Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Stromer & Co
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2020, 08:36

Dank voor je antwoord Stromeur.

De accu-gegevens heb ik nu ook en luiden;
ST2 = 84 % = 1.500 km
ST2S = 78 % = 15.000 km

Ik krijg de optie om de twee accu's te wisselen.
Dus als ik de ST2S zou nemen dan kan daar de 84 % accu in.
Als ik het goed begrijp is de 78% accu niet zo'n goede keuze.

Dus zou ik met een gerust hart de ST2S kunnen nemen met een 84% accu of toch maar gaan kijken voor een nieuwe ST1X?

Hoor je weer graag.

Co
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ligt eraan of je de Stromer alleen voor ww wilt gaan gebruiken, en eventueel op je werk wil bijladen of niet. De ST2 S is, in het rijtje ST2 S, ST2 , ST1 X, wel de meest dorstige Stromer qua verbruik, de ST1 X is de zuinigste (logisch, want de ondersteuning van die laatste is minder krachtig).

Als je kunt bijladen op je werk, dan zou ik met een gerust hart die 84% accu nemen. Maar wil je graag de komende jaren onder alle omstandigheden heen en terug op één acculading, dan zou ik voor een nieuwe ST1 X met nieuwe 984Wh accu gaan.

Doe eens een proefrit op de verschillende modellen. Ze lijken behoorlijk op elkaar, maar de ST2 S is wel wat luxer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Op geen van alle opgesomde fietsen zit standaard enig comfort: zo is er bijvoorbeeld geen geveerde zadelpen, geen geveerde voorvork, geen spatbordverlenger, geen spatlap, geen ART gekeurd slot aanwezig en m.u.v. de ST2s zijn er zelfs af fabriek geen deftige banden voor een commuter gemonteerd ... ik zou zowel voor een ST2 van voor 2018 bedanken, idem dito voor wat betreft de ST2s van 2016.

Een recente (2018) ST2, een idem dito ST2s of een nieuwe ST1x met 983 Wh batterij + Conti banden en (indien gewenst) een aantal comfort opties, daar zou ik me op richten ... en vergeet hem vooral niet uitgebreid te testen. :ay
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

Hallo,
Vandaag gaan ophalen...
551A9FBF-302B-4D23-9064-06CB1F1DC45B.jpeg
551A9FBF-302B-4D23-9064-06CB1F1DC45B.jpeg (181.3 KiB) 3474 keer bekeken
Rijdt zalig!
Voorzien om tweemaal per week ww van 33 km (enkel) te stromeren. Met wat ik hier op het forum lees zal ik in de beginne de regendagen vermijden :ck:
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22827
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom!

Je kunt gewoon doorstromeren hoor, bij regen. Alleen jezelf niet overschatten en wat rustiger aan doen om te voorkomen dat je valt ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TomSP
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 247
Lid geworden op: 15 sep 2019, 19:49
Merk SP: Stromer ST3 Pinion
Km-stand: 23276

En een spatbord verlenger (of twee) van Van Zijp Techniek monteren op het voorspatbord om te voorkomen dat je natter van de fiets wordt dan van de regen :)

Welkom! En geniet van je Stromer!!
10-2019 - 10-2022 Stromer ST1x Ocean - 14417 km
10-2022 - ... Stromer ST3 Pinion Deep Black - 8864km and counting
Caje
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 dec 2019, 22:16

TomSP schreef: 19 jan 2020, 09:51 En een spatbord verlenger (of twee) van Van Zijp Techniek monteren op het voorspatbord om te voorkomen dat je natter van de fiets wordt dan van de regen :)

Welkom! En geniet van je Stromer!!
Hey TomSP,
De spatbordverlengers blijken idd een noodzaak. Ik heb net een eerste ritje gemaakt van 45km bij schitterend zonnetje en schoenen en broek volledig onder de smurrie. Maw enkel van de natte weg en fietspaden.
Verder was de rit top met een gemiddelde van 32km/h en Max snelheid van 48 km/h.
Stromer ST3 sport black xl - 983W / Cratoni Smartride black / Abus Bordo Granit 110cm / spatbordverlengers voor / Vaude aqua back / New Looxs Varo Racktime
gerardlieshout
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jan 2020, 21:32
Locatie: Hoorn
Merk SP: Stromer st1x
Km-stand: 12000

hallo forumleden,

ik ben Gerard.
afgelopen vrijdag mijn eerste stromer, gekocht de stx1.
wat een heerlijke fiets!
heb in het verleden veel gesport (triathlon) tegenwoordig na het verstrijken der jaren, ben ik steeds minder gaan sporten.
mijn vriendin woont op 27 km afstand van mijn huis, een jaar lang reed ik 5x per week, 27 km heen en 27 km terug.
de stromer heb ik gekocht om toch weer sportief bezig te zijn met wat hulp!

de stx1 bevalt helemaal! wel zal ik zeer binnenkort de berg cassette (grootste tandwiel 42 gekoppeld aan het voorblad van 52) vervangen door een meer vlakke land cassette, een 10 speed van 11 t/m 28; het voordeel is dat er veel meer kleine stappen op de cassette zitten want als je even flink doortrapt op de 52 x 13 dan is het verschil naar de 52 x 11 soms net even te groot.

ga ook binnenkort mijn zadelpen vervangen door een cane creek thudbuster LT; gewoon om de fiets iets comfortabeler te maken.
denk er over na om een verende voorbouw van Redshift shockstop aan te schaffen.

groet,
gerard
st1x: cane creek thudbuster LT, redshift geveerde voorbouw, Brooks zadel, Continental Contact speed banden (50 mm breed) en Continental Winterbanden voor in de winter........
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Gerard, ongetwijfeld is je vriendin ook blij met je Stromer :cool2:

Veel veilige km toegewenst :av , op het forum kan je ook wel wat vinden over een verende zadelpen
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
drokz
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jan 2020, 20:06

Hoi!

Ik ben steven en kom noord antwerpen BE
ben al tijdje bezig met zelf electrische fietsen om te bouwen naar pedelecs.
voor men eigen heb ik deze gemaakt, juist voor dat sp meer in het straatbeeld/media kwam;
http://www.evalbum.com/5024
maar na een aantal jaar heel weinig te rijden, lijkt het mij meer intressanter om een legale sp te kopen.
intresse gaat meer naar Qwic rd10 a 11 uit... liefst eigelijk hubmoter..... en 2de hands.
De staat van de cellen maakt niet uit, want ik heb al 10tal accus reviseerd...:mrgreen:
Mvg
Steven :d3:
Plaats reactie