Je Stromer verzekeren: welke verzekering(en), waar, en wat kost dat?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Evert schreef: 15 sep 2019, 16:04 ... een pak minder 'achterlijk': "Een diefstal van de fiets indien deze niet was vastgemaakt tussen 22u en 6u, aan een vast punt met een slot van een minimumwaarde van 60€ incl. BTW"
Je moet hem tussen die uren gewoon ergens aan vast maken. Lijkt me plots niet meer dan logisch.
Ik vind het nog steeds achterlijk: wat zegt de waarde van een slot nou over hoe degelijk het is? :ck: :bu:

Om maar eens een mooi voorbeeld te geven: als ik een slot fabriceer en in de winkel verkoop van 1 draad 18 karaats goud van 2 mm dik (dat slot gaat zeker duurder zijn dan 60 Euro) dan is mijn fiets prima verzekerd? :roll:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daar hebben we dus de ART keuring voor. Aanschafprijs slaat inderdaad helemaal nergens op.

Ook ben ik benieuwd hoe de verzekering wil bewijzen dat de bike NIET vaststond als-ie wordt gestolen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Evert schreef: 15 sep 2019, 16:04 ]

Ben inmiddels eens gaan kijken op de Aedes site zelf, en daar is de verwoording anders en ook een pak minder 'achterlijk': "Een diefstal van de fiets indien deze niet was vastgemaakt tussen 22u en 6u, aan een vast punt met een slot van een minimumwaarde van 60€ incl. BTW"
Je moet hem tussen die uren gewoon ergens aan vast maken. Lijkt me plots niet meer dan logisch.
Ik weet niet waar je dit haalt maar dit klopt niet. Fiets moet altijd vastgemaakt zijn met art2 slot aan vast punt om verzekerd te zijn bij aedes. Na 22u ben je niet verzekerd, goed gesloten of niet. Is idd wel belachelijk...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bram Roose schreef: 15 sep 2019, 20:26 Ik weet niet waar je dit haalt maar dit klopt niet. Fiets moet altijd vastgemaakt zijn met art2 slot aan vast punt om verzekerd te zijn bij aedes. Na 22u ben je niet verzekerd, goed gesloten of niet. Is idd wel belachelijk...
Dat is niet hoe het op hun site staat. De quote van Evert komt letterlijk van de gelinkte site af.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 15 sep 2019, 20:31
Bram Roose schreef: 15 sep 2019, 20:26 Ik weet niet waar je dit haalt maar dit klopt niet. Fiets moet altijd vastgemaakt zijn met art2 slot aan vast punt om verzekerd te zijn bij aedes. Na 22u ben je niet verzekerd, goed gesloten of niet. Is idd wel belachelijk...
Dat is niet hoe het op hun site staat. De quote van Evert komt letterlijk van de gelinkte site af.
Nee hoor, er staat:

1. Overdag tussen 6u00 en 22u00: alle racefietsen, mountainbikes en verplaatsingsmaterieel (step, hoverboard) is de verzekerde verplicht om de antidiefstalbeveiliging waarnaar verwezen wordt te gebruiken voor elke buitenverlating. Bovendien moet de verzekerde fiets aan een vast bevestigingspunt worden bevestigd. ==> ALTIJD moet je hem sluiten aan een vaste installatie

2. ’s nachts tussen 22u en 6u: de racefiets, mountainbike of verplaatsingsmiddel (step, hoverboard) moet zich ’s nachts tussen 22u en 6u in een volledig afgesloten, overdekte en met sleutel afgesloten ruimte bevinden, indien een dergelijke ruimte beschikbaar is.
Bij ontstentenis hieraan mag de fiets of het voortbewegingstoestel zich bevinden in een afgesloten lokaal dat toegankelijk is voor alle bevoegde personen (zoals de gemene delen van een gebouw, een gedeelde garage, een betalende garage). In dat geval moet de verzekerde racefiets, mountainbike of verplaatsingsmiddel aan een vast bevestigingspunt bevestigd worden. ==> gewoon buiten laten staan, ook al sluit je aan vaste installatie met ART2 slot ben je NIET verzekerd. Als je hem binnen zet volledig afgesloten hoef je niet aan bevestigingspunt te zetten maar dat is niet wat Evert schreef
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo ver heb ik niet gekeken, maar als dit het is dan zou ik daar wegblijven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

ik laat de interpretaties van deze 'onmenselijke' taal liever over aan mijn verzekerings expert :)
Aedes klinkt soms raar, maar voor een ebike is het dus wel ok, dixit mijn verzekeringskantoor.

- De fiets is inderdaad verzekerd na 22h, enkel racefietsen en mountainbikes worden dan uitgesloten.
- En over de 60€ waard van het slot is het ook minder strikt dan velen hier (ook ik eerst) interpreteren.

(blij dat ik ook eens een bijdrage doe ipv vragen te stellen :D)
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Evert
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 sep 2019, 09:22
Locatie: BE

heb even een propere post gestart nav artikel in Test Aankoop 2019

viewtopic.php?f=17&t=3028
Stromer ST1X 20" Ocean Blue 983 + Kinect Seatpost 2.1 / Ergon GS1 / Spatbordverlenger 150mm / Ortlieb FREE / Lazer Anverz Mips + Stromer SmileyFace
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Frohes Neues Jahr 2020 an Stromer und dieses Forum sowie an alle Stromer Fans in der Schweiz und auf der ganzen Welt.

In der Schweiz, Zu Ihrer Information und von Stromer angekündigt, wurde die Zusammenarbeit mit der Versicherung "La Mobilière" (Mobiliar) op 31 december 2019 voor viele Jahre eingestellt. Van non an weist Stromer die Kunden einfach an, eine Versicherung in einer Versicherung ihrer Wahl abzuschließen. Die meisten haben spezielle Versicherungen für teure Elektrofahrräder. Zum Beispiel in der Schweiz: Zürich Insurance, TCS, Axa, La Mobilière, Helvetia ........
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
cookiesbeer
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2019, 21:54
Locatie: Weesp
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 10657

Verzekeren echt de moeite waard voor mij! Vorige maand een hele kleine schuiver gemaakt met m'n ST3 :roll:. Trapper is toen tegen de brug van m'n frame gekomen waardoor m'n frame krom is. Fm zag de bui al hangen, schadeexpert erbij en total los.....

Heb hem gelukkig WA Casco verzekerd bij ENRA en kan van de week m'n nieuwe fiets ophalen.

:d3: :d3: :d3: :d3: :d3: :d3: :d3:
ST3 Sport L Black - V-tire - 983 WH :ay
Plaats reactie