Fiets reinigen met water?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mboelis schreef: 13 nov 2019, 17:08 En niet het bodemwasprogramma, want daar kan je BB niet tegen.
Ai, dat wilde ik na de winter weer doen om alle blerf en pekel van de onderkant te krijgen. Bummer :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

mboelis schreef: 13 nov 2019, 17:08 En niet het bodemwasprogramma, want daar kan je BB niet tegen.
:bj :bj :bj
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Stromeur schreef: 13 nov 2019, 13:21 Als mensen geen handleiding lezen en/of die richtlijnen niet opvolgen en het - nadat ze zelf hun lager al hebben gesloopt en hier om advies komen - toch nét weer even anders willen doen, dan vind ik dat onverstandig.
Ik lees met alle aandacht adviezen. Zowel die van Stromer, als van de fietsenmaker, als hier op het forum. Waarvoor dank! Maar ik moet hierover wel even zeggen dat je hier nogal wat aannames / verdraaien doet waar ik me niet in kan vinden. Niemand heeft gezegd dat de het afspuiten de oorzaak is geweest. Tuurlijk: het zou kunnen, maar ik kan het me niet voorstellen gezien de sloot aan water dat onderdeel heeft gehad tijdens het fietsen.

Het gaat dus niet over niet willen lezen van instructies en dan maar hier komen als de boel stuk is. Mijn insteek is ervaringen uitwisselen over wat wel/niet werkt.
Verstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 15:19

Water!,

de eerste keren in de regen probeerde ik gewetensvol de plassen te ontwijken...
Stromer en WATER gaan nl niet samen...

Mijn eerste st1x 2017 "Waterproofd... Krimpkousd" bleek waterdichter te zijn dan verwacht!
Mijn dagelijkse route bevat een aantal Km door onverharde wegen... dus mijn stromer (ondertussen St3) ziet er na een weekje regenweer niet meer uit.

Het onderhouden van je fiets hoort er nu eenmaal bij en als ik volg hoe .."iedereen" .. dit aanpakt met een emmer en sopje heb iets van euuu...

Tegen 45/47km/u door de gietende regen... diepe plassen ...storm...en mijn ST kan daar tegen !? dan kan deze ook een beetje water van de kraan aan ... misschien zelf een HOGEDRUKSPUIT welke een beetje doordacht wordt toegepast!

Ik begrijp best dat je met de Karcher op 5cm afstand beter niet op de BB tekeer gaat... of het batterijcompartiment/onderplaat ..omni... logisch volgens mij.

MAAR... indien je... genoeg afstand houdend ...eerst het slijk..brleff...shit .. er af..."hogedrukspuit" ... en dan met een emmer en sopje wast/spoelt ...(nadien batterijvak controleren/drogen... ketting smeren!!!) zal je onderhoud van je Stromer toch een beetje eenvoudiger zijn!

Wekelijks doe ik mijn beest dit aan! en nog geen enkel issue gehad.

Natte groet,
Denis
Video van ..Carwash.. krijg ik niet in het bericht geplaatst...Tips welkom!
IMG_20191004_155825.jpg
IMG_20191004_155825.jpg (4.54 MiB) 3020 keer bekeken
video-1574457668.mp4
(3.79 MiB) 206 keer gedownload
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Verstromer schreef: 22 nov 2019, 23:24 de eerste keren in de regen probeerde ik gewetensvol de plassen te ontwijken...
Stromer en WATER gaan nl niet samen...
Tuurlijk wel, als je er maar verstandig mee omgaat.
Verstromer schreef: 22 nov 2019, 23:24 Mijn eerste st1x 2017 "Waterproofd... Krimpkousd" bleek waterdichter te zijn dan verwacht!
Daar waren die mods op 2017 modellen ook voor bedoeld, en ze werken. Sindsdien behoren issues met vocht door regen/plassen tot het verleden bij Stromer.
Verstromer schreef: 22 nov 2019, 23:24 misschien zelf een HOGEDRUKSPUIT welke een beetje doordacht wordt toegepast!
Tja, je moet het zelf weten. Als het goed gaat, good for you. Als het toch een keer fout gaat, niet piepen want je hebt de instructies van Stromer niet opgevolgd. Als je er zo in zit, dan is er niks aan de hand :ay

Overigens ben ik met een emmer en sopje niks langer bezig en ik hoef me ook geen zorgen te maken over m'n lagers en drive train ;)
Verstromer schreef: 22 nov 2019, 23:24 Video van ..Carwash.. krijg ik niet in het bericht geplaatst...Tips welkom!
Video's kunnen niet in-line op het forum worden geplaatst. Zoals je het nu hebt gedaan - als attachment - is helemaal prima. Anderen kunnen het bestand downloaden. Andere optie is b.v. op youtube uploaden en hier een link plaatsen (die wordt automatisch ge-embed door de forumsoftware die ik daarvoor heb toegevoegd).

Veel plezier met je prachtibike!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Verstromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 jan 2019, 15:19

"Overigens ben ik met een emmer en sopje niks langer bezig en ik hoef me ook geen zorgen te maken over m'n lagers en drive train ;)"

Maar als je dan een weekje niet langs de carwash gaat en de drek/slijk er cm aangekoekt aan plakt is effe "afspoelen (met warm/lauw water) zeer welkom!

Video en tekst heb ik via Fbook gedeeld.

Groet
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Je hebt nog steeds een hip en kort voorspatbord. Daardoor spuit de bagger van de voorwiel voorbij je achterwiel. Overweeg een spatbordverlenging met een flinke spatlap.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Je schoenen en broek zullen ook wel een schoonmaakbeurt nodig hebben.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben ruimdenkend en heb er dan ook geen probleem mee dat anderen hun fiets een extreme SM-sessie laten ondergaan ... zolang het maar hun fiets is. :mrgreen:

Misschien bij de volgende sessie toch maar preventief de batterij verwijderen, de contacten (onderaan in de batterijbak) beschermen met een paar droge zuivere vodden en de batterijklep afsluiten met een velcrobandje. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waarom zou je. Is echt niet nodig hoor :shock:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie