Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

florisq
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2019, 21:05

Hallo allemaal, mijn naam is Floris Quant, 44 jaar alweer uit Amstelveen. Toen ik in 2014 een andere baan kreeg zonder leaseauto was ik van plan een motor te kopen (ik heb een hekel aan files), tot ik een artikel over de speed pedelec las, en ik direct verkocht was. Dus al tijdens de onderhandelingen een Riese & Muller Bluelabel Cruiser aangeschaft, omdat ik te bang was dat hij uitverkocht zou zijn. Daarop 5 jaar heerlijk 4 dagen per week het hele jaar door naar mijn werk op en neer gefietst (ik denk slechts 3x in totaal met de auto geweest), 10km enkele reis, dus dat ging prima.

Sinds april dit jaar begonnen bij een andere werkgever in Bilthoven, weer met (electrische) leaseauto, en die 45km enkele reis haalde mijn oude trouwe R&M niet meer; ook werd de reistijd te veel, ik probeer met kleine kinderen (4 en 8) bij ontbijt en avondeten te zijn zovaak mogelijk, en dan is 35km/u gemiddeld niet snel genoeg. Omdat ik het fietsen te veel mistte ben ik me gaan oriënteren op een Stromer, de meest brute SP die er is :dwarf:. Tijdens de zoektocht vooral veel ingelezen op dit forum, dus Sylvia en alle posters hartelijk dank, heel waardevol om alles te lezen. De ST5 was niet leverbaar bij de FM die ik had uitgezocht (QicQ te Amsterdam, door alle uitdagingen die je met een Stromer kunt hebben heb ik besloten eerst de FM uit te zoeken, en daarna pas de fiets), de ST3 AE versie nog wel, dus dat is hem geworden. De 4 testritjes op een test ST3 waren al heerlijk, op dag 2 door het noodweer heen, heerlijk om alle files te kunnen vermijden, en van een beetje water smelt je niet.

Afgelopen week was het vakantie, dus mijn ST3 AE staat vol ongeduld te wachten op de eerste echte rit, vanmiddag op en neer naar Haarlem, een rondje van 55km, heel fijn dat dat op standje 3 goed te doen is. Ik hoop veel mooie kilometers te kunnen maken, en zal zoveel mogelijk van mijn ervaringen met jullie proberen te delen (jammer dat tekst inspreken bij 5km/u nog niet zo lekker gaat, dan zou ik er tijd voor hebben :-).

Misschien een vraag aan jullie, raden jullie het aan om winterbanden te nemen? Ik fiets graag vol gas, heb niet veel bochten op de route, en vond de pirelli's prima presteren tijdens de wolkbreuken waar ik 3 weken geleden doorheen fietste. Ik wil echt zoveel mogelijk rijden, dus ook bij gladheid; ik ben slechts 2x onderuit gegaan in 5 jaar, beide keren had ik makkelijk kunnen voorkomen, maar misschien is jullie ervaring dat ik echt gevaarlijke situaties kan krijgen met de huidige banden. Bij voorbaat dank voor jullie inzichten!
ST3 AE, kinekt seatpost, Abus speed pedelec 2.0 ACE, 45km ww
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

florisq schreef: 27 okt 2019, 11:52 Misschien een vraag aan jullie, raden jullie het aan om winterbanden te nemen?
Ja
Ik fiets graag vol gas
Dan zeker
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Florisq: veel plezier en probeer uit dit topic weg te blijven.
Witte ST3 van maart 2019
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Veel veilige km toegewenst, wat een mooie bike die ae👊
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
WinemakersLand
Pro
Pro
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2019, 13:54

Hallo allemaal,

ik had al gereageerd in dit topic (viewtopic.php?f=5&t=3119), maar gisteren heb ik (eindelijk) mijn 20" midnight blauwe ST1x opgehaald.
Tijd om mij even voor te stellen dus. Mijn naam is Sander Wamelink, ik ben 43 jaar en woon in het steeds groter en mooier wordende Hoef en Haag.
Mijn werk in het UMC Utrecht, zit op 15 kilometer rijden met de auto. Maar omdat het verschrikkelijk is om er 's middags weer weg te komen, ga ik al jaren op de elektrische fiets (Sparta Pickup). Bij gebrek aan een fietspad langs de A27 houdt dat in dat ik ongeveer 5 kilometer om moet fietsen.
Omdat ik sinds juni de trotse vader ben van 2 jongens (Tom 2 en Jamie 0), werd reistijd toch wel een dingetje en ben ik op zoek gegaan naar een goed alternatief.
Zo heb ik een week een Stromer ST1 geleend, een proefrit gemaakt op een elektrische scooter / Riese Muller speed-pedelec en serieus naar de Piaggio MP3 Yourban gekeken.
De elektrische scooter viel al snel af, te passief en totaal geen beleving van snelheid. Ook de beleving van snelheid op de Riese Muller viel mij een beetje tegen.
De keuze tussen de Stromer en de Piaggio was toch wel een hele lastige. Zeker als je gaat kijken naar aanschafprijs en kosten voor verzekering / wegenbelasting.
Het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken, nieuw vs tweedehands en All-Risk vs WA+. Maar toch als de overheid echt wil, dat mensen meer gaan fietsen (of in ieder geval minder de auto pakken) zullen ze wat mij betreft toch echt beter hun best moeten doen. Voor mij gaf het stukje lichaamsbeweging en het feit dat ik geen zin had in de tweedehands ellende van iemand anders (betrouwbaarheid/kwetsbaarheid Piaggio) de doorslag om toch voor de Stromer te kiezen.
Vanmorgen mijn eerste ritje naar het werk gemaakt en ik ben heel erg blij met mijn keuze.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Veel plezier met je nieuwe 'ride'!

Dat is een feit dat de overheid eens wat meer werk mag maken in functie van de 'zwakke weggebruiker'. Je moet maar eens in België ploeteren op de fiets... Maar dat brengt natuurlijk minder geld binnen dan wanneer je met de auto op de baan gaat... :aq
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
florisq
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2019, 21:05

Dank allen, en inderdaad het is een erg mooie versie!

Een vraag nog, wanneer switchen jullie naar de winterband? Zelfde moment als bij de auto (als het structureel overdag onder de 8 graden blijft)?
ST3 AE, kinekt seatpost, Abus speed pedelec 2.0 ACE, 45km ww
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Veel zijn er nu al mee bezig, vanwege de blerf op de weg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb afgelopen weekeind gewisseld. Bladerenzooi op de weg is inderdaad doorslaggevend geweest maar had het weekeind ervoor weinig tijd en dit weekeind was het weer tijd voor een kettingwissel dus dat was mooi te combineren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ivo
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2019, 16:32

Hallo Stromers! Even voorstellen: Ivo
Getrouwd en vader van twee mooie meiden.
Ik ging altijd met de auto naar mijn werk 30km verderop. Als het rustig is lukt dat in een half uur, maar meestal dus in 45 minuten. Zeker op de terugweg!
Een vriend van mij liet zijn nieuwe ST3 zien en ik was verkocht. Ik had net mijn hobby auto (beach buggy) verkocht en daarvan kon ik mij mooi zo'n prachtige St3 aanschaffen.
Eerst wat proefritjes gemaakt bij de bekende FM in Amsterdam aan het westerpark en gekozen voor een witte. Helm en kinect hoorden bij de aanbieding :cool2:
De eerste 250km zitten erop. Mijn eerste rit was meteen in de regen, maar gek genoeg deerde dat niet. Wat een fantastische bike!!
Ik moet wel werken aan mijn conditie. Ik ben wel sportief, maar door blessures en andere zaken is sporten er even niet van gekomen.
Nu wat slechtweer fietskleding gekocht dus laat maar komen. Ik wil zoveel mogelijk gaan fietsen. Oftewel ik heb het virus denk ik...
ST3 white, kinect bodyfloat, blauwtje, ace helm
Plaats reactie