Beschermkap controller

+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Dries Nys schreef: 13 feb 2020, 20:58 Ziet er echt niet professioneel uit. Stromer had die plaat toch evengoed wat kleine "kieuwen" kunnen geven, niet?
Kieuwen voor wat? Ze moeten gewoon met betere sluitende kappen komen.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

+/- schreef: 14 feb 2020, 09:45
Dries Nys schreef: 13 feb 2020, 20:58 Ziet er echt niet professioneel uit. Stromer had die plaat toch evengoed wat kleine "kieuwen" kunnen geven, niet?
Kieuwen voor wat? Ze moeten gewoon met betere sluitende kappen komen.
Er werd toch gezegd in dit topic dat het een koelende functie had, die "panel gap" waar Tesla een puntje aan kan zuigen. 😈
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Welnee
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

+/- schreef: 14 feb 2020, 19:30Welnee
:dwarf: :dwarf: dan ik niet lees heel beter
Bijlagen
welja.JPG
welja.JPG (166.18 KiB) 2440 keer bekeken
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Duh... en naarmate de stromer ouder is heeftie meer koeling nodig zeker? En mijn nieuwe mag het dan zonder koeling doen.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

+/- schreef: 14 feb 2020, 20:39 Duh... en naarmate de stromer ouder is heeftie meer koeling nodig zeker? En mijn nieuwe mag het dan zonder koeling doen.
:roll:

De uitleg over koeling door de rijwind heb ik van twee mensen van Stromer zelf gekregen (de Sales Manager en de technische man van Stromer Benelux) toen ik enkele uren met ze gezeten heb op Eurobike en ze mocht doorzagen met alle vragen die forumleden hadden verzameld, incl. ontwerpgerelateerde storingen die op dat moment speelden.

De controller wordt loeiheet (>90 graden) en heeft koeling nodig. Daarvoor is in het ontwerp voorzien via de koelplaat waarop de controller is bevestigd en een (smalle) opening/luchtinlaat tussen de kunststof afdekplaat en het frame.

Inmiddels is het ontwerp van de controller op punten aangepast (hij is iets korter en beter gesealed, m.n. t.h.v. de MCU) en kennelijk is het materiaal van de afdekplaat ook gewijzigd (want die trekt alleen krom bij de ST3, niet bij oudere modellen, ook niet bij de ST5). Bij de nieuwe ST1 is de controller zelfs geïntegreerd het accuvak. Ik heb geen idee of en zo ja wat er nu anders is t.o.v. de modellen voor de ST3 op het gebied van koeling door rijwind. De mensen van Stromer met wie ik eerder gesproken heb werken er niet meer, dus die kan ik het helaas niet vragen.

Als je denkt dat het verhaal over koeling door rijwind niet klopt of niet meer actueel is, dan raad ik je aan om zelf eens bij Stromer te gaan horen. Daar werken mensen die elk model Stromer tot op het laatste schroefje kennen en dat zijn de aangewezen personen om uit te leggen waarom een Stromer ontworpen is zoals hij is ontworpen. We lezen het graag!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Mijn mening, als het over koeling gaat, dat zouden ze er toch alvast een mooier plaatje van kunnen maken. Als je je huis verlucht door de deur op 'n kier te moeten zetten, zit er toch iets fundementeel mis. Het zijn ontwerp slordigheden die men wil afschermen met technische smoesjes.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie