FW 4.2.1.8

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier, ST3, is de update geïnstalleerd, of er bugs zijn, kan ik nog niet vertellen, de fiets staat nog in rust.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Vandaag 2x ruim 50km mee gereden. Geen enkel probleem.

Nou ja... ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij deze workaround voor een design bug: Wel een “hoofdzekering” (= beveiliging in accu/bms) maar geen “groepenkast” in de controller. Nu hebben ze blijkbaar in software een stroomchecker toegevoegd. Maw als de software hangt/crasht —> geen beveiliging...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Mijn ST2 draait momenteel nog altijd op FW 4.1.2.7, FW 4.1.3.3 werd nog niet aangeboden ... ben benieuwd wanneer FW 4.2.1.8 er door komt ... :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

pvg schreef: 22 okt 2019, 19:54 Vandaag 2x ruim 50km mee gereden. Geen enkel probleem.

Nou ja... ik heb nog steeds mijn bedenkingen bij deze workaround voor een design bug: Wel een “hoofdzekering” (= beveiliging in accu/bms) maar geen “groepenkast” in de controller. Nu hebben ze blijkbaar in software een stroomchecker toegevoegd. Maw als de software hangt/crasht —> geen beveiliging...
Er zit een rijtje zekeringen op de controller. Eén daarvan heeft het begeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

@stromeur:

Jouw tekst in ander topic:
Bij vier Stromers van Fw.nl is (hoogstwaarschijnlijk) één van het rijtje zekeringen op de controller doorgebrand. In twee van die vier gevallen ging dit gepaard met een vlam/steekvlam (hangt er vanaf hoe je “steekvlam” definieert), rook en een zwartgeblakerde controller, waardoor dus ook niet meer na te gaan was wat er precies was doorgebrand. Ook Stromer is bekend met dit probleem.
Brandt bij jou ook elke keer de groepenkast uit als je de frietpan, waterkoker en wasmachine tegelijk aanzet? (Nee!)
Mijn punt: er zit een hardware design bug in (een serie van) de controller.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ehm, ja, in mijn jaren '10 huisje wel :mrgreen:

Maar ik snap je punt. Ideaal was geweest om de zekering van alle controllers te verwisselen voor zwaardere en/of alle controllers terug te halen en om te ruilen voor controllers met zwaardere zekering. Ik ben dan ook benieuwd wat de RDW (bij wie dit verhaal volgens mij ook gewoon doorloopt) van Stromers oplossing vindt.

Zodra ik tijd heb zal ik ze eens bellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Stromeur schreef: 22 okt 2019, 21:19 Ehm, ja, in mijn jaren '10 huisje wel :mrgreen:

Maar ik snap je punt. Ideaal was geweest om de zekering van alle controllers te verwisselen voor zwaardere en/of alle controllers terug te halen en om te ruilen voor controllers met zwaardere zekering. Ik ben dan ook benieuwd wat de RDW (bij wie dit verhaal volgens mij ook gewoon doorloopt) van Stromers oplossing vindt.

Zodra ik tijd heb zal ik ze eens bellen.
Je bedoelt een lichtere zekering of dikkere printbaan ...
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank u.

Anyway: als je niet akkoord bent met de huidige oplossing van Stromer -> dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

stromer82 schreef: 21 okt 2019, 22:49 Ik heb de optie 'Tethering' erbij gekregen met deze update. Maar wat kan ik hier nu mee? Ik kan het aanzetten en dan krijg ik de melding 'geen apparaten gevonden' (of iets in die richting).
Hiermee kun je de Stromer verbinding met de mobiele internetverbinding van je telefoon laten maken, die dan gedeeld wordt. Lijkt mij alleen handig als de Stromer niet connected is. Voor de ST1 LE wellicht? Of als de verbinding van de Stromer slecht is? Het overbrengen van de update van de telefoon naar de Stromer is niet sneller dan rechtstreeks lijkt mij. Bluetooth is niet echt snel bij het overbrengen van grote bestanden. Of zijn het geen grote updates?
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
stromer82
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:15

Strobart schreef: 22 okt 2019, 22:34
stromer82 schreef: 21 okt 2019, 22:49 Ik heb de optie 'Tethering' erbij gekregen met deze update. Maar wat kan ik hier nu mee? Ik kan het aanzetten en dan krijg ik de melding 'geen apparaten gevonden' (of iets in die richting).
Hiermee kun je de Stromer verbinding met de mobiele internetverbinding van je telefoon laten maken, die dan gedeeld wordt. Lijkt mij alleen handig als de Stromer niet connected is. Voor de ST1 LE wellicht? Of als de verbinding van de Stromer slecht is? Het overbrengen van de update van de telefoon naar de Stromer is niet sneller dan rechtstreeks lijkt mij. Bluetooth is niet echt snel bij het overbrengen van grote bestanden. Of zijn het geen grote updates?
Je kan hem inderdaad verbinden via bluetooth met je telefoon. Ik gok dat Stromer zich aan het voorbereiden is op de toekomst. Het is een kwestie van tijd voordat het 2G en 3G netwerk uitgaan. Toch wel vreemd, je koopt een fiets van duizende euro's en ze zijn te beroerd om er een 4G chip in te stoppen. Lijkt Tesla wel, die werken ook allemaal op 3G.

Ik had het eigenlijk andersom gehoopt. Dus de data van Stromer door zetten naar me telefoon :p
Plaats reactie