Klever X Speed 2019

Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Dat is wel aanlokkelijk Bram ;)
Stromer ST3 XL matt black
Gebruikersavatar
Frank
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 sep 2019, 17:45
Locatie: Antwerpen

Bram Roose schreef: 26 nov 2019, 14:43 Klever komt aanzetten met kanon van een 1200Wh accu. Deze is wel nog niet leverbaar, maar misschien wel al bestelbaar als upgrade en tot dan met een leen accu van de FM ofzo?
Is pas voorzien voor modeljaar 2021.
https://www.klever-mobility.com/klever- ... the-future
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

De Klever is een pak krachtiger qua ondersteuning dan de ST1. Ik kan met mijn ST2 net de Klever die ik 's morgens tegenkom volgen.
De 850 Wh accu van de Klever is meer dan groot genoeg om een enkele rit te rijden naar je werk aan volle snelheid. Klever heeft ook een praktische, betaalbare (99 EUR) reislader die op ongeveer 8 uur je batterij volledig oplaadt. Bij Stromer betaal je een extra lader > 200 EUR, en de huidige laders hebben een vrij luide ventilator en zijn niet zo robuust.
De Klever betere componenten (bvb shifters en derailleur van Deore XT, Maguira brakes). De Klever heeft ook een verende voorvork (ik hoef dat zelf niet, maar anderen zijn daar dan wel voor te vinden).

De batterij van de Klever is idd wat kleiner dan die van de Stromer, maar ze is ook een pak handiger om mee te nemen, en véééél goedkoper mocht je na 2-3 jaar toch in de problemen komen met je accu.

Stromer heeft een iets aangenamere motorsturing, en een leuker schermpje (dat van de Klever doet wat aan de jaren 80 denken) en is beter moduleerbaar (finetuning van standje 2 en 3).

Maar wanneer je de ST1 een upgrade tot de 814 Wh accu geeft en de verende voorvork bij bestelt, kost hij evenveel als de Klever X-speed met 850Wh accu en verende voorvork...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

Ik liet eerder vallen dat ik twijfelde tussen de ST1 en de Klever. De ST3 vond ik wat overkill.

Na een testrit is het toch de ST3 geworden, instant :ba
Stromer ST3 XL matt black
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Ik heb ook getwijfeld tussen de stromer St5 en de klever x speed. Maar omdat ik 2kw nodig heb voor een enkele reis (85 enkel en 70 km langs albertkanaal waar altijd meer wind staat) toch de klever gekozen omdat die batterijen sneller gewisseld kunnen worden en een beter formaat hebben om aan de fiets te hangen. Ondertussen op 1,5 maand tijd al 3000 km op de teller 😁.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

85km enkel, respect!

Dus 2x 850 Wh, dat volstaat ook in de winter? Omdat ik toch redelijk veel gebruikersreviews lees die teleurgesteld zijn in de autonomie...
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

jrke schreef: 09 feb 2020, 09:58 Ik heb ook getwijfeld tussen de stromer St5 en de klever x speed. Maar omdat ik 2kw nodig heb voor een enkele reis (85 enkel en 70 km langs albertkanaal waar altijd meer wind staat) toch de klever gekozen omdat die batterijen sneller gewisseld kunnen worden en een beter formaat hebben om aan de fiets te hangen. Ondertussen op 1,5 maand tijd al 3000 km op de teller 😁.
Bikkel! Ik heb ook nog even naar de Klever gekeken, maar uiteindelijk toch voor Stromer gegaan. Ik wil graag op 1 accu door en hoef 'maar' de helft van jou (48 km enkele rit). Dus de 983 accu die stromer heeft is hopelijk toereikend. De Kleverdealer vertelde me trouwens dat later dit jaar een accu van 1250 Wh voor Klever uitkomt. Kan voor jou misschien nog wel handig zijn ;)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

jrke schreef: 09 feb 2020, 09:58 Ik heb ook getwijfeld tussen de stromer St5 en de klever x speed. Maar omdat ik 2kw nodig heb voor een enkele reis (85 enkel en 70 km langs albertkanaal waar altijd meer wind staat) toch de klever gekozen omdat die batterijen sneller gewisseld kunnen worden en een beter formaat hebben om aan de fiets te hangen. Ondertussen op 1,5 maand tijd al 3000 km op de teller 😁.
WOW, hiermee zit je aan de bovenkant van het aantal km’s dat tot nu toe te lezen was hier. Er is groot respect 👏👏👏
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wombat schreef: 09 feb 2020, 22:18 De Kleverdealer vertelde me trouwens dat later dit jaar een accu van 1250 Wh voor Klever uitkomt. Kan voor jou misschien nog wel handig zijn ;)
Eerdere berichten hier hadden het over 1200Wh. Nog steeds erg interessant!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

Thkx allemaal voor het respect over het aantal km's. Maar de route is ook heel bepalend, in mijn geval 70km dus ontspannend rijden op bijna enkel rechte wegen. Voordeel is wel dat hij snel afbetaald gaat zijn want op ons werk krijgen we 0,24€/km :D . Daarentegen heb ik ook wel veel onderhoudskosten door het grote aantal km ;-). Ben nu eens aan het proberen om met 2 kettingen af te wisselen want de eerste was al versleten na 3000km. Nu wissel ik per week de ketting en laat ik de andere een nachtje in Dasty liggen en daarna in olie voor ik hem de week erna opleg. Hopelijk gaat hij dan langer mee dan 3000 km.
Plaats reactie