Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Hoi "strorummers"

Ik ben dries, kom uit de cultureel hoogstaande Belgische kempen (lees; boerengat) ofwel Arendonk. Ik ben ondertussen al iets meer dan een week op de nummerplaat aan het wachten van men eerste sp, een zwarte ST3 met een blauw pilletje :bn:

Zou dagelijks woon werk vervoer moeten worden (32km enkel)

Aan alle (veel)posters op het forum hier alvast bedankt want door dagelijks een topicje of 2 door te lezen ben ik al veel minder mijn weg kwijt in de sp wereld. Ik begin het bos zelfs tussen de boompjes te zien.

Voornamelijk dankzij stromer forummers en advies van de fm al wat accessoires rijker;
- winterbanden TW757 en anti-lek gel die de fm de voorkeur gaf
- lezyne macro drive 1300XXL
- kinekt bodyfloat (XL2 for my fat ass)
- klane elektrisch verwarmde handschoenen

Online besteld, ik vermoed morgen een pakje;
- AGU original regenpak
- ABUS gamechanger
- basil b-SAFE backpack

Meteen nog te bestellen;
- flectr 360 wing (x2) dan kunnen de hondslelijke oranje reflectors er misschien nog voor men eerste rit af...

Alleen is dat allemaal waardeloos als de fiets nog steeds bij de fm staat. Het begint serieus te "jeuken".
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je aankoop. En knappe extra's, goed voorbereid!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dries Nys
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 jan 2020, 07:09
Locatie: Arendonk
Merk SP: Klever
Km-stand: 1242

Stromeur schreef: 24 jan 2020, 21:02 En knappe extra's, goed voorbereid!
Daar zit jouw "signature" voor een stuk mee tussen, Stromeur :ay :D :D

Edit; ik had zelfs bijna die Rokform Pro besteld. Fm vertelde me laatste visite pas dat er bij de ST3 al een mount voorzien is.
'23 Klever N-Rogue 45, daarvoor '20 ST3 black ww 37k's
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Le0n schreef: 10 jan 2020, 19:06 Beste forumleden,

Na een tijdje gelezen te hebben op jullie forum heb ik een keuze gemaakt en vandaag is ie gearriveerd. Een Stromer ST1, donker grijs, met 814 wh accu.
Op advies van jullie uiteindelijk bij Vietz in Herfeld geslaagd en inderdaad top service en klantvriendelijkheid aldaar.
Vandaag meteen een kleine 20 km een beetje uitgeprobeerd en dat ga ik komend weekend ook doen. Vanaf maandag elke dag van Nederweert-Eind naar Venlo en vv. Totaal 70 km.
Helm is een Bontrager WaveCell geworden en meteen een Flare RT aangeschaft om vooral van achteren goed zichtbaar te zijn. Regenkleding de Original Rain Suite van AGU. En gezien de tijd van het jaar ook een setje winterbanden genomen.
Kijk uit naar mijn eerste tocht a.s. Maandag en zal jullie en toekomstige lezers op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Bedankt voor alle zeer bruikbare tips op dit forum. Het heeft me echt geholpen om een overwogen keuze te maken.
Eindelijk lees ik hier iets van iemand uit de buurt..!Woon om Weert en heb al eens contact gehad met Vietz. .
Lijkt me een topzaak met verstand van het product ! Het SP gebeuren leeft hier niet zo...Als je erover begint wordt het al snel weggewuifd als veel te duur en vroeger opstaan etc....Rijd dagelijks van Weert naar Someren met veel plezier.
Ben de ST 1 ook aan het overwegen als alternatief voor de R&M Charger uit 2016.

Leon
EvdL’86
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2020, 09:24

Hallo Stromers,

ik ben Evert 33jaar en kom uit de oudste stad van Holland (of niet, er ontstaan nog wel eens discussies over) het pittoreske Dordrecht.
Door een aangekondigde afsluiting van een randweg in de omgeving voor een periode van 2 1/2 maand en de voorspelde verkeerschaos heb ik besloten om een alternatief vervoersmiddel aan te schaffen naast de auto. Dit heeft ertoe geleid dat ik vorige week een Stromer st1x sport heb gekocht. Het betreft een demo model in de kleur Ocean waar net 800km op gereden was uit sept. 2019.
Ik gebruik hem in principe iedere dag voor een relatief korte rit van 12,6 km enkele reis woon-werk tenzij ik de racefiets pak. De racefiets is in deze tijd van het jaar wat mij betreft niet geschikt om dagelijks op te stappen.
Ik hoop op dit forum veel te weten te komen over het stromeren en elkaar te kunnen helpen/van elkaar te kunnen leren.
In mijn eerste week op de fiets heb ik tijdens een natte dag al een e210207 melding gekregen in het display. Dit is als het goed is opgelost. Hier kom ik later vandaag in een ander topic op terug.
JoepGielens
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2020, 13:37

Beste mensen,

Mijn naam is Joep, 41 jaar en met mijn gezin woonachtig in het Limburgse Oostrum, gemeente Venray. Ik was me al een tijd aan het oriënteren op de aanschaf van een speed pedelec. Hiervoor heb ik ook al veel aan dit forum gehad. Sinds een ruim een maand ben ik de trotse eigenaar van een Stromer ST1X, uitvoering 22 inch charcoal. Hiermee fiets ik 3 á 4 dagen per week naar mijn werk in Helmond, een enkele reisafstand van 30 kilometer. Ik ben met deze fiets 15 minuten langer onderweg dan met de auto maar dit nadeel weegt voor mij niet op tegen de vele voordelen.

Wellicht spreken we elkaar verder nog op dit forum.

Groeten,

Joep Gielens
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

Dag Allemaal,

Ik ben Alwin, 41 jaar en woon in Groningen. Ik heb twee jaar lang een Sparta SP gehad voor WW-verkeer (slechts 9km enkel). Inmiddels heb ik een andere baan (bij aanvang van deze baan de Sparta verkocht) en ben ik aan het kijken of ik de ca. 36km enkele reis niet op een Stromer kan doen.

Vanaf 10 februari heb ik (via GroningenBereikbaar) een week lang een St1X sport van Egberts Premium Store tot mijn beschikking om te testen.

Ik heb al ontzettend veel gelezen en word met de dag enthousiaster, dus we weet.......
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom allemaal! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KingV
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2020, 09:35

Hallo! Ik ben Wouter, 30, uit Belgisch Limbrug. Ik ben momenteel in de markt voor een Stromer - zoals de meeste nieuwkomers hier. Alvast bedankt voor het bestaan van jullie forum, het heeft me al een massa nuttige informatie opgeleverd.

Mijn SP zou moeten dienen voor het dagelijks woon-werk verkeer richting Veldhoven (25km enkel). Ik heb me tot doel gesteld minstens 5000km per jaar zo af te leggen, maar elke kilometer meer is mooi meegenomen natuurlijk. Ik ging voorheen al (erg) sporadisch met de racefiets werken, maar ik merk dat de combinatie van sporten, zweten, douchen en omkleden me meestal te veel tijd/energie kosten, en ik toch vooral teruggrijp naar de auto. De stromer zou dat gat moeten vullen.

Ik ben net wat te laat gekomen voor een ST1X tegen opruimprijs denk ik, bij de meeste dealers in de regio hebben ze alleen nog wat 17" voorraad staan (ik ben 1m88, dus dat komt niet goed). Vermoedelijk wordt het dus een ST1, met de grootste batterij. Vorige week heb ik er eentje voor een paar dagen mogen testen, en dat beviel eigenlijk prima. Enkel de zit was wat "stadsfiets", maar volgens de fietsenmaker (en de stromer website) valt daar zeker nog mee te spelen.

Ik heb kort met het idee van een ST3 gespeeld (mooier, iets meer ondersteuning, een sportievere zit. Van de uitgebreidere Omni lig ik niet zo wakker), maar eerlijk gezegd: ik heb moeite om de meerprijs te rechtvaardigen.

Verder komen er een Abus Bordo slot, een stel Ortlieb fietstassen, een Lezyne 1300 lamp en een Lazr Anvers helm op de verlanglijst.

Alle hulp en suggesties zijn uiteraard welkom! Het gaat om een hoop geld dus in die zin is het wel "spannend", maar ik heb er ook best veel zin in, en ik kijk er naar uit om de auto vaak op stal te kunnen laten.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

KingV schreef: 30 jan 2020, 13:05 Mijn SP zou moeten dienen voor het dagelijks woon-werk verkeer richting Veldhoven (25km enkel).
ASML?
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Plaats reactie