Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Had stromer maar gewoon een conventionelere velgmaat gepakt, dan hadden we dit gezeur niet gehad :(
Het design is nu de beperkende factor.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De maatvoering, het feit dat de constructeur hierop geen afwijkingen toestaat en de met de toeleveranciers gemaakte afspraken maken dat de klant zich verplicht voelt om de constructeur zijn "eigen" banden te kopen ... dàt is de beperkende factor.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 21 okt 2019, 06:20 Het design is nu de beperkende factor.
Zoals in alles, alleen bij veel andere dingen heb je er minder hinder van (bijv. bagagerek) of heb je er een weg omheen gevonden (spatlappen, ...).

Het is dat Stromers super fijn fietsen, anders waren het echt de "zitschoenen" onder de SP's geweest.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 21 okt 2019, 08:47 Het is dat Stromers super fijn fietsen, anders waren het echt de "zitschoenen" onder de SP's geweest.
Niks mis met zitschoenen :cool2:

Afbeelding


Dat de constructeur (Continental) deze topbanden niet op zulke brede velgen toestaat heeft niks met Stromer te maken.
Als Stromer gewoon een 25mm velg had gepakt met een 2.1 band was het allemaal veel gemakkelijker geweest. Neem aan dat met de groeimarkt van Stromer Conti echt wel deze maat gaat maken.
En dan heeft Stromer iets bedacht wat leuk geld in het laadje brengt, kan Vee Tyre weer niet fatsoenlijk leveren. Hebben we *piiieeeeep* een hele zomer de tijd gehad en nu alweer leverachterstanden voor de winterbanden :bu:
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Hoeveel Stromers zijn er inmiddels wereldwijd verkocht met 27,5” wielen met 57-584 banden en hoeveel eigenaars daarvan zullen op winterbanden gaan rijden? Ga je daarvoor een winterband maken, zal Cintinental afwegen. Ik heb geen idee wat de aanloop kosten zijn voor een mal, verpakking, handleiding, catalogus, reclame, etc. Continental zal heel veel winterbanden moeten verkopen voordat ze € 1,0 winst maken.
We vinden onze Stromers allemaal geweldige SP’s maar wereldwijd is het een marginaal merk dat zo eigenwijs is dat het zijn eigen standaarden bedenkt. Daar zal een fabrikant niet zomaar voor gaan investeren om een band op de markt te zetten voor de vervangingsmarkt. Die laat liever een deel van de markt liggen dan verlies te maken. Vervolgens zijn er klanten die een knieval maken voor de FM en de garantie van Stromer en persé de door Stromer geleverde onderdelen moeten / willen monteren. Deze klanten heb je dus ook niet.
In Duitsland zijn de regels strenger dan in Nederland. Daar mag je zelfs de kleur van je zadel niet wijzigen om het maar te zeggen. Het rijden op een andere maat band dan voor de velg wordt geadviseerd is een risico. Hoe groot dat is weten we niet. Wat kan er gebeuren? Continental heeft het over scheurvorming in de email die ze mij stuurden. Zet dat eens af tegen de manier zoals de band wordt verpakt. De helft wordt binnenstebuiten gekeerd en vervolgens 4 keer krap gevouwen met een strak verpakkingsbandje erom zodat het in een doosje past. Dat kan allemaal kennelijk zonder scheuren. Deze band op een velg monteren die 6 mm breder is dan de ETRTO norm niet toegestaan.
Weet dat je op een licht voertuig rijd, slechts Max 45 km/uur, nauwelijks vermogen. We sprinter niet zoals Dylan Groenewegen naar de eindstreep. Het zal wel loslopen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Probleem is volgens mij ook dat het een beetje "uit" is tussen Stromer en Continental. (Eerder werd een aantal modellen Stromers nog standaard op Continentals geleverd.)

Verder denk ik wel dat de belasting van een band in hoe die verpakt wordt (eenmalig opvouwen en uitvouwen van een vouwband) totaal anders is dan de belasting tijdens een paar duizend km rondrollen onder een SP.

Maargoed, de tijd zal het vanzelf wel uitwijzen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik maak mij totaal geen zorgen om de band zelf.
Wat ik echter niet weet is hoe de band in de velg haakt en of deze eruit kan springen. Zou normaal geen probleem moeten zijn. Op een racefiets rij je ook perfect met een 25mm band op een velg die 25mm BUITENmaat heeft. En dan heb je minimaal 6 bar.
En gezien alle combinaties die ik al gezien heb in het mountainbiken kan ik al helemaal niet voorstellen dat je met de Conti een risico loopt. Maar ja, geen fabrieksondersteuning he.....
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

En als het goed mis loopt bij 'n ongeval, zal het spreekwoordelijk verzekeringsvingertje achter de kleine lettertjes weer een band smeden! :mrgreen:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Klopt helaas.
De boel rondom Stromers is zo belachelijk dichtgetimmerd (deels wetgeving, deels stromer) dat je weinig kunt doen zonder risico's te lopen bij een ongeval.

Bij ATB's en racefietsen zie je ook steeds meer "geintegreerd voor optimale samenwerking"; lees "zo duur mogelijk gemaakt en compatible met niks". Grote kans dat mijn volgende racer gewoon een mooi handgemaakt frame wordt wat ik helemaal zelf opbouw met mooie, conventionele materialen.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vandaag De Amsterdamse Dealer maar weet eens een mailtje gestuurd.
Ze blijven stug volhouden op hun site “levertijd 1 week”, maar inmiddels is de bestelling van 6-10 (toen de levertijd op 2 dagen stond!) nog steeds niet binnen.
Kan er begrip voor hebben als de boel niet binnen komt vanuit de leverancier, maar stug orders accepteren onder valse levertijden terwijl je niet kunt leveren heb ik een schijthekel aan. Dat noem ik bedrog.
Plaats reactie