Trapsensor gevoeligheid

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik durf hier de uitspraak "gebruikersfout" wel aan. Je lost er problemen met de ondersteuning door een fout in de TMM sensor niet mee op (die moet de FM oplossen). Je haalt iets uit met de Stromer dat niet mag, met potentieel zeer gevaarlijke situaties zoals ongevallen door ongewenst scooteren.

Ik ben er daarom absoluut niet blij mee dat dit soort truukjes via het forum wordt verspreid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
RobertBrand
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jan 2020, 21:18

Gebruikersfout door ontwerpfout :lol:

Hij staat nu zo dat hij niet brommert, de ondersteuning loopt alleen nu wel door tot ca. 44km/u. zie dan regelmatig het rode balkje oplichten. als ik stop met trappen is er geen ondersteuning meer zoals het hoort. Brommeren heeft hij met de vorige sensor een paar keer gedaan en is idd heel gevaarlijk.

Ik ben met je eens dat dit door de FM opgelost moet worden. Helaas nog geen reactie op mijn mail mogen ontvangen.
"Zie een paar posts hiervoor"
DavidvD
Pro
Pro
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 nov 2019, 19:54

Voor de gein even geprobeerd dit duwtje tegen het wiel om de sensor voor de gek te houden. Was ernstig verbaasd hoe weinig kracht er nodig is om een groot effect teweeg te brengen.
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Ik heb al tijden dezelfde problemen bij mijn ST2.

Of de fiets remt mij (alsof er inderdaad iemand aan mijn zadel hangt) of de fiets rijdt zelf zonder dat ik trap.
Heb ook meerdere keren al meegemaakt dat de fiets extra remt. Hoe meer kracht ik dan op de pedalen zet hoe langzamer ik ga. Een ramp als je op de weg tussen de auto's fietst!

Ik kalibreer me suf, helpt niet.
En bij dealer en Stromer blijft het stil.

Ik ben een jaar geleden verliefd geworden op een prachtige fiets maar mijn stemming is behoorlijk omgeslagen en daar baal ik erg van.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is simpel: je Stromer heeft last van onregelmatige ondersteuning en je dealer moet dit oplossen. Je TMM sensor is in de war en je hebt garantie. Zeker een Stromer die rijdt zonder trappen is levensgevaarlijk.

Meld op schrift aan je dealer dat je Stromer rijdt zonder trappen, dat jou dit veel zorgen baart en dat je dit probleem binnen een bepaalde termijn onder garantie opgelost wil zien. Moet je eens zien hoe rap ze uit hun hok komen, want ze willen echt geen claim na een ongeval aan hun broek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

Na bijna 5 maanden(!) gaat de dealer dan eindelijk een aantal reparaties onder garantie aan mijn ST2 uitvoeren.

Was het makkelijk? Nee.
Continu moest ik zelf aandacht vragen van de dealer en van Stromer zelf. Altijd moeten vragen: wat is de status, wanneer hoor ik meer?
Nooit een keer pro-actieve actie van die kant. Nooit een keer verrast worden met iets dat snel geregeld is.

Ben ik teleurgesteld? Ja. Van de fabrikant en dealer van de Apple onder de speed-pedelecs verwacht ik ook een Apple service. Voor de prijs die je ervoor betaald mag je dat naar mijn mening ook verwachten.

Mijn verwachting? Ik hoop dat ik een fiets terug krijg die weer fietst zoals toen ik hem net had. Geen ongewenste afremmingen meer, geen zelfrijdende momenten meer en met een claxon die het gewoon weer doet want die heb ik erg gemist.
Eerlijk gezegd heb ik niet het gevoel dat alle problemen in één keer opgelost zullen worden. En krijg ik weer een gevoel van moedeloosheid als ik denk aan alle energie en tijd die ik er weer in moet steken om alles alsnog geregeld te krijgen.

21 februari kan ik hem brengen, 22e weer ophalen.
ik laat de week daarna weten hoe het ervoor staat.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer is juridisch geen partij voor jou. Je dealer wel.

Wat gaan ze doen? TMM sensor vervangen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Een ervaren fietsenmaker moet in staat zijn om je Stromer in 1 of maximaal 2 dagen helemaal (mechanisch en elektrisch) uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Zoveel onderdelen zitten er echt niet aan en in een Stromer. Ik snap dan eerlijk gezegd niet waar die twijfel van je (of de Stromer in 1x gemaakt kan worden) op gebaseerd is. TMM sensor, controller, (OMNI), bedrading, accu en motor.
Witte ST3 van maart 2019
Snelle Jelle
Pro
Pro
Berichten: 87
Lid geworden op: 08 feb 2019, 14:39
Locatie: Nieuw-Vennep

TMM sensor staat nog niet eens op het lijstje.
Dealer weet welke problemen ik heb dus ik mag verwachten dat een ervaren dealer weet wat de oorzaak kan zijn en onderdelen daarvoor beschikbaar heeft.

Mijn ervaring is dat de problemen die ik gemeld heb bij onderhoud nooit definitief opgelost zijn. Vandaar dus mijn twijfel of dat nu wel zal gebeuren. Ik hoop op een positieve verrassing.
ST2 Sport 2018, 22", 983 kWh, matt zwart + Schwalbe Big Ben + Kinekt 2.1 + van Zijp 100mm spatbordverlenger + Ortlieb back-roller plus set granite black.
33 km enkel woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar je weet dus niet wat ze gaan doen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie