Thudbuster LT of Kinekt 2.1 (duurzaamheid)

Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Ik overweeg de aanschaf van 1 van bovengenoemde zadelpennen. Op grond van prijs en een aantal reviews neig ik naar de Thudbuster. Zijn er stromeraars die al langere tijd met een Thudbuster rijden en iets kunnen zeggen over de duurzaamheid van de constructie ?
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Misschien ken je dit filmpje al, desalnietemin hierbij de mening van TestKees,


Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Deze al eens bekeken ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij is die Thudbuster LT voor wat hij kost echt een prima ding hoor. Ik heb zelf de LT gehad. De veerweg van de LT is totaal overkill op de weg, tenzij je 'm superzacht afstelt voor de authentieke opoefiets-ervaring. Maar of je dat nou moet willen op een Stromer.

De Kinekt is heel erg duur en ik snap dat goedkopere alternatieven verleidelijk zijn. Maar het is een beetje hetzelfde als met Stromers: wanneer je er eenmaal mee gereden hebt wil je niks anders meer. Ik en mijn achterwerk hebben nog steeds geen dag spijt van mijn wissel van de Thudbuster LT naar de voorganger van de Kinekt (BodyFloat).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
piotr
Pro
Pro
Belarus
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2018, 10:58
Locatie: Annen, Drenthe

Henry schreef: 13 nov 2019, 16:15 Misschien ken je dit filmpje al, desalnietemin hierbij de mening van TestKees,


Filmpje ken ik, daar is mijn selectie mede op gebaseerd. Het gaat me echt om de duurzaamheid op lange termijn. Daar heb ik bij de Kinekt een beter gevoel bij.
Stromer ST2, 814Wh, SP Connect, Osprey Sycnro, SQLab innerbarends, CatEye BM-45, Crane Bell Suzu mini, Shimano PDM-324, Kinect 2.1. GEEN Ortliebs.
W/W Annen - Groningen - Annen 43km/dag

ST1 2020, 983Wh.

Forum waarschuwing ontvangen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bij de Thudbuster schrijft de fabrikant periodiek onderhoud voor, dat heb je niet bij de Kinekt ... die laatste is dan weer niet volledig bulletproof, maar problemen worden meestal wel keurig opgelost.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

piotr schreef: 13 nov 2019, 15:34 Ik overweeg de aanschaf van 1 van bovengenoemde zadelpennen. Op grond van prijs en een aantal reviews neig ik naar de Thudbuster. Zijn er stromeraars die al langere tijd met een Thudbuster rijden en iets kunnen zeggen over de duurzaamheid van de constructie ?
De Kinekt heeft met bij mij begeven. Na 2 jaar en 8.000 km. Heb nu een afspraak met mijn dealer hoe dit op te lossen.

Grt. Bert.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat precies is het probleem ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Met de Kinekt heb ik de volgende ervaringen, mogelijk ben ik wat kritisch:
Mijn eerste Kinekt (ST2) bleek fabricage fouten te hebben; eerst een kunststof ring die opeens was verdwenen(?) en een tijd later een kunststof blokje t.h.v. de stelschroef, dat doormidden brak (bleek een luchtbel in te zitten).
Deze onderdelen kreeg ik onder garantie thuis gestuurd en heb ik zelf vervangen.

Nadat tijdens een transport (na een servicebeurt) een spanband nogal stevig om het zadel/scharnier van de Kinekt was aangetrokken, bleek er nogal wat speling in het scharnier te zitten met een irritante kraak. De FM heeft deze Kinekt toen netjes omgeruild voor een nieuwe (na een stevige klachten procedure).

Met deze tweede Kinekt (grijs gekleurde vering) fiets ik nu ook op de ST3. Beide Kinekt's hadden vanaf het begin een kleine speling; ik kan het zadel iets bewegen (0,5/1mm).
De vering heb ik m.b.v. de stelschroef vrij strak staan en ik merkte zo nu en dan dat de stelschroef na verloop van tijd spontaan terugkwam van stand 4 naar 2.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
PIPOOO
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 dec 2017, 08:36

Golvas schreef: 04 jan 2020, 18:14 Wat precies is het probleem ?
De bovenste veer is op 2 plaatsen gebroken bij demontage viel hij in 3 stukken uiteen. Ook de bovenste aansluiting van de stift? was gebroken. Hoop dat de dealer met een goed voorstel komt anders overweeg ik de Thudbuster. Ziet er wat steviger uit en is ook goedkoper. FF afwachten dus.

Grt. Bert.
Plaats reactie