Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

:d3:
Ik hield van de oude standaard motorhelmen zoals de Kali Java (bestaat niet meer) en de Cratoni Vigor. Maar nu richt ik me op een andere helm van het Belgische merk Lazer, onlangs gekocht door SHIMANO. Dit is de Lazer Anverz NTA MIPS. het lijkt de beste Lazer te zijn. Wat vindt u van deze headset in vergelijking met de concurrenten?

https://www.lazersport.com/fr/adult/hel ... aram=ebike
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
JGB07
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2020, 20:14

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en ga sinds 1 januari regelmatig met een Stromer ST1X naar mijn werk. Momenteel fiets ik nog met mijn wintersporthelm, maar ik wil graag, zeker als de zomer nadert, een goede fietshelm. Ik zie dat veel van jullie enthousiast zijn over de Lazer Anverz, maar vind geen fysieke winkel (wel webwinkels) waar deze helm te koop is.

Weet een van jullie een adresje in de regio Haarlem, Leiden, Amsterdam?

Bij voorbaat veel dank (ook voor alle overige adviezen over de fiets die ik vast van het forum "gejat" heb :D )
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

JGB07 schreef: 01 feb 2020, 10:02 vind geen fysieke winkel (wel webwinkels) waar deze helm te koop is
Bekeek je de winkelzoeker al op de Lazer Sport website ?

Linkje : https://www.lazersport.com/nl/winkelzoeker

Persoonlijk vind ik online bestellen enkel maar voordelen hebben.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Kan iemand toelichten hoe je de beschermkap er zonder schade afhaalt? Ik heb er binnengekregen en de handleiding zit in een dichtgesealde zak :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In de beschermkap zitten links en rechts twee uitsparingen. Die vallen over het scharnier en het heen-en-weerschuifdinges van het vizier heen. Klap het vizier omhoog zodat je daar wat meer ruimte hebt voor je vingers en "wrik" de kap nu voorzichtig los t.h.v. het scharnier en die dinges. Heb je 'm los, vizier omlaag doen en kap afnemen.

Laat maar even weten als het niet lukt, dan plaats ik een fotootje zodat je snapt hoe het vast zit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dank je, het is gelukt.

Gewoon net ietsje meer kracht zetten dan voor je gevoel veilig is :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:ay

Hoe vind je 'm? Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 27 feb 2020, 20:48 Hoe vind je 'm? Ik ben er nog steeds ontzettend blij mee.
viewtopic.php?f=9&t=11&p=78692#p78692

Hij past niet goed op mijn hoofd. En ik vind de gesp nogal stug. Jammer, ik had graag een helm met vizier geprobeerd... Vooralsnog blijf ik bij Bontrager (mijn oude of de Charge).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, die band en gesp zijn te stug. Wordt wel iets beter na verloop van gebruik, maar niet zoveel als bij echt leer.

Jammer dat-ie niet past. Ik heb ook een ovaal hoofd en hij zit bij mij perfect, zo zie je maar weer hoe persoonlijk pasvorm is. Zeker weten dat je geen maat kleiner had moeten kiezen? In de lengte is hij behoorlijk ver verstelbaar en dan hou je wellicht geen ruimte over aan de zijkanten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt voor de tip! Dat zou ik met die andere Lazer kunnen proberen, ik ben morgen toch in Den Bosch (heb die bij Mantel besteld)...
Moet ik alleen niet vergeten om ook mijn balaclava mee te nemen, daarmee moet het ook nog passen :D
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie