Recuperatie bij afdelingen

Plaats reactie
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Hoi Stromer fans,
Ben een weekje in de Ardéche streek, en uiteraard heb ik men ST3 bij me.
Voor het eerst de recup functie eens echt kunnen testen. Daar gaat ook men vraag over.
Een afdeling aan ongeveer 40km/u , zo’n 2 km ver, rendeerde in (amper) 1% batterij capaciteit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Geen ervaring mee, maar ik heb wel een rekenmachine.

2 km aan 40 km/h betekent dat je zo'n 3 minuten (0.05 uur) afgedaald hebt. Uitgaande van de blauwe accu en dat die 1% nauwkeurig is (let op, is niet zo) heb je 9.8 Wh geladen. 9.8 Wh in 0.05 h toevoegen is laden met 9.8 Wh / 0.05 h = 196 W. Jullie laadspanning is uit mijn hoofd 52,6V dus dit betekent dat de laadstroom 196 W / 52,6 V = 3,73 A. Dat is niet heel raar. Als je de enorme afwijking in het percentage meeneemt dan verwacht ik dat de laadstroom rond de 5 A ligt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Bij ons op de afdeling doen we weinig met recuperatie.... ;p

Het is een nice to have maar verwacht er maar niet te veel van. Misschien als je de afdalingvan een echte col pakt. Maar dan nog, thuis aan de lader duurt het laden ook ruim 2 uur. Als jij dan 10 minuten afdaalt krijg je er dus ook maar iets van 1/10 in. Waarschijnlijk minder omdat de stroom beperkt wordt door de controler.
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Oei, da’s niet gezond, hé. In tijden van burn outs en zo ... 😅😂
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Bedankt allemaal, weer iets bijgeleerd, sè. 👍
sir5
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 jun 2019, 15:53

Deze zomer in de alpen veel gebruik gemaakt van de Recup.

Voorbeeld (de enige waarvan ik de cijfers nog weet):
Bovenop de berg aangekomen met 15%.
Onderaan de berg 23%.

De afdaling was gemiddeld 10%, over een afstand van 6,5 kilometer, we reden er rustig af (was een vroegere militaire weg, dus smal en veel bochten). Boven de 50 km/u (of zoiets) dan doet de recup het niet meer, zo merkte ik op andere afdalingen. Ik gebruik de recup in de alpen altijd als rem in afdalingen, werkt heel prettig.
De accu is een blauwe, een 983 Wh exemplaar.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

sir5 schreef: 01 nov 2019, 17:51 Boven de 50 km/u (of zoiets) dan doet de recup het niet meer, zo merkte ik op andere afdalingen.
Dat is ook wel interessant om te weten :ay Zal wel met de warmte-ontwikkeling te maken hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie