Scooteren. Autonoom rijden. Ondersteuning valt weg

Vanop
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2019, 08:42

Heel wat Stromerrijders hebben al een een probleem ondervonden met hun ondersteuning.
Hopelijk kan er iemand een oplossing geven??

Ikzelf kamp met volgend probleem
Zonder aanleiding begint de fiets plots te scooteren en autonoom te rijden. Remmen stopt de fiets maar met kleine duw tegen het pedaal schiet hij plots vooruit. Levengevaarlijk als je in een wachtpositie staat aan een verkeerslicht.
Bij momenten werkt de fiets normaal maar dan voel ik dat mijn trapfrequentie er niet meer toe doet. Fiets fiets zelfstandig en dit aan maximale snelheid.
Anderszijds heb ik al mogen ervaren dat de ondersteuning ook volledig weg valt. Dan is het vanouds stampen om thuis te geraken.

Is een beetje een alles of nietsverhaal met mijn Stromer.

Bij de dealer weten ze hem telkens te reanimeren. Eerste weken werkt hij perfect
Na enkele weken voel ik kleine hapering en helpt kalibreren.
En dan bouwt dit probleem stelselmatig op.
Tot hij totaal onbetrouwbaar is en hij zelf kiest bij de opstart. Autonoom of niets.
Het is een op opbouw die al enkele keren hetzelfde is. Is beetje een patroon die telkens terugkeert

Oppoetsen, sensors vrijmaken, nieuwe sensor, softwareherstel, constant moeten kalibreren,...
Niets helpt
Laatst hebben ze mijn batterij opgestuurd om te laten controleren. Niets aan de hand.
Maar met de reservebatterij heb in wel geen probleem gehad maar was ook maar voor een korte periode en aangezien mijn batterij geen fout gaf werd er geen ruil voorzien

Nu, is er iemand die dit probleem herkent en heeft kunnen opgelossen?
Effe ten einde raad.
Laatst gewijzigd door Vanop op 10 jan 2020, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Met welk moment is je achterwiel-as aangedraaid?

Heeft je dealer al met Stromer zelf overlegd over een mogelijke oplossing?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vanop
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2019, 08:42

Stromeur schreef: 10 jan 2020, 11:51 Met welk moment is je achterwiel-as aangedraaid?

Heeft je dealer al met Stromer zelf overlegd over een mogelijke oplossing?
Stromer weet het zelf ook niet hoe ze dit moeten oplossen
Fiets moet voor de zoveelste keer terug binnen. K zal eens navraag doen naar het moment
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vanop schreef: 10 jan 2020, 13:07 Stromer weet het zelf ook niet hoe ze dit moeten oplossen
Toch zullen ze wel moeten... Als dit na een x aantal pogingen niet naar behoren is opgelost, dan zou ik de dealer (schriftelijk) een ultimatum stellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Vanop
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2019, 08:42

Na het uitlezen van de fouten hebben ze gezien dat de ttmsensor de boosdoener is. Hadden ze een paar maand geleden ook kunnen zien.
Enfin, komt nog goed
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Heb sinds kort ook dit probleem en ook de sensor en hebben deze via service menu gereset en wordt volgende week vervangen probleem is dat de nieuwe sensor niet past op de st2s waardoor je een adapter nodig hebt. Sinds ik de controller heb vervangen deze was stuk 2 maanden moeten op wachten heb ik nu wekelijks wel iets die moet vervangen worden zeer frustrerend de fiets is 2,5 jaar oud dus gelukkig in garantie voor de meeste vervangingen.De dealer zegt dat het is omdat hij al veel gereden heeft (26000 km ) maar zou oor zo een dure fiets niet mogen vindt ik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet niet wat er allemaal vervangen is. Slijtage onderdelen: logisch op 26k km. Maar controller en trapsensor zijn geen slijtage onderdelen, en voor een Stromer is 26.000km echt helemaal niks.

Wat is er allemaal nog meer vervangen dan?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik kan er eerlijk gezegd niet goed tegen als mensen beginnen te beweren dat een onderdeel “versleten” is als blijkt dat ze een probleem moeten oplossen. Zeker zoals in dit geval je nauwelijks iets kunt vinden over de technische levensduur van een TMM sensor of dat dit vooraf door de dealer bekend is gemaakt. Door de kleine beweginkjes in het materiaal kan ik me voorstellen dat er metaalmoeheid kan optreden, maar is dat ook hier op de TMM sensor van toepassing? Ik denk dat ik de leverancier maar eens die vraag ga stellen.
Witte ST3 van maart 2019
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 21 feb 2020, 10:20 Ik weet niet wat er allemaal vervangen is. Slijtage onderdelen: logisch op 26k km. Maar controller en trapsensor zijn geen slijtage onderdelen, en voor een Stromer is 26.000km echt helemaal niks.

Wat is er allemaal nog meer vervangen dan?
Omni C vervangen.
Bouten batterijhouder vervangen deze kwamen los
Buitenstebescherming viel er plots af vervangen.
Vele kabels zijn reeds vervangen.
Baterrijhouder brak af vervangen
Pedaal +trap arm verloren onderweg (Kwam volgens de pechdienst veel voor met de stromer modellen)Nu zit er nog altijd speling op.
Controller stuk vervangen.Meer dan 2maanden moeten op wachten;
Achterlicht werkt niet meer linkse remhendel vervangen licht werkt weer stoplicht niet deze kabel moet nog vervangen worden.Wachten op vervangstuk.
TTM sensor nu stuk maar nieuwmodel past niet op de ST2S wachten op de adapter normaal woensdag binnen hopelijk dan weer hersteld.
Let op voor bijna 2 jaar was dit voor mij de perfecte machien voor de afstand die ik moest overbruggen.En ik had er nooit problemen mee ieder 3 maanden klein onderhoud en na 5 à 6000 km groot onderhoud perfect uitgevoerd door mijn dealer. iedere keer 4 tot 500 euro kosten.
Maar nu vindt ik de stromer ST2S zeker voor de prijs die hij koste zeer fragile en kon ik goedkoper gegaan zijn.
Ook altijd normaal gereden ermee geen zotte dingen gedaan. Kon ook niet want 75 Km is veruit de langste afstand op vermogen 2,35 % ondersteuning.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat is een batterijhouder? Ik weet niet of je daarmee het accuvak bedoelt? Die kan toch niet afbreken? Zit in het frame ingebouwd. Of bedoel je de accu-deur?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie