Beschermkap controller

Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Na een tochtje met de Stromer,viel mij het volgende op:de beschermkap van de controller stond open en kon alle elektronica zien.Ik heb na wat zoekwerk op het forum,de schroeven vast gezet,maar ik vind dit toch nog niet optimaal.De kap is nog steeds niet helemaal afgesloten.Kan dit kwaad?Want ik kan me voorstellen dat jij een fikse regenbui dit toch niet al te gezond is voor de elektronica.
Bijlagen
C8B216D2-A7F7-4241-A581-6CA4DB117FD8.jpeg
C8B216D2-A7F7-4241-A581-6CA4DB117FD8.jpeg (2.46 MiB) 3637 keer bekeken
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als alle schroeven binnenin het accuvak goed zijn aangedraaid, dan is dit de opening zoals die hoort te zijn. De beschermkap staat iets open, omdat de controller gekoeld wordt door de rijwind. De controller zelf is bestand tegen vocht, want die is ingeseald. Stromer heeft het ontwerp zo bedoeld.

Het is echter niet de bedoeling dat de kap in het midden gaat wijken. Omdat jij er in het midden iets omheen hebt gedaan, kan ik niet goed zien of de kap aan het eind daardoor mogelijk net wat verder wijkt dan normaal is.

Zit het je toch niet lekker, raadpleeg dan je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Petervdq
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 sep 2019, 12:26
Locatie: Wommelgem

Ok dankje,wilde het afsluiten met tape maar ga dit dus niet doen aangezien, het een koelende functie heeft. 👍🏻En hetgeen er in het midden rond zit is gewoon om de batterijklep dicht te houden wanneer deze is verwijderd 🙂
ST3 Sport black 983wh-Spurcycle fietsbel -Van Zijp verlengd spatbord-Flectr 360 black-Abus Borgo Granit+ -verende zadelpen Kinekt.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik kan me eerlijk gezegd niet goed voorstellen dat deze opening door Stromer ook echt zo bedoeld is. Ik kan me wel goed voorstellen dat er een verhaal omheen is gemaakt.

Als de electronica koeling nodig heeft, dan zijn daar toch wel elegantere oplossingen voor te bedenken? :bn:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer (de techneut, geen sales mannetje) heeft het me toch echt zelf zo verteld.

Het is een kleine moeite om die klep volledig afsluitend te maken. Toch heeft Stromer dit in de afgelopen 5 jaar, met vijf verschillende modellen en vier verschillende frames, niet gedaan. Je maakt mij niet wijs dat als dit een oepsje was dat Stromer later recht heeft geluld, dat ze dit dan niet direct na - of tijdens het jarenlange bestaan van - de ST2 hadden aangepast.

In plaats daarvan heeft Stromer dit ontwerp laten voortbestaan bij achtereenvolgens de ST2 S, ST1 X, ST5 en ST3. Daarvan zijn drie frames ook nog eens anders dan dat van de ST2. Per 1-1-2018 moest er bovendien een toeter in de afdekplaat worden geïntegreerd, dus die plaat is sowieso al meermaals herontworpen. En dan elke keer "fout"? Tuurlijk niet.

Als mensen desondanks, en ondanks het feit dat een officiële mod met krimpkous de problemen met vocht heeft opgelost bij oudere modellen, en ondanks het feit dat de MCU bovenaan de controller inmiddels beter is ingesealed, het controllervak wil afplakken o.i.d. omdat ze het beter weten dan de fabrikant, dan hou ik ze niet tegen. Maar persoonlijk vind ik dat echt oliekoekendom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Oké, ik geloof je.
Ik kende dit hele verhaal nog niet.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Henry schreef: 01 dec 2019, 18:39 Oké, ik geloof je.
Ik kende dit hele verhaal nog niet.
Staat op jouw ST3 die afdekplaat dan even ver open ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Als Stromer het openhouden van dit wak voor de koeling nou gewoon vermeld in het instructieboekje dan hoeven we daar niet oeverloos over te ouwehoeren.
Toch wel raar, enerzijds voert design de hoofdtoon, anderzijds zo’n gleuf waarvan iedereen denkt dat het fout is. Dat kan veel beter zodat het er wel fatsoenlijk uit ziet.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

En ? ... staat op jouw ST3 die afdekplaat dan even ver open ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb net bij mijn ST3 gekeken en daar heb ik geconstateerd dat het deksel aan beide kanten perfect aansluit op het frame. Het kan dus wel! En ik heb geen last van een oververhitte controller of oververhitte accu.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie