Stromer nadert het einde van de garantie: Hoe sta jij er in?
Ik heb het afgelopen weekend aan Egberts in Groningen via de e-mail gevraagd of ik de verzekering die zij aanbieden bij hun kan afsluiten, ook al heb ik mijn Stromer niet bij hun gekocht en ik in voorkomend geval bij "mijn” Amsterdamse Stromerdealer een beroep zal doen op die extra garantie. Ik heb nog steeds geen reactie, maar heb geduld.
Witte ST3 van maart 2019
Ben ook benieuwd naar het antwoordHenry schreef: ↑13 feb 2020, 20:36 Ik heb het afgelopen weekend aan Egberts in Groningen via de e-mail gevraagd of ik de verzekering die zij aanbieden bij hun kan afsluiten, ook al heb ik mijn Stromer niet bij hun gekocht en ik in voorkomend geval bij "mijn” Amsterdamse Stromerdealer een beroep zal doen op die extra garantie. Ik heb nog steeds geen reactie, maar heb geduld.
- Peerke1960
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
- Km-stand: 10001
Via fm herveld hetzelfde aanbod gekregen via de mail. Volgens mij is dat een oude bekende verzekering. Mhuibers maakt er nu gebruik van ivm zijn accu die is gaan hemelen.
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Hi Marco ik benzoals je weet ook op dit gebied natuurlijk al een "oudstrijder" en sta niet toe dat mijn werkgever of een klant mij onder tijdsruk fouten laat maken dit kan ik mij niet veroorloven met machines van 6 nullen en tussen de 60 en 1200 tonmetermboelis schreef: ↑13 feb 2020, 00:59 Ik heb gezien bij mijn FM dat de monteurs onder tijdsdruk moeten werken. Mijn BB is uit elkaar geweest wegens een tik en 1,5 week later verloor ik bijna de linker crank. De monteur had de bout van de crank vet en zonder Loctite gemonteerd. Ik heb wel de klik van de momentsleutel gehoord, ik mag hopen dat die bout met het juiste moment werd vastgezet. Dat alleen is niet genoeg, een nieuwe FSA crankbout heeft een blauwe coating op de schroefdraad voor de borging. Tijdsdruk vergroot de kans op fouten.
Langs de weg pak ik mijn spullen en ga onverrichterzake retour en in de werkplaats hebben we even een goed gesprek onder 4-6 ogen gelukkig hebben we als importeur zeer hoge kwaliteit eisen.
Bij mijn fiets is destijds het stuur gecontroleerd met gewichten etc. toen ik hem opgehaald had zat het voorspatbord los en het klepje op de laadstroom aansluiting was "erin gefrommeld" meteen retour gegaan en dit op laten lossen dit mag eigenlijk niet gebeuren.
Vooral het klepje vond ik erg dom je ziet en voelt dat het niet goed zit.....vervang het dan of zeg het even dat je het niet hebt liggen maar dat het in bestelling staat.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Ik vraag me dus ernstig af wat er stuk is aan de vele TMM sensoren die vervangen zijn op dit forum.
Ik heb een tijd geleden ook problemen gehad met mijn TMM sensor. Had heel onregelmatige ondersteuning. Fiets reed slechter en slechter. Toen mijn sensor gevoeligheid is anders gezet en het was weer heel effe goed. Maar duurde niet lang tot het weer slechter ging. Daarna naar mijn dealer gegaan met het gedacht dat de sensor moest vervangen worden. Maar volgens hem werden er veel sensors onnodig vervangen. Terwijl er gewoon vuil aan zat. De sensor is afgeplakt met tape, en meestal was de tape wat gelost waardoor de sensor vuil werd en daardoor niet goed werkte. Fietsenmaker heeft de sensor gedemonteerd, proper gemaakt en terug gemonteerd. En natuurlijk terug goed afgetaped. Fiets rijd terug perfect.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De situatie met de TMM sensor nu is inderdaad hetzelfde als met de controller tot pakweg 1,5 jaar geleden. Ook die werd veel vaker vervangen dan nodig, omdat er niet goed werd gezocht naar de root cause. Aangezien het in veel gevallen wel de controller was, en omdat Stromer niet moeilijk doet over omruilen, werden er ook talloze controllers vervangen waar helemaal niks mee aan de hand was.
De TMM sensor nu: het is een ander model (nieuwer) dan de TMM sensor op de voorgangers van de ST3/ST5. Met die oudere TMM sensor was bijna nooit wat aan de hand, en nu horen we juist om de haverklap dat er gedoe is met de ondersteuning. Deze nieuwe TMM sensor is veel gevoeliger dan de vorige versie. Dat zie je alleen al aan het feit dat de ondersteuning raar gaat doen wanneer niet exáct het juiste aandraaimoment wordt toegepast op de achterwiel-as. (Dat is niet zo bij de ST1 X/ST2/ST2 S).
Gevoeligheid voor vuil is nog wel een dingetje. Enkele van onze forumleden hebben uitgebreid contact gehad met de fabrikant van deze TMM sensoren, en die beweren dat de TMM sensor niet gevoelig is voor vuil, en niet hoeft te worden schoongemaakt of afgeplakt.
Maar als we hier dan toch lezen dat schoonmaken wel degelijk helpt om de ondersteuning weer op het juiste niveau en stabiel te krijgen, dan begin ik me af te vragen of de fabrikant e.e.a. niet rooskleuriger voorstelt dan dat het is. (Zegmaar hetzelfde als dat Stromer zegt dat een Stromer tegen rijden in de regen kan, terwijl dat zeker een jaar lang ontzettend veel problemen gaf bij met name de ST1 X.)
De TMM sensor nu: het is een ander model (nieuwer) dan de TMM sensor op de voorgangers van de ST3/ST5. Met die oudere TMM sensor was bijna nooit wat aan de hand, en nu horen we juist om de haverklap dat er gedoe is met de ondersteuning. Deze nieuwe TMM sensor is veel gevoeliger dan de vorige versie. Dat zie je alleen al aan het feit dat de ondersteuning raar gaat doen wanneer niet exáct het juiste aandraaimoment wordt toegepast op de achterwiel-as. (Dat is niet zo bij de ST1 X/ST2/ST2 S).
Gevoeligheid voor vuil is nog wel een dingetje. Enkele van onze forumleden hebben uitgebreid contact gehad met de fabrikant van deze TMM sensoren, en die beweren dat de TMM sensor niet gevoelig is voor vuil, en niet hoeft te worden schoongemaakt of afgeplakt.
Maar als we hier dan toch lezen dat schoonmaken wel degelijk helpt om de ondersteuning weer op het juiste niveau en stabiel te krijgen, dan begin ik me af te vragen of de fabrikant e.e.a. niet rooskleuriger voorstelt dan dat het is. (Zegmaar hetzelfde als dat Stromer zegt dat een Stromer tegen rijden in de regen kan, terwijl dat zeker een jaar lang ontzettend veel problemen gaf bij met name de ST1 X.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023