accu klep opent niet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Nog steeds niet mogelijk om mijn batterij uit m'n fiets te halen, ST3, omdat ik na het horen van de klik, de knop niet ingedrukt krijg. Al geprobeert om de fiets met het voorwiel te laten stuiteren, maar helpt niet. Heeft er iemand dit ook al voor gehad en een remedie gevonden?
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
mrstrom

ik haal mijn accu e rzelden uit.

Waarom kan ej de knop niet indrukken? beetje schokkend indrukken? blijft palletje hanngen ofzo?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Free2Bee,

heb enkele duizenden kilometers iets gelijks meegemaakt. Het vergrendel-mechanisme van de accu-klep was langzaam losgetrild. Het hield nog net maar je merkte dat de accuklep gewoon niet goed meer open ging (en ook niet klemde in gesloten stand).
Wat bleek: dat vergrendel-mechanisme (waar je accu feitelijk een integraal onderdeel van is) is vastgezet met ongeborgde boutjes. Geen moertjes, geen ringetjes en geen Loctite. En iedere SP krijgt bij gebruik genoeg schokken te verwerken dus er is een kans dat een boutje lostrilt. Uiteindelijk springt het boutje los (komt onderin de accu-ruimte) en tegelijkertijd schiet het mechanisme dus compleet in de borging.

Toen ik het euvel bij mijn FM meldde kreeg ook ik de accu er al helemaal niet meer uit. Laden en rijden lukt wel maar dan ben ik beperkt tot de actieradius van 1 blauwtje wat voor mij te weinig is.

De oplossing was de boel weer goed vastzetten. De uitdaging was er bij te komen want die accu-klep ging dus niet meer open. De FM heeft toegang verkregen via de ontgrendelknop (ben blij dat zij dit uitvoerden; geheel onder garantie; ik had nooit die kracht op die knop + houder durven zetten; zoveel dat ze dat onderdeel geheel verwijderden !). Daarmee kregen ze toegang en vervolgens kon de accu-klep open. Accu er uit en vastzetten. En dat was 1000n kilometers geleden; ik vermoed dat ze voor de zekerheid een drupje Loctite hebben gebruikt.

Op naar je FM !
Veel succes. Hopelijk kan je snel weer op een goed functionerende Stromer.
Grtz, Reinout
bvv
Pro
Pro
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 okt 2019, 18:46

Heb je al eens met 2 personen geprobeerd? 1 persoon drukt op eject en druk de knop in aan de rechterkant. En dan andere keutert/trekt een beetje aan de bovenkant van de accuklep(naar zich toe trekken). Dan komt het misschien wel los. Ik krijg mijne ook niet alleen open. Moet altijd om die reden een 2de persoon inschakelen(mateloos irritant). Over 1200km naar de FM voor onderhoud, dan haal ik dat punt ook even aan...
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor jullie reacites.
Ik ga er mee naar de FM, samen met de eerste beurt. Ik hoor de klik maar kan de knop niet indrukken. Ik zal nog eens proberen om aan het batterijdeurtje te trekken bij het indrukken van de knop.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
mrstrom

misschien juist deurtje ind rukken, tegen de veerspanning. Dan krijgt ie misschien meer speling?

is maar een idee.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ook dit lukt niet..Er zit geen speling op het deurtje.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gisteren de eerste 1000km beurt laten uitvoeren. De FM heeft het bedieningsmechnisme van de batterij compleet vervangen..De fout zat erin dat de onderdelen dewelke door de knop bediend worden, niet meer bewogen.

Verder is de openstaande beschermplaat onderaan, aan de binnenzijde voorzien van dubbel klevende tape en nu zit het geheel weer strak. De fout zit erin, dat Stromer de bevestigingsschroeven enkel aan de bovenzijde en onderzijde van de plaat hebben voorzien en in het midden geen. De sticker dewelke in het frame aan het achterwiel zit, over de sensor, is het los gekomen lipje bijgesneden zodat het niet meer in contact komt met de ketting op het kleinste tandwiel. Ook de remmen werden weer keurig afgesteld zodat ze vrij bewegen. Alle onderdelen gecontroleerd met 'n momentsleutel. Trapas, pedalen, spaken, enz..Kortom weer een top service van Bart bij Wijnen sportief fietsen. :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie