Stromer en water/pekel, blijft boos op elkaar.
Vanaf midden december twee keer per dag of zo vaak als ik de fiets pak tijdens de eerste aanzet grijs scherm en storing.
Geen ondersteuning totdat ik ca. 25km/uur rij en dan ineens ondersteuning maar niet het volle vermogen.
3X code 270401
24Xcode 210007
15Xcode 210297
Controller en spanningsdip dus controller gedemonteerd, stekkerverbindingen gecontroleerd, accu contacten en bedrading gemeten.....ondanks dat ik de plastic afdekplaat met mat zwarte tape aan weerszijden en bovenzijde van de schuine buis heb afgedicht is de controller toch weer nat van het water. De kabelinvoeren zijn met doorzichtige hars dichtgesmolten maar aan de zijkant zitten er overal belletjes die open zijn tot de print dus kan er water en pekel naar binnensijpelen. Nieuwe controller is in overleg met FM. inmiddels besteld maar.........vanmiddag de achteras weer losgehaald en op 25Nm gezet, geen probleem meer.........schiet u maar
stromer en water
Stromers, het blijven wonderlijke dingen...
Daarom zet ik elke twee weken na het wisselen van de ketting de achteras op 25 Nm en controleer ik een aantal andere moeten/bouten/schroeven.
Daarom zet ik elke twee weken na het wisselen van de ketting de achteras op 25 Nm en controleer ik een aantal andere moeten/bouten/schroeven.
Witte ST3 van maart 2019
Regelmatig alle geschroefde verbindingen eens nalopen is idd geen energieverspilling.
Misschien komt er (ook) water binnen via de opening van het DRL ? ...
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Ja hoor da's een goeie die heb ik 3 wkn geleden vervangen omdat er 4 ledjes gesneuveld waren....zat vol water en ook zout water achter het DRL lamphuisje de problemen waren er toen eigenlijk ook al. Fiets staat op het werk binnen in garage, altijd 21graden en luchtbehandelingsysteem thuis ook binnen in garage en verwarming op binnen thermostaat& thermostaatkraan ondanks dit staat er altijd condens in de DRL. is gewoon shitkwaliteit. bij mijn "oude" BMW auto die al 14j, 365dagen/jaar buitenstaat geen greintje condens binnen of in de koplampen/achterlichtunits.
Bedrading bovenin de framebuis was iets ingeschuurd op scherpe alu rand dit heb ik meteen aangepakt met zelfvulcaniserend tape op het frame eigenlijk zit de bedrading daar iets te krap. Wat mij verwonderd is dat na het opnieuw op draaimoment vastzetten van de achteras alle storingen (dus ook controller)weg zijn en de dagelijkse regen is niet minder geworden...eerst maar de nieuwe controller erin (garantie)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Dat doe je goed. zou eigenlijk niet moeten
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Nu zou ik je heel erg gelijk kunnen geven en er iets achteraan roepen over de prijs, de premium kwaliteit van de toegepaste materialen en de excellente afwerking, maar dat ga ik lekker niet doen.
In plaats daarvan een vraag. Kun je het DagRijLicht (DRL) eenvoudig verwijderen? Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of er bij mij ook vocht achter zit of dat de kabels niet ingeschuurd zijn. Normaal geldt de stelregel “If it ain’t broke, don’t fix it”, maar we hebben hier niet te maken met een normaal vervoermiddel, maar met een Stromer.
In plaats daarvan een vraag. Kun je het DagRijLicht (DRL) eenvoudig verwijderen? Ik ben eerlijk gezegd benieuwd of er bij mij ook vocht achter zit of dat de kabels niet ingeschuurd zijn. Normaal geldt de stelregel “If it ain’t broke, don’t fix it”, maar we hebben hier niet te maken met een normaal vervoermiddel, maar met een Stromer.
Witte ST3 van maart 2019
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Kun je alleen zien als je de kunststof plaat die over de controller geschroefd zit verwijderd de draden van de controler zitten er strak overheen, ik heb de ty rep weg gehaald en tape over de scherpe aluminium rand geplakt
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
-
- Pro
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
- Locatie: Spijkenisse
- Merk SP: stromer
- Km-stand: ongoing
Mijn ST5 hield er mee op omdat er water in de motor was gekomen, De fm heeft dit netjes afgehandeld en een nieuwe geregeld via de garantie. Misschien een maandagmorgen of vrijdagmiddag exemplaartje geweest en hopelijk gaat deze wel langer mee.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Sinds het bestaan van het Stromer Forum heb ik twee of drie keer eerder gelezen over water in de motor, en volgens mij nog niet eerder bij de ST5.
Het mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou het vooralsnog ook houden op een maandagmorgen exemplaar. Gelukkig heb je wel weer twee jaar garantie op de nieuwe motor.
Het mag natuurlijk niet gebeuren, maar ik zou het vooralsnog ook houden op een maandagmorgen exemplaar. Gelukkig heb je wel weer twee jaar garantie op de nieuwe motor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023