lang probleemloos gereden. Afijn, gewoon kosteloos een nieuwe accu ontvangen.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Winters schreef: 23 feb 2020, 11:26 Ik heb deze foutmedling ook gekregen.
bij het opstarten ging de lampop en af 2 x. daarna kreeg ik de foutmelding:

E 210102 - E 210109

"for the 814Wh & 983Wh battery there is the new firmware version 54. If necessary, it will be installed automatically on the battery. This firmware includes new protective mechanisms that permanently deactivate the battery in the event of a short circuit at the 48V output. If the battery has been deactivated, the following error messages appear on the OMNI.
- E 210102
- E 210109
The battery cannot be reused and must be returned to the dealer for inspection."


dus dan zullen we de fiets maar eens binnendoen
Vorige week mijn maandelijks batterijwissel gedaan(heb 2 x 983Wh, wissel om en om)kreeg melding dat er een update was....druk op install, en pfffffff ging mijn Omni.
Niet meer aan te krijgen. Stromer heeft een leverprobleem met onderdelen blijkbaar(3 weken wachttijd !!!) maar door gebrek aan leveringen is mijn Edamse fm diverse Stromers aan het strippen voor losse onderdelen.Blijkt een structureel probleem te zijn, bij meerdere fm's gehoord.
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De keten is zo sterk als de zwakste schakel! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Free2be schreef: 24 feb 2020, 15:52 de zwakste schakel
Die zwakste schakel blijkt nu de lever te zijn :
Paultje schreef: 24 feb 2020, 14:40 heeft een leverprobleem
Die pak je best zo snel mogelijk aan. ;) ;)

Wanneer leverproblemen worden vastgesteld (meestal via een bloedcontrole) bestaat de mogelijkheid om via een leverbiopsie de ernst en de aard van de problemen aan het licht te brengen ... dit resulteert dan in een behandelingsplan.

77% van de apothekers geeft aan dat klanten al eens moeten terugkomen vanwege een leveringsprobleem met hun medicatie, maar eens de patiënt kan starten met het juiste middel zullen de leverproblemen hopelijk vrij snel verminderen. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Speedbiki
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 jul 2018, 17:58
Locatie: Boorsem
Merk SP: ST1x 2018
Km-stand: 9999

Heb drie weken geleden dezelfde foutmeldingen gekregen tijdens een update. Naar de fm gefietst ( zelfs de verlichting deed het niet).
Kreeg een vervangbatterij en kapotte batterij gaat naar Stromer voor onderzoek.
volgens fm was ik de tweede klant die dat probleem had.
Plaats reactie