Sinds 5.12.2019 is een nieuwe FW in de versie SUI FW 4.2.2.1 voor de OMNI C en OMNI B beschikbaar. Focus is duidelijk de batterij.
Vermoedelijk na aanleiding probleem met de electronische veiligheid.
Update FW 4.2.2.1
Dadelijk de baan op met de ST2, benieuwd wanneer deze update zal aangeboden worden ... dankjewel voor de melding.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Release notes:
OMNI Interface C
Kleurendisplay
SUI FW 4.2.2.1
5 december 2019
Veiligheid en beveiliging
Wanneer de fiets wordt ingeschakeld, wordt er gecontroleerd of de 48V-uitgang kan worden uitgeschakeld. Als de 48V-uitgang niet kan worden uitgeschakeld, wordt de volgende foutcode weergegeven.
- E 210110
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Voor de 814Wh & 983Wh-batterij is er een nieuwe firmwareversie 54 beschikbaar. Indien nodig wordt deze automatisch op de accu geïnstalleerd. Deze firmware bevat een nieuwe beveiliging die de accu permanent deactiveert in geval van kortsluiting op de 48V-uitgang. Als de accu is gedeactiveerd verschijnen de volgende foutmeldingen op de OMNI
- E 210102
- E 210109
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Vanaf softwareversie 4.2.1.10 op OMNI B & C wordt een beveiligingsmodus geactiveerd als een overbelasting wordt gedetecteerd, hierdoor kan de 48V-uitgang niet worden ingeschakeld. De volgende fout wordt weergegeven op de OMNI.
- E 21000E
De deactivering wordt uitgeschakeld zodra een van de volgende accu’s wordt gebruikt.
- Accu met FW 54, 0.9.6 of 1.9.6
De deactivering kan na een controle door de dealer worden opgeheven.
Connectiviteit
Oplossing voor een probleem waarbij de OMNI-C tijdelijk geen verbinding kon maken met de "Stromer OMNI" -app.
Oplossing voor een probleem waarbij de GPS-hulpgegevens niet gedownloaden konden worden.
Accu
Corrigeert een probleem waarbij de accu niet volledig werd opgeladen wanneer de OMNI was ingeschakeld.
Verschillende optimalisaties
Oplossing voor een probleem waarbij de melding wordt getoond dat de update via bluetooth uitvoerd moet worden op een OMNI-C.
OMNI Interface B
ST1 vanaf bouwjaar juli 2019
SUI FW 4.2.2.1
5 december 2019
Veiligheid en beveiliging
Wanneer de fiets wordt ingeschakeld, wordt er gecontroleerd of de 48V-uitgang kan worden uitgeschakeld. Als de 48V-uitgang niet kan worden uitgeschakeld, wordt de volgende foutcode weergegeven.
- E 210110
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Voor de 814Wh & 983Wh-batterij is er een nieuwe firmwareversie 54 beschikbaar. Indien nodig wordt deze automatisch op de accu geïnstalleerd. Deze firmware bevat een nieuwe beveiliging die de accu permanent deactiveert in geval van kortsluiting op de 48V-uitgang. Als de accu is gedeactiveerd verschijnen de volgende foutmeldingen op de OMNI
- E 210102
- E 210109
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Vanaf softwareversie 4.2.1.10 op OMNI B & C wordt een beveiligingsmodus geactiveerd als een overbelasting wordt gedetecteerd, hierdoor kan de 48V-uitgang niet worden ingeschakeld. De volgende fout wordt weergegeven op de OMNI.
- E 21000E
De deactivering wordt uitgeschakeld zodra een van de volgende accu’s wordt gebruikt.
- Accu met FW 54, 0.9.6 of 1.9.6
De deactivering kan na een controle door de dealer worden opgeheven.
Accu
Corrigeert een probleem waarbij de accu niet volledig werd opgeladen wanneer de OMNI was ingeschakeld.'
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/service/software
OMNI Interface C
Kleurendisplay
SUI FW 4.2.2.1
5 december 2019
Veiligheid en beveiliging
Wanneer de fiets wordt ingeschakeld, wordt er gecontroleerd of de 48V-uitgang kan worden uitgeschakeld. Als de 48V-uitgang niet kan worden uitgeschakeld, wordt de volgende foutcode weergegeven.
- E 210110
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Voor de 814Wh & 983Wh-batterij is er een nieuwe firmwareversie 54 beschikbaar. Indien nodig wordt deze automatisch op de accu geïnstalleerd. Deze firmware bevat een nieuwe beveiliging die de accu permanent deactiveert in geval van kortsluiting op de 48V-uitgang. Als de accu is gedeactiveerd verschijnen de volgende foutmeldingen op de OMNI
- E 210102
- E 210109
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Vanaf softwareversie 4.2.1.10 op OMNI B & C wordt een beveiligingsmodus geactiveerd als een overbelasting wordt gedetecteerd, hierdoor kan de 48V-uitgang niet worden ingeschakeld. De volgende fout wordt weergegeven op de OMNI.
- E 21000E
De deactivering wordt uitgeschakeld zodra een van de volgende accu’s wordt gebruikt.
- Accu met FW 54, 0.9.6 of 1.9.6
De deactivering kan na een controle door de dealer worden opgeheven.
Connectiviteit
Oplossing voor een probleem waarbij de OMNI-C tijdelijk geen verbinding kon maken met de "Stromer OMNI" -app.
Oplossing voor een probleem waarbij de GPS-hulpgegevens niet gedownloaden konden worden.
Accu
Corrigeert een probleem waarbij de accu niet volledig werd opgeladen wanneer de OMNI was ingeschakeld.
Verschillende optimalisaties
Oplossing voor een probleem waarbij de melding wordt getoond dat de update via bluetooth uitvoerd moet worden op een OMNI-C.
OMNI Interface B
ST1 vanaf bouwjaar juli 2019
SUI FW 4.2.2.1
5 december 2019
Veiligheid en beveiliging
Wanneer de fiets wordt ingeschakeld, wordt er gecontroleerd of de 48V-uitgang kan worden uitgeschakeld. Als de 48V-uitgang niet kan worden uitgeschakeld, wordt de volgende foutcode weergegeven.
- E 210110
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Voor de 814Wh & 983Wh-batterij is er een nieuwe firmwareversie 54 beschikbaar. Indien nodig wordt deze automatisch op de accu geïnstalleerd. Deze firmware bevat een nieuwe beveiliging die de accu permanent deactiveert in geval van kortsluiting op de 48V-uitgang. Als de accu is gedeactiveerd verschijnen de volgende foutmeldingen op de OMNI
- E 210102
- E 210109
De accu kan niet worden gebruikt en moet voor inspectie naar de dealer.
Vanaf softwareversie 4.2.1.10 op OMNI B & C wordt een beveiligingsmodus geactiveerd als een overbelasting wordt gedetecteerd, hierdoor kan de 48V-uitgang niet worden ingeschakeld. De volgende fout wordt weergegeven op de OMNI.
- E 21000E
De deactivering wordt uitgeschakeld zodra een van de volgende accu’s wordt gebruikt.
- Accu met FW 54, 0.9.6 of 1.9.6
De deactivering kan na een controle door de dealer worden opgeheven.
Accu
Corrigeert een probleem waarbij de accu niet volledig werd opgeladen wanneer de OMNI was ingeschakeld.'
Bron: https://www.stromerbike.com/nl/service/software
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Was in de veronderstelling dat sinds de firmware van oktober 2019, de volgende FW updates automatisch zouden worden gepusht. Vandaag maar eens contact opgenomen met de FM, omdat de laatste firmware (van begin december 2019) na een maand nog steeds niet automatisch was gepusht.
Binnen 2 minuten had de FM dit alsnog geregeld via het Stromer Portal; zowel de fiets als de accu een update naar respectievelijk FW 4.2.2.1 en 2.54.
Morgen maar eens zien of er in de praktijk verschillen merkbaar zijn, behalve de veiligheids-updates.
Binnen 2 minuten had de FM dit alsnog geregeld via het Stromer Portal; zowel de fiets als de accu een update naar respectievelijk FW 4.2.2.1 en 2.54.
Morgen maar eens zien of er in de praktijk verschillen merkbaar zijn, behalve de veiligheids-updates.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh