Continental Top CONTACT Winter II Premium topic
Als je veel km rijdt (ca 10000km per jaar of meer), dan haal je geen 2 winters met de winterconti’s. De winterconti’s zijn een stuk duurder dan de zomerconti’s (bijv city plus). Als je veel rijdt, kun je dus enkele tientjes EN lekke banden besparen door te wisselen. Als je een stuk minder km rijdt, heeft dat minder zin: je banden liggen dan meer af te schrijven in de garage dan dat je er gebruik van maakt. In dat geval kun je naar mijn mening beter kijken naar een 4-seizoensband.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Hmmm, deze worden nochtans geprezen om hun lekbestendigheid. Ik lees wel veel verhalen op het forum over deze stalen borstelharen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt noch gezien. Ik denk dat dit iets is uit Nederland...pvg schreef: ↑05 nov 2019, 22:44Dat kun je vergeten helaas... deze banden vreten stalen borstelharen en verslikken zich daar in. Ik heb 10500km op de teller waarvan minder dan de helft op deze conti’s. 2x lek op deze banden en 2x door een stalen borstelhaar. Ik denk dat het profiel in deze banden precies goed is om de borstelharen vast te pakken :-(Bram Roose schreef: ↑05 nov 2019, 17:27 Dus voorlopig super tevreden, hopelijk ook heel lekbestendig.
Verder een prima band, maar als je veel km rijdt (ca 10000 km per jaar), loont het om zomerbanden erbij te nemen.
De groendienst in mijn regio blaast bladeren weg en maait met gigantische tractoren met maaiarm. Borstelwagens die de grond poetsen en onkruid weghalen etc werken bij ons denk ik met rode plastic haren zoals je die vindt op een schuurborstel... Dus een geluk voor ons als de contis zich enkel daarin verslikken.
ST3 black 983wh
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik ben die stalen borstelharen ook nog nooit gezien, hier gebruiken ze gelukkig ook bladblazers in combinatie met bladzuiger op een traktor.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Pro
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
- Locatie: Schulen, België
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Ik zal eens een balletje opgooien bij RAVO in Alkmaar als ik daar een excursie heb. Het is een oplossing voor de veegauto maar een probleem voor fietsers geworden op sommige plaatsen. Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Expert
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
- Locatie: Nijmegen
Wellicht kan de fabrikant kijken naar een electromagneet om de haren die afbreken zoveel mogelijk af te vangen (met natuurlijk een mm dikke mu-metalen plaat tussen de magneet en de veger, want dan is de kans veel kleiner dat het stoort met de electronica en motoren)
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Nu ik sinds vorige week terug met winterbanden rijd zit ik ook met een continue wobbel in mijn achterwiel... Vorige winter wss nog geen 5000km probleemloos mee gereden. Ondertussen al voor de derde keer de band herlegt. Zullen morgen zien wat het doet... De ene kant ziet er goed uit, de andere kant: zie foto
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Dit kan komen als je binnenband niet gelijkmatig in de buitenband ligt of als de hiel van de buitenband zich nog niet goed heeft gezet op de velg. Om bij het laatste te beginnen:
- De binnenband gewoon leeg laten lopen.
- De hielen overal even naar binnen duwen.
- De binnenband weer oppompen net zo lang totdat de hiel zich goed gezet heeft (maar beneden de max spanning blijven), desnoods de band even "helpen" bij het zetten.
Meestal zullen de hielen na het herhalen van de procedure wel goed gaan zetten. Als de band bij de maximale spanning nog niet is gezet, moet je de band weer laten leeglopen en de procedure opnieuw doorlopen.
In de autowereld worden de hielen van de band, en de randen en de zittingen van het wiel ingesmeerd met montagepasta (bandenvet). In de fietswereld heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar misschien is het een idee om het wel te doen. Wellicht kan het ook met vaseline, maar montagepasta voor banden bevat zeker geen schadelijke chemicaliën voor je band of je velg.
- De binnenband gewoon leeg laten lopen.
- De hielen overal even naar binnen duwen.
- De binnenband weer oppompen net zo lang totdat de hiel zich goed gezet heeft (maar beneden de max spanning blijven), desnoods de band even "helpen" bij het zetten.
Meestal zullen de hielen na het herhalen van de procedure wel goed gaan zetten. Als de band bij de maximale spanning nog niet is gezet, moet je de band weer laten leeglopen en de procedure opnieuw doorlopen.
In de autowereld worden de hielen van de band, en de randen en de zittingen van het wiel ingesmeerd met montagepasta (bandenvet). In de fietswereld heb ik het eigenlijk nog nooit meegemaakt, maar misschien is het een idee om het wel te doen. Wellicht kan het ook met vaseline, maar montagepasta voor banden bevat zeker geen schadelijke chemicaliën voor je band of je velg.
Witte ST3 van maart 2019