Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Mark 45km/h
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2019, 20:14

Beste Wouter,

Indien uw voorkeur gaat naar een ST1X dan heeft u misschien nog een kans
bij Breuls in Maasmechelen, het is wel niet in uw regio maar daar staan er
wel enkele Stromers op voorraad, je ziet maar, succes ermee.

Grtjs Mark
KingV
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2020, 09:35

pvg schreef: 30 jan 2020, 20:09
KingV schreef: 30 jan 2020, 13:05 Mijn SP zou moeten dienen voor het dagelijks woon-werk verkeer richting Veldhoven (25km enkel).
ASML?
Naar welke plek zou een Grensbelg anders fietsen :D
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

KingV schreef: 30 jan 2020, 22:18
pvg schreef: 30 jan 2020, 20:09
KingV schreef: 30 jan 2020, 13:05 Mijn SP zou moeten dienen voor het dagelijks woon-werk verkeer richting Veldhoven (25km enkel).
ASML?
Naar welke plek zou een Grensbelg anders fietsen :D
Welkom, collega! :ay
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Stromer & Co
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2020, 08:36

Stromeur schreef: 15 jan 2020, 20:11 Ligt eraan of je de Stromer alleen voor ww wilt gaan gebruiken, en eventueel op je werk wil bijladen of niet. De ST2 S is, in het rijtje ST2 S, ST2 , ST1 X, wel de meest dorstige Stromer qua verbruik, de ST1 X is de zuinigste (logisch, want de ondersteuning van die laatste is minder krachtig).

Als je kunt bijladen op je werk, dan zou ik met een gerust hart die 84% accu nemen. Maar wil je graag de komende jaren onder alle omstandigheden heen en terug op één acculading, dan zou ik voor een nieuwe ST1 X met nieuwe 984Wh accu gaan.

Doe eens een proefrit op de verschillende modellen. Ze lijken behoorlijk op elkaar, maar de ST2 S is wel wat luxer.
De kogel is door de kerk!
Het is de ST2 s geworden met een nieuwe, blauwe, accu erin.
Heb nu ook wat artikelen bij Van Zijp besteld, dus het Stromeren kan beginnen.

Dank jullie voor de feedback.
En ga zo door met dit prachtige forum.

Co
Gebruikersavatar
GFR
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2020, 15:40
Merk SP: ST5 LTD

Hi, Mijn nam is GFR en woon in A’dam en in Bergen op Zoom.
Voor woon- werk verkeer en wat recreatieve ritjes in Bergen op Zoom ben ik me aan het oriënteren.
Op dit moment aan het inlezen. Gezien de berichtgeving blijkt stromen één van de betere merken te zijn.
Daarnaast vind ik het ontwerp van Stromer gewoon het mooist.
Waarschijjnlijk wordt het een ST3.
renerijnbergen
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2020, 19:07
Locatie: bussum
Merk SP: Stern
Km-stand: 2650

Goedenavond,

Wij zijn Rene en Judith uit Bussum, beiden 50+
We hebben afgelopen zomer (juni 2019 ) 2 Stromer ST1-X gekocht met een 983 KW accu, gedurende de zomer hebben we de fiets gebruikt voor woon werk verkeer, nu het weer slechter is gaan we in het weekend nog wel fietsen.
De afstand woon werk is ongeveer 35 km.

We zijn op de Stromer fietsen uitgekomen na veel proefritten. De doorslag was het feit dat Stromer een van de weinige fietsen was die snel op 40 km/uur zat , een snelheid die haalbaar moet zijn om het andere verkeer niet te veel in de weg te zitten.

Ik hoop op dit forum nieuws te vinden over de Stromer fietsen.

Groet,
Rene Rijnbergen
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Dag allemaal, ik krijg binnenkort mijn nieuwe ST1. Voor deze variant gegaan omdat hij wat makkelijker naar eigen voorkeur in te stellen is en op zich al aardig aan de prijs.

Met de 983 Wh accu hoop ik zo'n 4x in de week van Wageningen naar Utrecht en vice versa te fietsen. Circa 48 km enkele rit. Ben benieuwd of het nieuwe ladertje (246) er al bij zit of dat het een oudere is. Dat laat ik nog weten !

Groet, Wombat
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Wombat schreef: 09 feb 2020, 22:16 Ben benieuwd of het nieuwe ladertje (246) er al bij zit of dat het een oudere is. Dat laat ik nog weten !

Groet, Wombat
Daar ben ik ook benieuwd naar. Alvast veel fiets plezier!
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@Wombat, een beste rit! Volgens mij heb je ook een mooi gebied om door te stromeren. Veel plezier!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Wombat
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 feb 2020, 14:55

Peerke1960 schreef: 10 feb 2020, 22:57 @Wombat, een beste rit! Volgens mij heb je ook een mooi gebied om door te stromeren. Veel plezier!
Dank! Vorige week 3 dagen met een ST1 LE uitgeprobeerd (demofiets van FM), en kwam er al achter dat het nog wel even zoeken is naar de handigste route - zoveel mogelijk de dorpskernen vermijden want daar verlies je veel tijd door stoplichten, scholieren, enz. Goede balans zoeken tussen iets omrijden en hogere gemiddelde snelheid halen.. :)

(wat dat betreft eigenlijk niet anders dan op de racefiets)
Plaats reactie