Klever X Speed 2019

Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

jrke schreef: 12 feb 2020, 14:53 Thkx allemaal voor het respect over het aantal km's. Maar de route is ook heel bepalend, in mijn geval 70km dus ontspannend rijden op bijna enkel rechte wegen. Voordeel is wel dat hij snel afbetaald gaat zijn want op ons werk krijgen we 0,24€/km :D . Daarentegen heb ik ook wel veel onderhoudskosten door het grote aantal km ;-). Ben nu eens aan het proberen om met 2 kettingen af te wisselen want de eerste was al versleten na 3000km. Nu wissel ik per week de ketting en laat ik de andere een nachtje in Dasty liggen en daarna in olie voor ik hem de week erna opleg. Hopelijk gaat hij dan langer mee dan 3000 km.
Dan is die ketting ook lekker snel op! Ben benieuwd naar het verschil met de Stromer, die heeft achterwielaandrijving dus zou in theorie iets langer mee moeten gaan... Ik krijg m'n fietsje als het goed is over een week of 2 :-)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wombat schreef: 12 feb 2020, 14:59 Dan is die ketting ook lekker snel op! Ben benieuwd naar het verschil met de Stromer, die heeft achterwielaandrijving dus zou in theorie iets langer mee moeten gaan... Ik krijg m'n fietsje als het goed is over een week of 2 :-)
jrke schrijft hierboven dat hij een Klever X-Speed heeft, die heeft ook een achterwielmotor. Ik verwacht op dat vlak dus weinig verschil met een Stromer :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

FreddyH schreef: 12 feb 2020, 15:29 jrke schrijft hierboven dat hij een Klever X-Speed heeft, die heeft ook een achterwielmotor. Ik verwacht op dat vlak dus weinig verschil met een Stromer :mrgreen:
Helemaal gelijk :bu:

Alsnog hoop ik dan dat de Stromer het langer volhoudt :lol:
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Wombat schreef: 12 feb 2020, 17:02
FreddyH schreef: 12 feb 2020, 15:29 jrke schrijft hierboven dat hij een Klever X-Speed heeft, die heeft ook een achterwielmotor. Ik verwacht op dat vlak dus weinig verschil met een Stromer :mrgreen:
Helemaal gelijk :bu:

Alsnog hoop ik dan dat de Stromer het langer volhoudt :lol:
Idd ook achterwielmotor, mijn specialized tarmac had ik 12000km voordat de ketting op was. Maar die speedelecs produceren uiteraard meer Watt's dan mijn beentjes ;-). Toch had ik iets langer gehoopt maar zal ook aan het weer liggen (winter meestal vettiger dan zomer) en met mijn koersfiets rijd ik op zwift als het slcht weer is :-)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

jrke schreef: 12 feb 2020, 17:29
Idd ook achterwielmotor, mijn specialized tarmac had ik 12000km voordat de ketting op was. Maar die speedelecs produceren uiteraard meer Watt's dan mijn beentjes ;-). Toch had ik iets langer gehoopt maar zal ook aan het weer liggen (winter meestal vettiger dan zomer) en met mijn koersfiets rijd ik op zwift als het slcht weer is :-)
Nope, motor zit in achterwiel en drijft dus achterwiel aan. 100% van de wattages die op jouw ketting komen, komen van jouw beentjes, en nul procent van motor. Identiek aan op je racefiets dus...
De reden dat ze sneller slijten is inderdaad die gore omstandigheden tijdens de winter en het slecht weer waar je op je racefiets normaal niet doorgaat...
ST3 black 983wh
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Bram Roose schreef: 12 feb 2020, 19:46
jrke schreef: 12 feb 2020, 17:29
Idd ook achterwielmotor, mijn specialized tarmac had ik 12000km voordat de ketting op was. Maar die speedelecs produceren uiteraard meer Watt's dan mijn beentjes ;-). Toch had ik iets langer gehoopt maar zal ook aan het weer liggen (winter meestal vettiger dan zomer) en met mijn koersfiets rijd ik op zwift als het slcht weer is :-)
Nope, motor zit in achterwiel en drijft dus achterwiel aan. 100% van de wattages die op jouw ketting komen, komen van jouw beentjes, en nul procent van motor. Identiek aan op je racefiets dus...
De reden dat ze sneller slijten is inderdaad die gore omstandigheden tijdens de winter en het slecht weer waar je op je racefiets normaal niet doorgaat...
Oké thkx dus toch de schuld van die benen 😋
ALIBOMBALI
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2019, 23:19
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever x speed
Km-stand: 13000

Respect Jrke, 85 enkel! Ik rij 32 enkel. Over de cassette, ketting en voorblad. Mijn ervaring nu na 1 jaar en 9 mnd, staat de teller op 13dkm met dezelfde set. Wel elke week aandacht voor de ketting. Ik heb nu een nieuwe set besteld. Achter een andere cassette gekozen 11-32 en voor een 52T (vanaf de FM was voorblad 54T, gemonteerd). Binnenkort wisselen, ik wacht nog even tot het weer iets beter wordt. De range met 2x 850wh wordt uitdagend! Bij windkracht 4 (dit betekent dat je met 45 tegen kracht 8 rijdt) haal ik niet meer dan 35km met de 850wh in de winter. Ik rij altijd volle bak, zeker voor jou scheelt dat minuten op zo'n afstand.
Plaats reactie