Bof.
Goed 2 maanden voor het verstrijken van de garantie begint mijn achterwiel te knorren.
Dacht eerst dat het de rem was die aanliep.
Maar nee, het typische geluid van een lager (roulement zeggen we hier) die niet meer mee wil.
Vorige week fiets binnen gebracht bij fietsenmaker (de 3e ondertussen, de vorige twee doen geen stromer meer, daar sta je dan met je garantie).
Wiel is onderweg naar Zwitserland, zal makkelijk 10 tot 14 dagen wist fietsenmaker me nog mee te geven.
Fiets heeft net geen 6000 km op de teller.
(en voor er allerlei speculaties komen, ja fiets is op regelmatige interval onderhouden zowel door fietsenmaker als mezelf, nee er is nooit een hogedrukreiniger aan te pas gekomen, enkel water en veel liefde, nee fiets is niet overladen gebruikt etc)
Benieuwd wat het verdict zal zijn uit Zwitserland (hoewel ik vrees te weten wat het is), hoelang ik 'ontgriefd' zal zijn enz.
Blijft een bizar gevoel dat mijn inspanningen om de wagen niet te gebruiken nu teniet worden gedaan door een achterwiel heen en terug te sturen naar Zwitserland om er de roulementen van te vervangen.
Om aan te sluiten bij een ander lopend topic, ik twijfel er geen seconde aan om mijn garantie te verlengen.
knorrend achterwiel
-
- Rookie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 19 jan 2020, 09:52
- Locatie: Houten
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 12000
Beste Maarten,
Ik weet niet of het mogelijk is op het forum, maar kun je er een geluidsfragment van posten?
Ik heb ook een beetje een schurend geluid alsof er iets aanloopt.
mvg
Thieske4u
Ik weet niet of het mogelijk is op het forum, maar kun je er een geluidsfragment van posten?
Ik heb ook een beetje een schurend geluid alsof er iets aanloopt.
mvg
Thieske4u
- RRRRonald
- Pro
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
- Locatie: Houtem
- Merk SP: Stromer ST1X
- Km-stand: 17000
Olla,
Die van mij, ST1X van juni 2018, had het zelfde euvel, mijn wiel/motor is ook onderweg naar Zwitserland. Zat bijna op de 10k km. Ik reken op een kleine 3 weken wachttijd. Ook nooit met hoge druk gereinigd. Ben er wel ziek van.
Die van mij, ST1X van juni 2018, had het zelfde euvel, mijn wiel/motor is ook onderweg naar Zwitserland. Zat bijna op de 10k km. Ik reken op een kleine 3 weken wachttijd. Ook nooit met hoge druk gereinigd. Ben er wel ziek van.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Inderdaad een geluk bij een ongeluk dat dit nog nét voor het verlopen van je garantie gebeurt zeg.
6.000km en lager aan gort is snel. Sneller in ieder geval dan dat we bij de meeste versleten lagers zien (veelal rond dezelfde km-stand als dat de accu-capaciteit onder de 75% duikt, zo rond de 20 a 25k).
Volgens mij wordt er op het Stromer Forum nooit gespeculeerd. We stellen alleen weleens wat "lastige" vragen
Kennelijk is er dus iets aan het veranderen aan het beleid bij Stromer bij een defect achterwiellager. Tot nu toe werd gewoon direct het complete achterwiel incl. motor vervangen door de dealer en hoefde er helemaal niks (eerst) richting CH. De dealer stuurde het oude wiel achteraf op.
Ik verwacht dat Stromer nu dus zelf de lagers gaat vervangen. Prima, qua geen krankzinnige verspilling, maar funest voor de klant die nu weken stil staat als zijn dealer niet met leen-Stromers werkt.
Of moest het wiel naar CH om te onderzoeken wat ermee aan de hand is, en of dit wel onder garantie valt?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Geloof me, als je het hoort dan herken je het meteen. Het is een droog, schurend en soms ook wat tikkend geluid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik weet dat veel fabrikanten graag de oorzaak willen weten van een vaker voorkomende klacht om zo, hun leverancier te overtuigen dat hij/zij een bepaald onderdeel moet wijzigen/verbeteren omdat anders de samenwerking ontbonden kan worden.
Ik weet niet waar ze die motoren assembleren/maken maar
zo'n setje lagertjes van een paar knaken moet toch wel langer meegaan dan 2500 km? mijn eerste achterwiel is cpl. vervangen tussen de 2500-3000km en maakte dit geluid, was binnen een week geregeld .IMG_8061.MOV
Ik weet niet waar ze die motoren assembleren/maken maar
zo'n setje lagertjes van een paar knaken moet toch wel langer meegaan dan 2500 km? mijn eerste achterwiel is cpl. vervangen tussen de 2500-3000km en maakte dit geluid, was binnen een week geregeld .IMG_8061.MOV
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Diep droevig dat wiellagers zo kort meegaan bij een Stromer. Bij motorfietsen van meer dan 100 pk gaan ze 2 ton mee.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Eens. Een wiellager dat, zoals het achterwiellager van een Stromer, niet los te vervangen is, moet gewoon langer meegaan dan de hele Stromer zelf. Of het lager er nou mee stopt bij 6k of 25k, het is sowieso te kort.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023