Iemand een idee: afdekplaat controllervak krom

Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Ik heb het zelf nog niet opengehaald maar dacht dat de dealer “bak” zei.
Maar kan dus ook plaat zijn ;)

Maar Stromer heeft dus wel door dat het zo niet verder kan want dan blijven ze die stukken in garantie laten vervangen.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heel goed, dan ligt er tenminste ook wat druk op bij Stromer :-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
chriST2
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 feb 2019, 08:33

mijn dealer noemt het de heatsink cover.De mijne zat zgn een scheur in.Er was iets flink tegenaan geknots volgens de dealer,9O eur aub!Nooit ies gevoeld of gebotst na nog maar 2100km.Verrast als ik was vroeg ik of het gescheurde stuk mocht bekijken.Technieker had het al meegenomen zei hij.Vreemd,elke scheet moet besteld worden dit hadden bij wonder op stock.Ik had geluk zei ons Lucske :bf: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bizarre uitleg ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

chriST2 schreef: 09 feb 2020, 11:13 Er was iets flink tegenaan geknots volgens de dealer,9O eur aub!Nooit ies gevoeld of gebotst na nog maar 2100km.Verrast als ik was vroeg ik of het gescheurde stuk mocht bekijken.Technieker had het al meegenomen zei hij.
Dus ze laten jou 90 euro betalen voor een onderdeel dat stuk is gegaan door - volgens hen - een gebruikersfout, maar jij mag dat niet zelf bekijken? Dat zou ik niet accepteren.

Ik vind het sowieso erg knap om iets tegen die cover te laten botsen. Tijdens het rijden zit het voorwiel ervoor, dus dan moet je er al mee gevallen zijn of er op een ander moment iets geks mee hebben uitgehaald.

Wat ook nog kan is dat één van de boutjes te strak is aangedraaid en dat de cover daardoor is gescheurd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Vreemd dat de technieker het oude onderdeel reeds had meegenomen ... waarom ? ... naar waar ?

Als de vervanging buiten de garantie valt, dan blijft dat oude onderdeel jouw eigendom.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

De kappen zijn relatief dunne spuitgietproducten met pa6 als material. Pa6 is een polyamide, beter bekend als nylon. En nylon neemt vocht op. Ik heb het vermoeden dat de kappen uitzetten door de vochtopname en dan gaan ze vanzelf bol staan. Die spanning moet toch ergens wegvloeien. Kan je zelf bitter weinig aan doen denk ik.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Ik heb nu overigens wel gesloten en open afdichtingen in het assortiment om het gat bij de claxon af te dichten. Het is een flexibele variant op de 3d geprinte claxonkap voor de ST2. Nu dus ook voor de ST1, ST3 en ST5 die een rond gat van ca 20mm in de lange kap hebben recht voor de claxon.
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
BLACKSTROMER
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 10:52
Locatie: Waregem Deerlijk

Oplossing voor kromme beschermingsplaat. 6 vijsjes aan binnenkant losmaken, alsook de 2 inbusvijsjes onderaan buitenkant klakson. Dan kan je de plaat afnemen. Bekijk die goed, en warm die langzaam met warmte (haardroger, electrisch kacheltje)Warmte is voldoende, geen HITTE ! De plaat is dan soepel..... een beetje zoeken en voorzichting bijplooien tot die glad en recht is. Check dan als hij mooi fit. En dan terug aanschroeven. Bij mij lukte het super. De enige vraag is, gaat ze terug krom trekken .
Laatst gewijzigd door BLACKSTROMER op 10 feb 2020, 21:17, 2 keer totaal gewijzigd.
m2ss180
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Golvas schreef: 09 feb 2020, 12:20 Vreemd dat de technieker het oude onderdeel reeds had meegenomen ... waarom ? ... naar waar ?

Als de vervanging buiten de garantie valt, dan blijft dat oude onderdeel jouw eigendom.
Inderdaad, zou ik ook niet aanvaarden. Ik kreeg zelfs de vervangen kransjes mee naar huis...
ST3 black 983wh
Plaats reactie